Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LUCIFERUS
4 avdelningar & 4pers har synts till hmmm
finns det nåra avdelningar överhuvudtaget el har dom 4nomader som åker runt på 4 avdelningar, nån som hört något efter dom fick pisk av röd vita ingen hämnd?? el är allt som det var förr mycket pisk & liten verksta
Hmm fungerar inte dina kontakter längre? Du har i dina tidigare inlägg berättat om att du känner flera av de gamla omc, t.o.m get dig in i att namnge flera medlemar, å nu kommer du me de här lilla, du som vet så mycket??! vad har hänt?
Citera
2009-06-04, 09:14
Medlem
när går dom till finland ?
Citera
2009-06-04, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fdny
Hmm fungerar inte dina kontakter längre? Du har i dina tidigare inlägg berättat om att du känner flera av de gamla omc, t.o.m get dig in i att namnge flera medlemar, å nu kommer du me de här lilla, du som vet så mycket??! vad har hänt?

har aldrig sagt att jag känner någon , känner till är en helt annan femma, & även om jag skulle känna någon tror du verkligen att dom skulle berätta allt för en utomstående med tanke på hur utsatta dom är just nu, vad jag ville mena med mitt inlägg var att det är lite löjligt att ha 4 avdelningar i sverige
när det endast har synts till typ "4"a outlaws, Jag vet mycket min vän mer än du kan ana men jag vet inte allt därav är jag frågvis, jag har absolut inget emot OMC el nån annan klubb , men får man pisk & inte piskar tbx kan man ju lika gärna hänga av sig OMC västen & gå med i en hobbyklubb, vad jag försöker säga är att OMC historian i sverige återuppspelar sig, dom var starkare förr & kunde inte stå emot , hur ska dom kunna göra det nu??
Får se om dom vågar visa sig på custom bike nu i helgen, hejar gärna på the underdog om the underdog kan bitas men så verkar inte fallet
Citera
2009-06-04, 15:14
Medlem
JJDecays avatar
fundering...

Vad är en hobby klubb?

Är det en klubb, som åker hoj, mekar hoj, partajar med likasinnade, njuter av mc världen men inte tycker om allt våld, skit, massmedia, poliser, span, mm som ex. en 1% klubb har på sig?

Jag skulle vilja veta definieringen?

Är en hobby klubb alla som inte tillhör 1% sfären, fast dom kanske existerat i 10-15-20-30 år? Som dagligen åker hoj, kan varenda skruv på en knöl och panna?

Går det ifrån att vara hobby när man måste titta under bilen efter bomber, när fru och barn blir hotade? När man kan bli knivhuggen eller skjuten i en klubblokal....?

99% av dom som säger att hobby klubbar är dom som bara åker, mekar hoj, dricker och har skoj, har säkerligen aldrig varit närmare bikervärlden än Sonny Bargers bok.... 1% well...they know

Jag är glad jag har en hobby Jag har inget emot någon 1% klubb, dom får gärna göra sin sak, men jag uppskattar om dom gör det på sina fester, sina träffar, internt...låt de sk. hobby klubbarna göra sitt då...
Citera
2009-06-04, 17:22
Bannlyst
Mena inte o dissa din klubb med & kalla resten för hobbyklubbar men ja tror att du vet vad ja menar

Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Vad är en hobby klubb?

Är det en klubb, som åker hoj, mekar hoj, partajar med likasinnade, njuter av mc världen men inte tycker om allt våld, skit, massmedia, poliser, span, mm som ex. en 1% klubb har på sig?

Jag skulle vilja veta definieringen?

Är en hobby klubb alla som inte tillhör 1% sfären, fast dom kanske existerat i 10-15-20-30 år? Som dagligen åker hoj, kan varenda skruv på en knöl och panna?

Går det ifrån att vara hobby när man måste titta under bilen efter bomber, när fru och barn blir hotade? När man kan bli knivhuggen eller skjuten i en klubblokal....?

99% av dom som säger att hobby klubbar är dom som bara åker, mekar hoj, dricker och har skoj, har säkerligen aldrig varit närmare bikervärlden än Sonny Bargers bok.... 1% well...they know

Jag är glad jag har en hobby Jag har inget emot någon 1% klubb, dom får gärna göra sin sak, men jag uppskattar om dom gör det på sina fester, sina träffar, internt...låt de sk. hobby klubbarna göra sitt då...
Citera
2009-06-04, 20:34
Medlem
Hobbyklubb

Tjenare jag har följt forumet flera år och valt att inte kommentera....
Men vafan måste ju ge min åsikt också

I varje "hobbyklubb" finns några 1% medlemmar tror jag, men brukar försvinna när dom känner att dom drar hela klubben själva att det är förlite engagemang på medlemmarna (tröttnar på att sladda runt själva och en klubb kåk som gapar tomt större delen av veckorna)
Citera
2009-06-05, 08:01
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUCIFERUS
Mena inte o dissa din klubb med & kalla resten för hobbyklubbar men ja tror att du vet vad ja menar

Tog absolut inte illa upp, utan snarare jag som är intresserad av att veta definitionen på hobbyklubb

Jag åker och är på klubben så mycket jag kan, men kan inte vara det 24/7..
Är heller inget för massa våld o annat skit, utan "good and fun times"..Det gör ju mig då till en hobby biker fast det kan jag ta
Citera
2009-06-05, 22:04
Medlem
Roadrages avatar
Custom bike show.

Få se om dom dyker upp i Norrtälje i morgon.
Citera
2009-06-05, 22:46
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Få se om dom dyker upp i Norrtälje i morgon.

Ser du en - så bara ta honom fort som fan och kör ner till Kolmården. De har internationella avels-program så att de inte blir utrotade. De svenska exemplaren är iofs inte så eftertraktade då de inte har ett uns aggressivitet eller stake. Men jag tror du får bensinpengar tillbaka.
Citera
2009-06-05, 23:01
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Tog absolut inte illa upp, utan snarare jag som är intresserad av att veta definitionen på hobbyklubb

Jag åker och är på klubben så mycket jag kan, men kan inte vara det 24/7..
Är heller inget för massa våld o annat skit, utan "good and fun times"..Det gör ju mig då till en hobby biker fast det kan jag ta

Hobbyklubb låter lite plumpt. Jag tycker folk kan ha en klubb utan vara kriminellt intresserade - vet i fan när jag hörde talas om den senaste kriminella orienteringsklubben. Sen finns det ju hardcore bikers - men dem hittar du inte i SE. Va fan - riding from coast to coast - 2 timmar i SE. Löjligt. I US och AU kan du köra några fler timmar. Jag vet att jag vurmar för AU men det är där jag har de största erfarheterna från outlaws mc och där kan du prata om att getting out on a run - samt de som väljer outlaws livet där ÄR outlaws. Inte någon trygghetsnarkoman i Svedala. Flame on
Senast redigerad av stibkloF 2009-06-05 kl. 23:13.
Citera
2009-06-06, 00:29
Medlem
knebuss avatar
tror ni att det kommer dyka upp folk från outlaws mc i norrtälje under morgondagen?
Citera
2009-06-06, 01:35
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knebus
tror ni att det kommer dyka upp folk från outlaws mc i norrtälje under morgondagen?

Yup. Men i förklädning. Konsums fritidskläder - med flackande blickar. Nu pratar vi om 4 indivder, dvs alla de klubbar de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in