Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-01, 20:02
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Självklart kan tjejen ifråga ha blivit våldtagen. Vilket isåfall är väldigt tragiskt.
Men just den här typen av våldtäkter känns väldigt svårt att bevisa om det verkligen var våldtäkt eller ej. Sen vet man ju inte vad för värdering rätten lade i att killen var medlem i OMC. Som anses vara en krimniell mc-organisation. Det är sånt som kan spela in också.

Jag försvarar dock varken OMC eller den enskilda killen ifråga. Men efter att ha läst bådas berättelser så tycker jag man inser hur jävla svåra sådana här fall är.
Instämmer, och om hon två gångar tidigare anmäld att hon har blivit våldtagen och ångrat sig, kan man ju ifrågasätta sista gången också, det är faktiskt inte första gången i historian att en oskyldig åker in pga. sexbrott.
Citera
2009-10-01, 21:14
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Instämmer, och om hon två gångar tidigare anmäld att hon har blivit våldtagen och ångrat sig, kan man ju ifrågasätta sista gången också, det är faktiskt inte första gången i historian att en oskyldig åker in pga. sexbrott.
Nu har ju Fomc lagt upp delar av domen här på nätet och sen det faktum att han blev fälld(rätta mig om jag har fel) talar ju för att Fomc har rätt i det han säger angående våldtäkten.

Medan ni som bestrider det han säger knappt har något som styrker era påståenden om att OMC medlemmen är oskyldig. Frågar ännu en gång om ni har några som helst konkreta källor för era åsikter kring denna händelse?
Citera
2009-10-02, 01:55
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Nu har ju Fomc lagt upp delar av domen här på nätet och sen det faktum att han blev fälld(rätta mig om jag har fel) talar ju för att Fomc har rätt i det han säger angående våldtäkten.

Medan ni som bestrider det han säger knappt har något som styrker era påståenden om att OMC medlemmen är oskyldig. Frågar ännu en gång om ni har några som helst konkreta källor för era åsikter kring denna händelse?

Vet inte om du syftar på mig nu också? Men jag påstår inte att OMC medlemmen är oskyldig.

Men om det stämmer att tjejen ifråga i två tidigare fall anmält våldtäkt så drar åtminstone jag öronen åt mig. Det plus att den här typen av våldtäkter i vanliga fall är väldigt svåra att avgöra vad som egentligen har skett. Ja, då tycker inte jag det är så glasklart längre.
Citera
2009-10-02, 06:15
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Vet inte om du syftar på mig nu också? Men jag påstår inte att OMC medlemmen är oskyldig.

Men om det stämmer att tjejen ifråga i två tidigare fall anmält våldtäkt så drar åtminstone jag öronen åt mig. Det plus att den här typen av våldtäkter i vanliga fall är väldigt svåra att avgöra vad som egentligen har skett. Ja, då tycker inte jag det är så glasklart längre.
Jag syftade inte på någon särskild.

Håller med om att ifall hon anmält våldtäkt två gånger tidigare så sjunker hennes trovärdighet. Fast finns det någon konkret källa på att hon gjort det?
Hittills har de som säger emot Fomc i denna fråga haft en massa OM och lösa rykten som grunder för sina argument. Rätta mig gärna om jag har fel i detta. Medan Fomc har skrivit ut delar av domen och det faktum att OMC medlemmen blev dömd för detta(?) talar till Fomcs fördel.

Glasklart är det inte, men helt klart fördel för det Fomc säger.
Citera
2009-10-02, 09:12
Medlem
Fomcs avatar
Citat:

Tyvär så är stora delar av domen+förundersökning sekretessbelagda, när man läser dessa faller bevisläget i ett tydligare ljus.
Förundersökningen (sekretessbelagda delen) redogör på ett mycket tydligt och bra sätt vad som hänt tjejen tidigare och framförallt VARFÖR hennes tidigare anmälan inte lett till åtal.

Att säga att hon stannade kvar för att servera och äta frukost och liknande uttalanden som förmildrar och ifrågasätter hans våltäkt, är lätt att konstatera som skitsnack! finns många fler exempel.

Tjejen har haft en tragisk uppväxt på flera sätt, denna händelse har knappast lett fram till att hon idag mår prima och lever livets glada dagar.
Tyvär kan jag inte lägga ut de delar som inbegriper dom hot hon och andra i utredning fick i samband med denna händelse, kort sagt de skulle ändra sin historia så att han friades eller se sina nära och kära råka väldigt illa ut. Hot mot andra tjejer och barn förekom i denna utredning.
Man ansåg att det vara viktigare att fria sin klubbmedlem än att sparka ut skihögen död eller levande, trots att fakta talar sitt klara språk.
Jag kan garantera att vilken annan 1% klubb hade statuerat ett mycket kraftigt exempel vid en liknande händelse.

Om en tjej råkar illa ut tidigare i livet betyder det inte att hon ska låsa in sig och inte försöka leva igen, forskning visar att tjejer som tidigare råkat illa ut har större chans att senare i livet råka ut för liknande händelser el värre.

Nu är det tyvär så att han är mycket karismatisk och manipulativ, dessutom var det han enligt FUP som såg till att omc kom till Sverige från första början.
Den sista raden kan förklara deras handlande och iver att mörka detta, skall man bygga upp en klubb vill man inte ha en snabbknullande gris som företrädare för klubben. Den vetskapen ville man tysta till varje pris, men nu ligger han gärning på fb för allas beskådan

Ska jag tolka Lawbreakers uttalande om att en tjej som blivit alt våldtagen/sexuellt utnyttjad /misshandlad/utsatt för incest/ el utsatt för anndra brott tidigare, så är hon inte längre trovärdig och dessutom en slampa/hora/lögnerska som förtjänar att bli våldtagen/misshandlad/mördad eller vad det nu kan vara och dessutom inte är trovärdig.

Reservation för ev stavfel, är ganska upprörd och förbannad.

Alla golningar de har gjort mot ett antal personer får ni leta fram sjävla, men jag kan höra Lawbreaker försvara dessa med; DET VAR DEN ANDRE SOM GOLADE FÖRST, SEN GOLADE OMC KILLEN, OCH DET RÄKNAS INTE SOM GOLNING!
VADDÅ GOLNING? HAN SA BARA SOM DET VAR... ETC!
Senast redigerad av Fomc 2009-10-02 kl. 09:28.
Citera
2009-10-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomc

Nu är det tyvär så att han är mycket karismatisk och manipulativ, dessutom var det han enligt FUP som såg till att omc kom till Sverige från första början.
Vart kommer denna info från?
Citera
2009-10-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdny
Vart kommer denna info från?
Fuo=förundersökningsprotokoll
Citera
2009-10-03, 11:47
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomc
Inte svårt att inse att detta e rent skitsnack, bara att se domen.
2007-06-18 B 3847-07
Att se idioter ta en snabbis i försvar e otroligt, men den sista e inte född än

Tingsrätten gör följande överväganden.

Med beaktande av straffvärdet av nu föreliggande brott är annan påföljd än fängelse utesluten.
Tingsrätten mäter strafftidens längd till två år.

OK, nu ska vi tydligen dissekera alla domar vi kommer över som har med hojfolk att göra? Duger inte http://www.kriminellt.com för snabbis? Orsaken att du hatar OMC är att du och din familj känner offret, det kan jag köpa men om vi ska gräva fram all skit om folk i olika klubbar bara för att vi känner ett offer och blir lite hatiska och har 30 sidor förundersökning i byrålådan, blir det inte en smula trist här i MC trådarna då? Vad tycker ni andra? Jag kan säkert gräva fram 250 kg papper om det är det som gäller, nu känner jag varken dig, din familj, offret eller OMC men kan vi inte hitta någon ny vinkel om OMC att prata om?

'
Citera
2009-10-03, 11:54
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
OK, nu ska vi tydligen dissekera alla domar vi kommer över som har med hojfolk att göra? Duger inte http://www.kriminellt.com för snabbis? Orsaken att du hatar OMC är att du och din familj känner offret, det kan jag köpa men om vi ska gräva fram all skit om folk i olika klubbar bara för att vi känner ett offer och blir lite hatiska och har 30 sidor förundersökning i byrålådan, blir det inte en smula trist här i MC trådarna då? Vad tycker ni andra? Jag kan säkert gräva fram 250 kg papper om det är det som gäller, nu känner jag varken dig, din familj, offret eller OMC men kan vi inte hitta någon ny vinkel om OMC att prata om?

'

Håller med! Jag försvarar inte våldtäkter för det är förjävligt att det sker alls!
Skulle dock tro att om man tittar i nån statisktik, så är just våldtäkt något som förekommer väldigt lite inom bikermiljön (tror jag iaf).

Våltäkter är ju betydligt mer vanligt (enligt vad man läser i media) att det händer efter krogkvällar, t.o.m. taxichaffisar mfl. pysslar ju tydligen med sådant. Naturligt man känner hat mot våldtäktsmannen. Men tycker också detta verkar vara en utredd fråga. En del anser materialet ovisst och andra inte. Så kommer det alltid att vara i 99,9% av alla fall som går till domstol. En tycker si och en annan så..
Citera
2009-10-05, 20:30
Medlem
1897s avatar
Hur är relationen mellan Outlaws och Bandidos i nu läget? I sverige alltså.

Med tanke på att i t ex tyskland ses dom ju tillsammans om man får säga "sida vid sida" på olika runs och fester.
Citera
2009-10-08, 19:13
Medlem
Dequiallos avatar
Någon hälsar till OMC i deras guestbook. Utger sig för att komma från en MC klubb som kallar sig THUGS MC SWEDEN.

Någon som vet om det är en äkta MC klubb eller bara någon påhittad historia?
Om klubben är äkta, var finns den i så fall?
Citera
2009-10-10, 16:09
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo
Någon hälsar till OMC i deras guestbook. Utger sig för att komma från en MC klubb som kallar sig THUGS MC SWEDEN.

Någon som vet om det är en äkta MC klubb eller bara någon påhittad historia?
Om klubben är äkta, var finns den i så fall?
Mest troligt är det en påhittad klubb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in