2007-10-27, 11:50
Bannlyst
Jag är inte så värst insatt än men jag funderar fortfarande på originella ideér på att starta något eget.
Hursomhelst, det beror ju självklart vad man väljer att göra/utgå ifrån, men räcker 100 000 kr till start för något som kan utvecklas till riktigt stort ?

Alltså, egentligen är min fråga i teorin, hur mycket pengar krävs det normalt för att man ska starta ett företag som KAN bli något.
Inte typ starta försäljning av bullar med 5000 kr och sälja dem i ditt område osv.
Citera
2007-10-27, 11:54
Medlem
Heruls avatar
Du kan starta upp verksamhet för mindre pengar än så! Så länge du har entreprenörskänsla så har du goda förutsättningar!

Du måste ha specialkunskaper inom det område du tänkt dra igång verksamhet. Hobby kanske? Ta en funderare på vad du vill hålla på med. Tjäna stora pengar är för vagt... vill ju alla göra på ett eller annat sätt.
Citera
2007-10-27, 12:00
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toninho
Jag är inte så värst insatt än men jag funderar fortfarande på originella ideér på att starta något eget.
Hursomhelst, det beror ju självklart vad man väljer att göra/utgå ifrån, men räcker 100 000 kr till start för något som kan utvecklas till riktigt stort ?

Alltså, egentligen är min fråga i teorin, hur mycket pengar krävs det normalt för att man ska starta ett företag som KAN bli något.
Inte typ starta försäljning av bullar med 5000 kr och sälja dem i ditt område osv.

Frågan är nog också vad du tänker använda de här 100 000:- till. Har du en riktigt bra idé som inte kräver några större investeringar för att realiseras och du dessutom har en nära anhörig som kan bidra med pengar till mat och husrum under uppstarten (tiden från start tills ditt företag börjar dra in pengar) så kan det räcka länge.

Mao 100' kan vara fullt tillräckligt för vissa men inte räcka alls för andra.
Citera
2007-10-27, 16:55
Medlem
George Wittigs avatar
Om du vill starta ett AB krävs 100 000:- i kapital och en revisor. Som enskild firma kan du klara dig med väsentligt mindre.
Citera
2007-10-27, 16:58
Bannlyst
Många entreprenörer börjar ju utan lagerhållning, ett lysande exempel var hur Adlibris grundades.. ta upp beställningar på böcker och beställa direkt från förläggaren, ingen lagerhållning, endast goda krediter till att börja med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in