2023-01-27, 19:05
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jäklar, inte illa.

Jag har dock otur med allt. Så lär bara vara sura gamla kärringar på min avd, heheh.

Faktiskt så brukar de äldre plitkärringarna vara mycket mer humana än de yngre. Enligt min erfarenhet.
Det värsta jag var med om var en medelålders plitkärring som börja jiddra om en rakhyvel som jag hade slängt i papperskorgen och som jag hade glömt lämna tillbaka. Och hon ville göra en grej av det. Jag pratade med en annan stor biffig plit. Som bara skrattade åt det och sa att vi kunde skita i henne.
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-01-27 kl. 19:12.
Citera
2023-01-28, 06:31
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Mitt tips är att inställa dig så sent som möjligt. Du tjänar en dag på strafftiden eftersom inställelsedagen räknas även om du inställer dig tex klockan 23. Det finns en risk att plitarna blir sura men de kan inte neka att släppa in dig om du har en dom. Visst kan du få sitta och vänta en timme eller två, men det kan du få höra oavsett vilken tid du kommer. Jag fick tex en ny rumsgranne i överbeläggningsrummet klockan 4 på natten. Han hade inställt sig 21 men inte klarat att pissa förrän 03.30.

Jojo . Håller med dig där dock så åker en del kommunalt för o ställa in sig och oftast så ligger anstalten långt bort plus man vill gärna käka nåt gott innan typ pizza / burgare . Men kör nån familjemedlem så 22 tiden så varför inte oftast e nattpersonalen de som jobbat läääänge på stället och jävligt sjysta .

Som första gångare säger ja runt 18 tiden så kanske man är inne på avdelningen kl 1830 . Så hinner man hälsa på alla på avdelningen o sen lite här o var på folk . För pliten följer ju med en till avdelningen och förklarar hur de går till enligt dom ... plus finns ju interna regler ... kåkreglerna .... tar väl en vecka o komma in i allt ungefär o första natten brukar man inte sova mer än några timmar så oftast skittrött dagen efter

Hamnar man på överbeläggningen .... Ja.... Det är inte kul o sova i typ "allrummet" för man vet inte va de är för folk o de flesta visar hänsyn när nån ligger o sover men långt ifrån alla vissa går ju upp 05 o slår i gång tv o käkar frukost typ
Citera
2023-01-29, 23:22
Medlem
Citat:
Jäklar, inte illa.

Jag har dock otur med allt. Så lär bara vara sura gamla kärringar på min avd, heheh.

Vänta vänta nu, sitter denne kvar där inne?
Citera
2023-01-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Jojo . Håller med dig där dock så åker en del kommunalt för o ställa in sig och oftast så ligger anstalten långt bort plus man vill gärna käka nåt gott innan typ pizza / burgare . Men kör nån familjemedlem så 22 tiden så varför inte oftast e nattpersonalen de som jobbat läääänge på stället och jävligt sjysta .

Som första gångare säger ja runt 18 tiden så kanske man är inne på avdelningen kl 1830 . Så hinner man hälsa på alla på avdelningen o sen lite här o var på folk . För pliten följer ju med en till avdelningen och förklarar hur de går till enligt dom ... plus finns ju interna regler ... kåkreglerna .... tar väl en vecka o komma in i allt ungefär o första natten brukar man inte sova mer än några timmar så oftast skittrött dagen efter

Hamnar man på överbeläggningen .... Ja.... Det är inte kul o sova i typ "allrummet" för man vet inte va de är för folk o de flesta visar hänsyn när nån ligger o sover men långt ifrån alla vissa går ju upp 05 o slår i gång tv o käkar frukost typ

Finns sjuksköterska där, när man ställer in sig sent? Tänkte på blodtrycks och sömnmedicinen som man behöver.

Fyfan, jag som vaknar om någon tappar en nål på golvet. Usch.
Citera
2023-01-30, 02:47
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Finns sjuksköterska där, när man ställer in sig sent? Tänkte på blodtrycks och sömnmedicinen som man behöver.

Haha, javisst hon kommer att stå och vänta på dig i uniform och högklackat.

Allvarligt talat (och skriver det här också för andra 1:a gångare), förvänta dig ingenting så blir de så mkt lättare att förlika sig med att du tappar en stor del av kontrollen över ditt liv i samma sekund som du ställer in dig.

Det är KV om bestämmer när och om du kommer till sköterska. Det är KV som bestämmer vad du får ta med dig in och om du kommer ifråga för fotboja. Ju fortare du fattar det desto lättare blir det mentalt för dig. Begriper att det kan vara svårt att greppa känslan för ngn som inte har suttit, men tro mig. För det verkar som du har orealistiska förväntningar utifrån det du skriver.

Ditt jobb är att 1) hålla dig fysiskt och mentalt helskinnad 2) se till att inte bli knallad från din öppna anstalt 3) verka för din frigivning på bästa möjliga sätt

Skriver det här eftersom du trots allt kommer att sitta ett tag, och inte en ren kaffevolta som jag först trodde.
Senast redigerad av ExConvict 2023-01-30 kl. 02:51.
Citera
2023-01-30, 03:35
Medlem
En äldre herre blev förflyttad till den öppna anstalt jag satt på i Finland, han kom från sluten avdelning och där hade inte hans hjärtmedicin kommit med, han stod där vid mottagningen och stampade han dör utan sin medicin och plitarna satt där och ryckte på axlarna och sa då får vi ju ringa en ambulans om så händer
Förvänta som sagt ingenting!!
Citera
2023-01-30, 03:42
Är det majoritet negrer och Mellanöstern folk?
Citera
2023-01-30, 13:56
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Fyfan, jag som vaknar om någon tappar en nål på golvet. Usch.

Ta till dig det som Exconvict skriver.

Sömnmedicin kan du glömma fören du träffar sjuksköterskan och hon i sin tur kommer kontakta en läkare så räkna med minst 1v utan sömnmedicin och förvänta dig inget starkare än lergigan alt propavan ... har du jääääävligt tur får du med dig några doser av blodtrycksmedicin annars får du väl stoppa upp lite där solen inte skiner så du klarar dig i några dagar

KV är och förblir din mamma och pappa under din tid i fångenskap . Dom bestämmer allt och det är inte säkert att du får fotboja eller ens permissioner allt är godtyckligt i deras värld för du blir som ett litet barn som måste göra göra en hemställan på i precis allt och de kan gå på en dag eller några veckor för ju svårare fråga desto längre tid tar de . Och frågar du tex 5 olika plitar så får du 5 olika svar på samma sak och i värsta fall olika svar av samma plit

Du kommer behöva bli förbannad hur det funkar där inne . Och alla andra är där och säger samma sak .

För o förbereda dig mentalt på hur en dag ser ut och funkar i praktiken

Väckning kl 0700
Jobb 8 till 11
Lunch 11
Jobb 12 till 16
16 middag

Fritid ... på repeat varje dag under hela verkställigheten utom på helgerna då är de besök och tristess som gäller ! Inget internet , ingen telefon , sjukvårds kontakter tar tid .

Och alla röda dagar så är du ledig , samt många andra dagar så är det planeringsmöte, finns ingen sysselsättning , mm så .

Något du kan ta reda på på 30 sekunder nu kan och kommer ta flera veckor .
Senast redigerad av TattooedFucker 2023-01-30 kl. 13:58.
Citera
2023-01-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Haha, javisst hon kommer att stå och vänta på dig i uniform och högklackat.

Allvarligt talat (och skriver det här också för andra 1:a gångare), förvänta dig ingenting så blir de så mkt lättare att förlika sig med att du tappar en stor del av kontrollen över ditt liv i samma sekund som du ställer in dig.

Det är KV om bestämmer när och om du kommer till sköterska. Det är KV som bestämmer vad du får ta med dig in och om du kommer ifråga för fotboja. Ju fortare du fattar det desto lättare blir det mentalt för dig. Begriper att det kan vara svårt att greppa känslan för ngn som inte har suttit, men tro mig. För det verkar som du har orealistiska förväntningar utifrån det du skriver.

Ditt jobb är att 1) hålla dig fysiskt och mentalt helskinnad 2) se till att inte bli knallad från din öppna anstalt 3) verka för din frigivning på bästa möjliga sätt

Skriver det här eftersom du trots allt kommer att sitta ett tag, och inte en ren kaffevolta som jag först trodde.

När jag satt häktad så var dessa inga problem, är anstalt så mycket annorlunda? Shit!

Min blodtrycksmedicin(betablockerare) måste jag ta varje dag, morgon och kväll. Jag kommer ta med mig ett gäng så att det räcker tills jag får träffa sjuksköterska. Är ju helt sinnesjukt, då det är farligt om jag ej tar den, då jag har hjärtarytmier, och tar betablockerare för det.

Att man får vänta på tex sömnmedicin, fattar jag.

Men är ju skillnad på medicin och medicin. Fyfan.

Känns fan sjukt att en okunnig plit kan neka dig din viktiga medicin.
Senast redigerad av blaha95 2023-01-30 kl. 18:18.
Citera
2023-01-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqpeak
En äldre herre blev förflyttad till den öppna anstalt jag satt på i Finland, han kom från sluten avdelning och där hade inte hans hjärtmedicin kommit med, han stod där vid mottagningen och stampade han dör utan sin medicin och plitarna satt där och ryckte på axlarna och sa då får vi ju ringa en ambulans om så händer
Förvänta som sagt ingenting!!

Fyfan. Stackare, hoppas det gick bra.
Citera
2023-01-31, 07:17
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

När jag satt häktad så var dessa inga problem, är anstalt så mycket annorlunda? Shit!

Min blodtrycksmedicin(betablockerare) måste jag ta varje dag, morgon och kväll. Jag kommer ta med mig ett gäng så att det räcker tills jag får träffa sjuksköterska. Är ju helt sinnesjukt, då det är farligt om jag ej tar den, då jag har hjärtarytmier, och tar betablockerare för det.

Jag skrev kan . Ta med förpackning o förklara läget och inga lösa tabletter för dom kan ju få för sig de är nåt annat .

Fördelen helt ärligt är att du suttit häktad. Då kan du lite när de gäller rutiner och fyrkantigheten. Sommarvikarier är hemska dom kan absolut ingenting det är längre utbildning på McDonalds än inom KV för inom kv så sätts dom i arbeten direkt och kan ingenting .
Citera
2023-01-31, 18:57
Medlem
Citat:

Blodtrycksmedicin kommer du få utan problem. Du kommer träffa sköterskan första dagen, så ta upp det då bara.

Angående hur snabbt dagarna går blir det vad man gör det till. Se till att gå till sysselsättningen varje dag, och jobba istället för att dricka kaffe. Då går tiden snabbt. De som sjukar sig jämt och ständigt, eller bara sitter och dricker kaffe på jobbet, deras voltor blir jävligt långa.

Vad gäller att ställa in sig sent för att det ändå räknas som en heldag på straffet så visst, men vad spelar det för roll med en dag mer eller mindre när man ändå ska sitta där och mögla i ett år eller två? Bättre att komma i bra tid så du slipper sitta och vänta på att någon ska kunna skriva in dig osv, få inskrivningssamtal med sköterska och sådant avklarat.

Fotboja vid halvtid blir förhoppningsvis inga problem, se till att sköta dina permissioner och allt bara. Tänk på att du måste ha en godkänd anställning innan du kan få bojan godkänd bara. Frivården har blivit lite kinkiga med "hittepå-anställningar" på frisersalonger osv, som de vet inte är riktiga jobb. Har några kompisar som fick avslag på 3-4 olika jobb när de försökte få halvvägshus eller fotboja.

Förresten, det där med att alla är oskyldiga, det är mest bara polacker som envisas med, liksom "men jag hittade sjuhundra båtmotorer, jag stal dem inte". Det kommer brinna i skallen på dig om du går runt och tänker att du är oskyldig. Gilla läget, ta en dag i taget, släng alla almanackor och innan du vet ordet av är du på väg hem.
Senast redigerad av slitochslang1 2023-01-31 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in