Som rubriken.
Jag drömde som sagt om en plats. Det var en helt vanlig dröm, fast relativt tydlig, en sån där dröm som man minns in i minsta detalj och inte behöver sitta i flera timmar för att komma ihåg.
Det var iaf en väg (typ 30 eller 50 väg), och kring vägen fanns det radhus i tegel, en busshållplats, och lite annan skit. Överlag såg det rätt plottrigt ut på just den gatan, mycket märken på vägen, paraboler, stolpar, skräp osv osv. Där fanns även några små hus i olika färger.
Nu var det så att häromdan åkte vi till ett ställe och skulle hämta en motorcykel, och tro fan att vi helt plötsligt åkte in på
just precis den vägen! Allt var exakt identiskt, lika skräpigt och allt. Det var verkligen
exakt den platsen jag drömde om!
Är det detta som är astralplanet? Alltså, är det möjligt att jag i drömmen verkligen var där?
Nu kanske ni säger slumpen, men tro mig, det var verkligen den platsen. Allt stämde in i minsta detalj, t.om den torra smått utdöda känslan som vilade över platsen. Jag startade liksom inte denna tråden helt utan anledning.
Just det, det var inte déja vu.