2007-10-12, 09:46
Medlem
Agonars avatar
Hejsan

Finns det intensivkurser fr mc-kort ...
Sugen p att ta kort, men vill att det ska g fort nr jag vl stter igng ...
Citera
2007-10-12, 10:16
Medlem
Jo det finns det. Men d lr du vara rtt s van om du ska brja. Det r ingen ide och brja om du inte ens har kt p en hoj tidigare. Bttre och va upp sig lite frst.
Citera
2007-10-12, 10:45
Medlem
Intensivkurser finns men kan vara ganska dyra efter vad jag hrt. Vill du ha ditt kort snabbt s kp en enklare beggad hoj och kr kr kr..

Mellan krningarna lser du p teorin och fixar den sen r det bara en liten uppkrning kvar.

Skmt och sido tycker jag inte man ska ha fr brottom. Du vill ha ditt kort men du vill va sker p hojen ocks.. usch vad gammal man lter.
Citera
2007-10-16, 08:40
Medlem
Ja det finns..
Sjlv kontaktade jag en vanlig skola (en av de strre i gbg och i princip alltid var fullbokat) och pratade med en av deras lrare fr att se om det fanns mjlighet att kra intensivt istllet fr att boka upp sig p nn/ngra lektioner i veckan. Efter samtal med lraren s hade jag 19 krlektioner i 1 vecka och en planerad uppkrning.
Drog dock ut p det lite pga att jag krde ngra lektioner till.
Aldrig kt hoj frut, krde ytterst lite moped som yngre och lite krning av cross nr jag var nnu mindre.
S det var ju inte intensiv som i att jag fick kortet p en vecka, men det tog en mnad. Hade gtt fortare om jag hade hllit mig till de frsta lektionerna.

S hller nog inte med fregende om att det kan vara en dlig id.
Citera
2007-10-16, 08:58
Medlem
H8reds avatar
Ja, det finns. Var bor du?

Nr jag tog MC kurs resonerade jag som du.
Jag anvnde Videotrafikskolan i Jnkping.
Deras hemsida suger, men kursen var kanon.
http://www.videotrafikskolan.nu/4.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in