Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-01, 13:16
  #1
Medlem
deMarus avatar
Jag har redan gjort en topic om fbj, men jag undrar om någon här har gjort värnplikten som beriden högvakt?

ifs; är det något att rekommendera?
är det hårt?
vad får man göra?

mvh
Citera
2007-11-01, 14:01
  #2
Bannlyst
Hårt?, Ni kan ju leka blip-jägare på slottet iallafall.
Citera
2007-11-01, 15:17
  #3
Medlem
Kan ju säga att vi övriga vanliga utan hästar hatar er och era jävla hästar som går och skiter ner hela slottet. Sådärja nu va det sagt
Citera
2007-11-01, 15:18
  #4
Medlem
zaphrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Jag har redan gjort en topic om fbj, men jag undrar om någon här har gjort värnplikten som beriden högvakt?


Kan du inte söka/mönstra till den beridna högvakten och berätta hur det gick?
Citera
2007-11-01, 16:14
  #5
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphrod
Kan du inte söka/mönstra till den beridna högvakten och berätta hur det gick?

Meningen med det inlägget var?

Jag har Beriden Högvakt som prälemänär(stavning=) tjänst, tills det att jag gjort ett test hos fbj.
Citera
2007-11-01, 16:35
  #6
Medlem
Sugarfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Jag har redan gjort en topic om fbj, men jag undrar om någon här har gjort värnplikten som beriden högvakt?

ifs; är det något att rekommendera?
är det hårt?
vad får man göra?

mvh

15 Högvakter
6 Beridna högvakter
11 Hästhämtningar

Jag tycker främst att hästarna är psykiskt påfrestande, varje gång stod man och hoppades att man skulle få en snäll häst. Faktum är att den beridna högvakten är Sveriges framsida vilket innebär att det är ganska hårt, allt drillas till perfektion. Vill du ha en värnplikt som är lite annorlunda så kan nog beriden högvakt vara ett alternativ. Givetvis får du grundutbildning, baskerprov och i det här fallet en skyddsvakt utbildning i grunden.
Citera
2007-11-01, 20:13
  #7
Medlem
Mick_Marss avatar
Nu får du ett 'stalltips' hehe........
Fixa så du får rida så mycket som möjligt på Cornette, vit häst och snällast av dom där blodtörstande bestarna!

Fysiskt påfrestande? Nej
Psykiskt? Ja
Citera
2007-11-01, 20:21
  #8
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mick_Mars
Nu får du ett 'stalltips' hehe........
Fixa så du får rida så mycket som möjligt på Cornette, vit häst och snällast av dom där blodtörstande bestarna!

Fysiskt påfrestande? Nej
Psykiskt? Ja

Hmmk, på vilket sätt är det psykist men inte fysiskt påfrestade?
Ungefär tvärtom vad jag skulle gilla;P.
Citera
2007-11-01, 21:01
  #9
Bannlyst
Roligt men jobbigt...

Gjorde lumpen som militärpolis så beriden högvakt blev det. Tycker det var ganska roligt att rida fast det är inte allt ni gör... förbered dig på att mocka en hel del .... kan ju säga att ni rider 1/5 del av tid ni vistas med hästarna resten är ren skötsel om ens så mycket tid... skulle säga att beroende på om det är roligt eller hårt beror helt på den häst du får. Hade turen att få rida Inferno riktigt bra häst men finns en hel del monster. Kan så här i förhand varna dig för 3 hästar (finns en del andra griniga också men inte i samma klass). Kaskad riktigt lömsk häst blev nära att bli hoppsparkad när jag var inne i boxen. Just Celcius lömsk häst att få fast inne i boxen då han vänder upp röven när man ska in och sparkar efter än. Men priset för mest särdampade häst på hela K1 Får Morgan. Aldrig har jag varit så rädd. Denna häst har försökt döda mig. Skrek av rädsla (hur matcho är inte detta) när jag var inne i boxen då han både försöker bita/sparka en samtidigt aldrig sätt något liknande. Kontentan av allt jag skriver är att det jobbiga är inte att rida då du säkert kommer uppskatta detta. Det jobbiga är det som sker när du inte rider. Tyckte hästar inte var någonting för mig innan inryck men så här i efterhand så uppskattar jag tiden jag fick med dom.
Citera
2007-11-01, 21:10
  #10
Medlem
Xens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Jag har redan gjort en topic om fbj, men jag undrar om någon här har gjort värnplikten som beriden högvakt?

ifs; är det något att rekommendera?
är det hårt?
vad får man göra?

mvh


Är det MP/beriden högvakt eller Bevakningssoldat/Beriden högvakt?
Citera
2007-11-01, 21:13
  #11
Medlem
Xens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Gjorde lumpen som militärpolis så beriden högvakt blev det. Tycker det var ganska roligt att rida fast det är inte allt ni gör... förbered dig på att mocka en hel del .... kan ju säga att ni rider 1/5 del av tid ni vistas med hästarna resten är ren skötsel om ens så mycket tid... skulle säga att beroende på om det är roligt eller hårt beror helt på den häst du får. Hade turen att få rida Inferno riktigt bra häst men finns en hel del monster. Kan så här i förhand varna dig för 3 hästar (finns en del andra griniga också men inte i samma klass). Kaskad riktigt lömsk häst blev nära att bli hoppsparkad när jag var inne i boxen. Just Celcius lömsk häst att få fast inne i boxen då han vänder upp röven när man ska in och sparkar efter än. Men priset för mest särdampade häst på hela K1 Får Morgan. Aldrig har jag varit så rädd. Denna häst har försökt döda mig. Skrek av rädsla (hur matcho är inte detta) när jag var inne i boxen då han både försöker bita/sparka en samtidigt aldrig sätt något liknande. Kontentan av allt jag skriver är att det jobbiga är inte att rida då du säkert kommer uppskatta detta. Det jobbiga är det som sker när du inte rider. Tyckte hästar inte var någonting för mig innan inryck men så här i efterhand så uppskattar jag tiden jag fick med dom.

Vilket år låg du inne?
Kaskad var evil bastard i boxen men fin att rida. Detsamma med Morgon, en person under hela året fick rida morgan (vad jag känner till) och det gick jättebra. I övrigt så är han satans barn.
Citera
2007-11-01, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xen
Vilket år låg du inne?
Kaskad var evil bastard i boxen men fin att rida. Detsamma med Morgon, en person under hela året fick rida morgan (vad jag känner till) och det gick jättebra. I övrigt så är han satans barn.


Kaskad och även han broder Jazz är fina att rid, Jazz är till skillnad från brodern trevlig i stallt. Magnitud är fin att rida och sköta, är du ryttare sedan tidgare hör han till de hästar som uppskattas högst.

Inferno är även han en mycket god allroundhäst som är genomärlig mot sin ryttare.

Lycka till med en trevlig värnplikt i ett högklassigt förband med månghundraåriga anor och moderna utbildning i kombination.

/Hector
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in