Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-04, 13:04
Medlem
"En ny utbildning startade i Malmö i början av juni. Den förbereder invandrare för antagningstesterna till polisutbildningen.
Projektet genomförs som ett samarbete mellan polisen, arbetsförmedlingen och företaget Eductus.

Med hjälp av EU-pengar får 33 högmotiverade män och kvinnor i åldrarna 20 till 32 år möjlighet att under sex månader förbättra sin svenska och träna upp sin fysik – allt i syfte att bättre kunna konkurrera om platserna på polisutbildningen.

För att antas till kursen måste den sökande vara invandrare av första eller andra generationen och dessutom arbetslös."

http://www.polisen.se/inter/util/nod...rticleid=88456

Är detta etnisk diskriminering mot svenskar då de inte får delta?

Har DO sagt något i frågan?
2007-11-04, 13:09
Medlem
Vad kan man säga, Sorgligt nästan så man blir rädd.
Hoppas det finns någon som begär skadestånd för denna idiotiska Idé, om inte Regeringen stoppar detta är det bara sorgligt.

Men åandra sidan kanske vi ska starta en utbildning för 33 Svenskar som ska få specialutbildning hur man handskas med uppkäftiga invandrare..
2007-11-04, 13:10
Medlem
Wittgensteins avatar
Det finns inga som helst regler mot att diskriminera ädelvita svenskar. Säger du negerboll är det HMF, portar du svenskar gör du en insats för integrationen.
2007-11-04, 13:13
Medlem
Golonkas avatar
Arbetslösa invällare från parabolträsken skall alltså upprätthålla svensk lag efter en 6-månaders introduktionsutbildning och sedan två år på PHS....

Jag blir allt mer övertygad om att det här landet är på väg att gå fullständigt åt helvete!
2007-11-04, 13:17
Medlem
Såg nu att "artikeln" är från 2004 inte 2007, så får ändra min fråga, hur gick det med dessa kurser? Finns de fortfarande? Om DO då fanns, fälldes kursen?
2007-11-04, 18:30
Medlem
Flashbackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Men åandra sidan kanske vi ska starta en utbildning för 33 Svenskar som ska få specialutbildning hur man handskas med uppkäftiga invandrare..

Låter som en bra ide. Jag skulle även vilja anmäla mig till den utbildningen, så man vet hur man ska handskas med dom.
2007-11-04, 19:48
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
"En ny utbildning startade i Malmö i början av juni. Den förbereder invandrare för antagningstesterna till polisutbildningen.
Projektet genomförs som ett samarbete mellan polisen, arbetsförmedlingen och företaget Eductus.

Med hjälp av EU-pengar får 33 högmotiverade män och kvinnor i åldrarna 20 till 32 år möjlighet att under sex månader förbättra sin svenska och träna upp sin fysik – allt i syfte att bättre kunna konkurrera om platserna på polisutbildningen.

För att antas till kursen måste den sökande vara invandrare av första eller andra generationen och dessutom arbetslös."

http://www.polisen.se/inter/util/nod...rticleid=88456

Är detta etnisk diskriminering mot svenskar då de inte får delta?

Har DO sagt något i frågan?
Är det för att de är högmotiverade som de måste gå en kurs?
De är inte så pass motiverade att de tränar hemma, eller kanske så riktigt ordentligt motiverade att de faktiskt fått för sig att lära sig svenska....
Om man som andra generationens invandrare inte kan svenska, så kan man fan inte klassas som motiverad...

Vete fan om ens kan kallas det om man inte kan svenska efter att ha varit här tillräckligt länge för att få svenskt medborgarskap (vilket jag hoppas alla sökande till polishögskolan har).
2007-11-05, 07:53
Medlem
trass avatar
Gammal nyhet som dessutom är feltolkad. Det handlade inte om polisutbildning utan om förberedelser för att kunna söka polisutbildning. Läs innantill.

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in