Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Jasså det tror du?

Jag har mer insyn än vad du kan tänka dig. Jag vet att du kan disskutera bra för dina färger.
Det kan ingen ta ifrån dig. Men med ditt långa inlägg så förstår jag inte vart du vill komma med mig ?

Befinner mig inte specielt mycket i Outlaws miljö, men däremot så har jag sett dom ute flera gånger, Och jag har även pratat med andra om saken.

Det jag vet är att både HA och Bandidos vet om att dom rör sig ute och festar bland annat.
Har du någon invändning om den saken? Gå och sov isånafall.. 100% på den!
Källa?? Mig själv!

Tagga ner vännen. Och läs det jag skrev en gång till.
Som jag skrev, när väl OMC har lika många klubb-hus som dom har avdelningar, då anser jag att dom kan kallas etablerad.
Jag kan säga dig att jag har en ganska bra position. Motbevisa mig gärna nu!

Och en till sak.. Som jag har skrivt tidigare. Outlaws är i Sverige, och dom letar förmodligen efter rätt plats att ta/få här i Sverige.

Om du går på samma skämt som på internet om att dom inte finns. Så ger jag ett förslag, kolla med andra personer i Bandidos, så kommer du får samma svar. Dom finns inte bara på internet, utan även ute i verkligheten. Helger och vardagar.

Du som bäst på allting. Varför händer inget för dom outlaws som är ute och dricker en bira?

Jag ger mitt svar direkt.. Både HA och bandidos har mycket viktigare saker för sig. Så länge dom inte stör dom andra, så kommer det vara lungt. Tro mig tiden får visa sanningen!

Tagga ner vännen. Och läs det jag skrev en gång till.
Som jag skrev, när väl OMC har lika många klubb-hus som dom har avdelningar, då anser jag att dom kan kallas etablerad. Vad finns det för "plats att ta/få"? bara öppna klubbhuset och ha ett barhäng som alla andra. Enkelt va?
Citera
2010-11-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du har helt rätt, bara riktiga bikers och galna en procentare kommer från stora Tjockholm.

Spelar väl jävligt liten roll varifrån i landet du kommer..Det är väl vad du gör som spelar någon roll, det finns gott om hårdingar i norra delarna av sverige också ska du se, där man inte mjuknar ihop och skiter ner sig för minsta lilla.

Men du är väl en sån som tror att "stockholmska" är en dialekt..?

För övrigt är det svårt att sia om OMC i sverige, men kan tyckas att det är ganska svårt att etablera en till storklubb i vårt befolknings otäta land, där det redan finns två stycken.
Så mycket bikers finns det inte, även om många vill få det så. Då talar jag inte om "fikahoj åkaren" utan den som andas bensin och pissar alkohol.

Tycker de är en rätt frisk fläkt faktiskt, har stött på en del på krogen och det var genomtrevliga gubbar.
Å andra sidan är ju alla trevliga när man fått sig ett par innanför västen. =)

Sedan kan jag ju tillägga till småpojkarna som sprätter sandlåda på varandra, de som verkligen vet något om någonting de kniper igen käften och sitter inte och rallar på internet ang små viskningar de hör eller tro sig höra.
Favete Linguis.

Du skriver ju i stort sett samma sak..
De uppe i Norr är ju inte vana vid 1% klubbar som de i syd och då vet man nog inte riktigt vad det handlar om. Eller hur?
Varför inte helt enkelt starta en "vanlig" mc-klubb, ryggmärkes-klubb, som alla andra gör och köra lite och få erfarenhet. Sedan kan man se om 1% livet verkligen e vad dom tror det e. Enkelt va?
Eller du kanske menar att de killar uppe i J-land (som exempel) e etablerade bikers?

Som du skriver, inte riktigt underlag för 3 stora 1%-klubbar i Sverige. Redan nu ser man att standarden sänkts.

Till slut, en riktig mc-klubb, vare sig 1% eller icke 1%, har ett klubb-hus samt umgås med andra likasinnade, dvs med andra klubbar. Annars e det mera en bastu-klubb för missanpassade.
Varför har man väst tror du? (tips, visar vem man e och var man kommer ifrån.. och staden man kommer ifrån skall inte börja med www.)
Citera
2010-11-11, 11:35
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
det va inte så att dom fick stryk utan klara sig bra med tanke på läget. Låg fjäderfän ner med. Så dom "van" med tanke på förutsättningarna.
Dom 2 som låg kvar och blev inlagda på sjukhus var från Outlaws, så dom "vann" inte alls.
Senast redigerad av mcmonster 2010-11-11 kl. 11:38.
Citera
2010-11-11, 12:40
Medlem
guldankans avatar
Men då har dom i alla fall en lokal strax utanför Sthlm

Sex män med anknytning till mc-klubben Outlaws har gripits vid en polisrazzia mot en verkstadslokal i Gräsvreten söder om Stockholm. En 31-årig man har anhållits misstänkt för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och narkotikabrott. De övriga misstänks för narkotikabrott.
Publicerad 11 november 2010
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sex...lubb-1.1206649

Insats mot Outlaws MC - 1 person gripen
Södertörns polismästardistrikt har under onsdagskvällen, 10 november, genomfört en insats mot en lokal i Gräsvretens industriområde söder om Stockholm. Förutom den gripne mannen vistades ett flertal personer i lokalen. Ytterligare fem män, i åldrarna 21-25 år, är i nuläget misstänkta för narkotikabrott, fyra av de för eget bruk och en för innehav.
http://mcrazzia.blogspot.com/2010/11...-mc-klubb.html

Nykomlingen Outlaws, med en handfull avdelningar, beskriver Wierup som att den består i huvudsak av "vanliga familjefäder" och de utgör enligt hans uppfattning ännu inget kriminellt problem.
Publicerad 8 oktober 2010
http://svt.se/2.22620/1.2184120/mc-g...rubrik_2184120

MC-gäng påstås bedriva beskyddarverksamhet i länet
Publicerat: måndag 11 oktober
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4087627

Man hotades av mc-klubben Outlaws
33-åringen säger att 47-åringen är skyldig pengar till supporterklubben eftersom han inte betalat medlemsavgiften samt för kostnader i samband med resan till Sundsvall. Men han nekar till att ha hotat eller pressat honom på pengar. Även 32-åringen nekar till brott.
Publicerad 10 augusti 2010
http://op.se/ostersund/1.2241882-man...lubben-outlaws
Senast redigerad av guldankan 2010-11-11 kl. 13:37.
Citera
2010-11-11, 13:13
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Dom 2 som låg kvar och blev inlagda på sjukhus var från Outlaws, så dom "vann" inte alls.

Att två omc åkte på sjukan va ju inte så vet ju alla som kan lasa! VAR du på plats!!! kass t bord!
Citera
2010-11-11, 13:23
Bannlyst
Citat:
Att två omc åkte på sjukan va ju inte så vet ju alla som kan lasa! VAR du på plats!!! kass t bord!

Bäste BigB666 Kan du utveckla ditt inlägg lite, jag försöker verkligen förstå vad du menar, men jag kan inte tyda det!

MTY
Citera
2010-11-11, 14:04
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
Bäste BigB666 Kan du utveckla ditt inlägg lite, jag försöker verkligen förstå vad du menar, men jag kan inte tyda det!

MTY

dator kass! fixar sen alla t funkar ej
Citera
2010-11-11, 14:38
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Förstår inte vad du skriver. Ska man tyda ditt inlägg som att dom som åkte till sjukan inte alls var från OMC? I så fall har du en länk här som säger annat.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.21...brak-pa-krogen
Citera
2010-11-11, 15:19
Medlem
Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Förstår inte vad du skriver. Ska man tyda ditt inlägg som att dom som åkte till sjukan inte alls var från OMC? I så fall har du en länk här som säger annat.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.21...brak-pa-krogen

Det säger ju ganska lite om bråket eller hur.
Att OMC sitter inne på puben och sköter sitt när man blir attackerade med järnrör vet vi, två man åker i backen.....men sen, när dom övriga är på fötter
Citera
2010-11-11, 16:27
Medlem
guldankans avatar
Ingen kommentar alls ang dersa lokal & tillslag i går?

Ingen med mer info? En 31 år och ytterligare fem män, i åldrarna 21-25 år

Vad hittade polisen? Bomber? Allmänfarlig ödeläggelse ..... Låter inte som vanliga nyårssmällare

Sex män med anknytning till mc-klubben Outlaws har gripits vid en polisrazzia mot en verkstadslokal i Gräsvreten söder om Stockholm. En 31-årig man har anhållits misstänkt för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och narkotikabrott. De övriga misstänks för narkotikabrott.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sex....1206649<br />

Södertörns polismästardistrikt har under onsdagskvällen, 10 november, genomfört en insats mot en lokal i Gräsvretens industriområde söder om Stockholm. Förutom den gripne mannen vistades ett flertal personer i lokalen. Ytterligare fem män, i åldrarna 21-25 år, är i nuläget misstänkta för narkotikabrott, fyra av de för eget bruk och en för innehav.
Senast redigerad av guldankan 2010-11-11 kl. 16:30.
Citera
2010-11-11, 17:05
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Ingen kommentar alls ang dersa lokal & tillslag i går?

Ingen med mer info? En 31 år och ytterligare fem män, i åldrarna 21-25 år

Vad hittade polisen? Bomber? Allmänfarlig ödeläggelse ..... Låter inte som vanliga nyårssmällare

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sex....1206649<br />

Jo det var ju intressant att polisen går ut med var dom håller till nånstans. Polisen kanske gör det för att se om dom kan locka dit några Red & White Creware som eventuellt skulle vilja bränna ner stället eller på annat sätt ställa till trubbel. På så sätt skulle dom kunna bura in dom också.
Undrar om OMC flyttar till något annat ställe nu när ett av deras gryt är avslöjat?
Annars så tycker jag att det verkade vara rätt så ungt folk som var där, förutom 31 åringen då.
Citera
2010-11-11, 17:08
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moto
Det säger ju ganska lite om bråket eller hur.
Att OMC sitter inne på puben och sköter sitt när man blir attackerade med järnrör vet vi, två man åker i backen.....men sen, när dom övriga är på fötter
Ja? Berätta gärna vad som hände då när dom kom på fötter. Jag vet ju bara vad jag läst i expressen mm. Och där verkar det tydligt att OMC åkte på pisk. Men vet du mer så berätta gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in