2013-08-24, 23:28
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
I den klistrade tråden om detta forum säger du att:

Vad menas med redigerade citeringar?
Felciteringar, styckciteringar eller något annat?

Skulle du vilja vara snäll och förklara lite närmare vad du menar med den meningen?

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
att redigera användarnamnen; anjoh66 till anjoh666 tror jag han menar.

Precis. Att redigera en citerad användares användarnamn. Korrekt uppfattat.

Man kan visa sitt missnöje på andra sätt än att ta till sådana fasoner. Riktigt lågt är det.
Citera
2013-08-25, 20:50
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Hej hej!

Jag kommer vara Sun Ruler behjälplig som medmoderator i religion ett tag framåt. Hoppas på intressanta diskussioner på en trevlig nivå!

MVH, tzj.

Välkommen till vår lilla kaotiska värld full av diverse jag-vet-bäst användare. Hoppas du håller ut. Ser dock att det är mycket lugnare i trådarna än sist jag var aktiv men det kommer väl explodera när som helst.
Citera
2013-09-21, 17:54
Medlem
BlackJewels avatar
Förekommer starkt avvikande tendenser i forumet, som går så ot att det enl. mig tangerar ofredande, kan man inte förstå vad som skrivs, är det bara att sätta sig på skolbänken och lära sig mer av språk och läsförståelse och religion, men också humanorium och VETENSKAP, ju mindre man förstår av vetenskapliga nämnare, desto mer verkar vissa gå ot här och så gott som ofreda - jag lägger in en anmälan till moderatorer, om att pm vilka har för avsikt att mobba ännu mer, är något jag skulle vilja gå längre med, då jag inte anser att oetiska starkare dissiderade ot-skenmannövrar är lämpligt i forum där medlemmar VILL och kan, om de vill, skärpa sig att hålla sig lite on topic.

Man behöver förstå skillnad på sak och person, men det verkar vara it-världens frundläggande problem, man föärväxlar väl företagsstrategi med dialoger debatt och diskussion : diskussion och företagsam strtagi är enl mig verkligen inte detsamma - ändå har man haft inga spärrar alls, rättslöshet.

Det blir att religion får ännu mer kritik, då jag förmodar att det är fundamentalister, som inte kan, varken religion eller diskussion.

Diskussion eller som obama sade : diplomati är att föredra, i alla läger - även de bokstavstroende där analfabetism idealiseras.

Mvh /
Citera
2013-09-22, 12:07
Medlem
Bogomils avatar
Re BJ:

Jag hållar med dig om det du sägar om kunskap/kompetens i inlägg 771.

Som jag ser det går det tydligen bra för pådyvlande teister att i simplistisk, stereotyp terminologi och med förenklade 'argument' att häva vad som helst ur sig om existentiella frågor av en ytterst komplex/komplicerat natur.

Samtidigt med att dessa missionärs-typer krävar fridlysning från 'fina' ord och koncepter.
Citera
2013-09-22, 13:29
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Re BJ:

Jag hållar med dig om det du sägar om kunskap/kompetens i inlägg 771.

Som jag ser det går det tydligen bra för pådyvlande teister att i simplistisk, stereotyp terminologi och med förenklade 'argument' att häva vad som helst ur sig om existentiella frågor av en ytterst komplex/komplicerat natur.

Samtidigt med att dessa missionärs-typer krävar fridlysning från 'fina' ord och koncepter.
Man har sänkt toleransnivåer, men gjort det plötsligt och nyckfullt, (i multikulti) inte så att det råder någon fast konsensus, inte det jag hänger upp mig på, det är deras "helt på känn-spontaniteten" och som så ofta kommer känsloargumenten- profetiedramat med känslorna so obligatorium/devotion - istället för klarsynen, många är ju vana vid det från hemländerna oavsett, t.o.m det ibland enda, språket de har/får ha vill säga, då riktig fundamentalism härrör ur Totalitärt land, de samhällen som har gammelhierarki med trad. språkupptagning, dom (som det gäller) blir helt enkelt förvirrade som åsnor när de sitter i paradiset och ges tillträde till allt, t.o.m tolkningsföreträde... what a wonderful world.

Men det står ändå VETENSKAP klart och tydligt som övergripande hållning för forum, och religion som sub.
Så sett kan man inte personpåhoppa, utifrån språkbruket "sanning, jag har sanning det har inte du" och gå till infantila nivån, eller skadeglädjenivån, som på många håll i många sådana länder, är legio och tradition - enbart saken kvinnor är STÖPTA så, män är stöpa så, de är olika, ska vara olika och det är tillåtet att kriga om.

Helt annan människosyn! med modersmjölken redan, mödrrna tycker det är fint och undrar om barnet är sjukt i huvudet om det inte leker med pistoler och grabbar sig. Helt annorlunda och rätt extremt, redan utan krig utan i s.k fredligt tillstånd, är man starkt tillknuten de riktigtslavdrivande språkbruket.

Ex.vis "är du efterbliven" ? och lavett.. det är en språkföljd som ses som normal, av viks det ifrån det, är något lite stört... och följer då diskussion/debatt i sådan "anda" då stampr man lätt på samma fläck, decennium efter decennium, inte enbart i tråd efter tråd. Då slaveri kräver enhetlig underkastelse, annorlunda s.k ord, kan "uppvigla" : så det är romarmentalitet el. vilja, att statuera sig som "romare." kanske är zlatankomplexet, en muslimsk apologet som egentligen drömmer om att någon dag.. bli sina hjältefigurer för att läxa upp så många som möjligt, legitimerat via fascism (äkta sådan)

Härskare, men man tappar identiteten och missar också
Senast redigerad av BlackJewel 2013-09-22 kl. 13:39.
Citera
2013-09-28, 13:48
Medlem
Bogomils avatar
Jag anser att forumet skulle bli bättre, om icke-ämnesrelevante inlägg som t.ex. religions-relaterade pop-psykologiska hypoteser fick sina egna tråder, där vi kan fördjupa oss i såna specifika deler av religions-debatten.
Citera
2013-10-02, 08:57
Bannlyst
Efter att jag började använda ignorefunktionen så har det blivit betydligt mer givande att diskutera här!
Så ett tips till alla som tycker att det är för mycket bråk, använd ignore, då får man lite distans.
Citera
2013-10-02, 09:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Efter att jag började använda ignorefunktionen så har det blivit betydligt mer givande att diskutera här!
Så ett tips till alla som tycker att det är för mycket bråk, använd ignore, då får man lite distans.

Det kan säkert göra det bättre för nån enstaka forum-deltagare, men hur det skulle göra forumet allmänt bättre med punkt-autism och vita fläckar på dialog-kartan är inte klart.
Citera
2013-10-02, 09:31
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Diskussion i sig bygger på ett slags givande/tagande : det brukar vara en utmaning, att ta erbjudandet om ibl. lite svårare frågor där svaren inte är allomgivande.

Huruvida man ser det som "bråk" eller positiv utmaning, har också med halvfullt resp. halvtomt glas-visionen att göra.

Sätter inte diagnos på dig Peckahuvud, men man kan konstatera att människor är olika sårbara och inte alltid så lustfyllda inför diskussion som påstås.

Ett alternativ till ditt förslag är log-off-funktionen, där kan man tala om att "slippa *bråk"

Vill man bråka, ska man enl mig inte påstå sig ha diskussionsvilja, utan just koppla bort världen och fortsätta sina bönearbeten, eller whatever. Eftersom det aldrig kräver intellektuell reflektion utan flyter på av sig självt...

Eller om man är så långsökt att sitta och spåna över "vem är bråkig" "vem är inte bråkig" .... snälla nån, vad har det med diskussionforum att egentligen göra ?
Citera
2013-10-02, 10:09
Bannlyst
Detta är ju ett bra exempel, två stycken har kommenterat mitt inlägg och jag har inte en aning om vad dom skrivit! Och jag slipper bry mig!
Man märker fort att ingen annan bryr sig heller, och man får en behövlig distans till hela skiten
Citera
2013-10-02, 10:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Detta är ju ett bra exempel, två stycken har kommenterat mitt inlägg och jag har inte en aning om vad dom skrivit! Och jag slipper bry mig!
Man märker fort att ingen annan bryr sig heller, och man får en behövlig distans till hela skiten

En debatt om fördelerna med del-autism hör kanske hemma på nått forum om existentiell psykologi.
Citera
2013-10-02, 10:15
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du illustrerar tydligt vem som är den bråkige och här dessutom, vilken manipultiv ådra man kan besitta via icke-diskussion.

Som sagt, logg-off-button, vilken tur den finns eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in