Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-11, 23:37
Medlem
Krafses avatar
Som rubriken.

Jag drömde som sagt om en plats. Det var en helt vanlig dröm, fast relativt tydlig, en sån där dröm som man minns in i minsta detalj och inte behöver sitta i flera timmar för att komma ihåg.

Det var iaf en väg (typ 30 eller 50 väg), och kring vägen fanns det radhus i tegel, en busshållplats, och lite annan skit. Överlag såg det rätt plottrigt ut på just den gatan, mycket märken på vägen, paraboler, stolpar, skräp osv osv. Där fanns även några små hus i olika färger.

Nu var det så att häromdan åkte vi till ett ställe och skulle hämta en motorcykel, och tro fan att vi helt plötsligt åkte in på just precis den vägen! Allt var exakt identiskt, lika skräpigt och allt. Det var verkligen exakt den platsen jag drömde om!

Är det detta som är astralplanet? Alltså, är det möjligt att jag i drömmen verkligen var där?

Nu kanske ni säger slumpen, men tro mig, det var verkligen den platsen. Allt stämde in i minsta detalj, t.om den torra smått utdöda känslan som vilade över platsen. Jag startade liksom inte denna tråden helt utan anledning.

Just det, det var inte déja vu.
Citera
2007-10-11, 23:40
Medlem
Du kan aldrig drömma om något du inte har sett förut ( tänkt dig att drömma om en färg du aldrig sett ) men du kan säkerligen ha pusslat ihop en "fantasi-plats" av olika platser.

Sen kan du faktiskt ha sett vägen för väldigt länge sedan.
Citera
2007-10-11, 23:46
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qubisteis
Du kan aldrig drömma om något du inte har sett förut.
Sen har vi det med astralplanet, många säger att det verkligen finns och är identiskt med våran dimension, och det är i den man befinner sig i när man drömmer. Det är väl typ det jag vill diskutera, eller nåt.. Någon som har varit med om samma sak?
Citera
2007-10-11, 23:58
Medlem
Truxas avatar
Japp, jag har varit med om en liknande grej. Jag drömde om att jag var i en lägenhet på första botten i någon lummig stadsdel som jag inte kände igen. Men det var så verkligt så att jag kom ihåg fasaden, att dom hade stuprör i koppar, hur fönstrena var beskaffade, plus att jag hade en väldigt klar bild av hur naturen såg ut. Så en dag när jag var ute och åkte bil så tyckte jag att jag att det såg bekant ut på något sätt... Jag körde in på en P-ruta och klev ur, och ganska så omgående så hittade jag både lägenheten och resten av omgivningarna från drömmen. Det var förresten uppe bakom ryska ambassaden i Göteborg.
Citera
2007-10-12, 00:35
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Japp, jag har varit med om en liknande grej. Jag drömde om att jag var i en lägenhet på första botten i någon lummig stadsdel som jag inte kände igen. Men det var så verkligt så att jag kom ihåg fasaden, att dom hade stuprör i koppar, hur fönstrena var beskaffade, plus att jag hade en väldigt klar bild av hur naturen såg ut. Så en dag när jag var ute och åkte bil så tyckte jag att jag att det såg bekant ut på något sätt... Jag körde in på en P-ruta och klev ur, och ganska så omgående så hittade jag både lägenheten och resten av omgivningarna från drömmen. Det var förresten uppe bakom ryska ambassaden i Göteborg.
Det var som fan!
Citera
2007-10-14, 02:54
Bannlyst
"okej"
Citera
2007-10-14, 14:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Nu har Krafse varit på frukttårtan igen....
Citera
2007-10-15, 02:54
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
"okej"
Ja, vad?? Detta är ju hur coolt som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu har Krafse varit på frukttårtan igen....
Hehe, nee..

Men vafan, ingen annan som har en liknande historia?
Citera
2007-10-19, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Ja, vad?? Detta är ju hur coolt som helst!
Det var väl bara vanlig deja vu...fast en annan "variant". Vad gjorde du i drömmen föresten?
Citera
2007-10-19, 16:44
Medlem
Jag har!
Drömde engång om en plats. En korsning med en viss färg på husen, och placering av affärer.
När jag blev tillsammans med min flickvän nu fick jag en uppenbarelse, i hennes bostadsområde låg denna platsen! Dock inte exakt helt identisk med drömmen, men näst intill. Helt sjukt kändes det. Jag har förmodligen aldrig besökt hennes område tidigare då det inte ligger i min hemstad.
Citera
2007-10-22, 13:57
Jag har varit om precis samma sak!

Flera gånger har jag drömt om en smal grusväg som går genom en stor barrskog. I drömmen har jag befunnit mig på denna lilla väg. Jag har drömt om det flera gånger. Samt att det ligger nått bakom skogen på andra sidan. Nyligen hittade jag, nån mil söder om stan, exakt denna grusväg! Jag har inte haft tid att utforska den ännu, dessutom är jag tveksam till att det går att köra på vägen utan att fastna med bilen. Men jag får väl ta med cykeln nån gång eller promenera o utforska vad som döljer sig bokom denna väg!

EDIT:
Jag har aldrig varit där tidigare, eller gått på den. Men jag har kört förbi den flera gånger utan att tänka på den.
Citera
2007-10-24, 02:14
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Det var väl bara vanlig deja vu...fast en annan "variant". Vad gjorde du i drömmen föresten?
Jag vågar inte säga vad det var för något, eller ja, det var bara en vanlig dröm. I drömmen åkte jag i en bil, åt samma håll också. Kommer dock inte ihåg några detaljer om bilen eller vilka som var med.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Jag har!
Drömde engång om en plats. En korsning med en viss färg på husen, och placering av affärer.
När jag blev tillsammans med min flickvän nu fick jag en uppenbarelse, i hennes bostadsområde låg denna platsen! Dock inte exakt helt identisk med drömmen, men näst intill. Helt sjukt kändes det. Jag har förmodligen aldrig besökt hennes område tidigare då det inte ligger i min hemstad.
Jah, där ser man. Visst känns det sjukt? Jag blev helt till mig när jag helt plötsligt befann mig på den där vägen, kändes riktigt konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag har varit om precis samma sak!

Flera gånger har jag drömt om en smal grusväg som går genom en stor barrskog. I drömmen har jag befunnit mig på denna lilla väg. Jag har drömt om det flera gånger. Samt att det ligger nått bakom skogen på andra sidan. Nyligen hittade jag, nån mil söder om stan, exakt denna grusväg! Jag har inte haft tid att utforska den ännu, dessutom är jag tveksam till att det går att köra på vägen utan att fastna med bilen. Men jag får väl ta med cykeln nån gång eller promenera o utforska vad som döljer sig bokom denna väg!

EDIT:
Jag har aldrig varit där tidigare, eller gått på den. Men jag har kört förbi den flera gånger utan att tänka på den.
Vore coolt om du kunde utforska den och se om det är något mer som stämmer.

Hur som helst, detta fenomenet vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Det är ju lätt som en plätt att avfärda det som nonsens, men känslan när jag befann mig på den där vägen var så sjukt stark så det är inte sant, jag kände helt enkelt igen alltihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in