2007-11-05, 14:13
Medlem
Jag har kraftiga förhårdnader under samt vid sidan på bägge mina stortår. Och idag har jag till och med ont när jag åker. Kan bero på att jag var ute och joggade igår så att det blev ökat tryck över den hårda ytan. Och jag testade att fila lite idag. Och då började förhårdnaden att blöda. Hur ska man få bort dessa förhårdnader?
Citera
2007-11-05, 14:31
Medlem
Finns ju speciella feta fotkrämer från t ex Aco och Scholl. Och så har Scholl en peeling för fötterna som är jättebra.
Citera
2007-11-05, 18:23
Medlem
Bajsfacistens avatar
Detta får mig att tänka på min nu avlidne farfar han tog en morakniv och skalade foten på liktornar och annat 1-2 gånger per år, blödde som fan också gjorde det också.
Citera
2007-11-06, 15:44
Medlem
Hur vet jag om det är sån där liktorn jag har? Kan det här läka av sig själv? Är det dåligt att springa och belasta tån?
Citera
2007-11-06, 16:21
Medlem
Tjohildas avatar
Har det gått så långt måste du mjuka upp fötterna innan du börjar fila. Ta ett långt varmt fotbad med salt eller skum. Fila och smörj in. Bodyshops pepparmintskräm är jättebra. Upprepa regelbundet, ha en fotfil liggande i duschen och skrapa lite varje dag+smörj in. Eventuellt behöver du byta skor också.
Citera
2007-11-06, 18:27
Medlem
För mig funkar det bäst att fila dem ibland. Fila inte så djupt att det börjar blöda bara.

Om du ger fan i att blöta ner fötterna innan blir det lättare att se när du ska sluta (så fort huden börjar bli mjuk räcker det).
Citera
2007-11-07, 00:34
Medlem
en annan viktig orsak till förhårdnader är att man springer omkring i bara sockorna hela dagar och liksom nöter ännumer på förhårdnaderna och dom blir ännu större, försök att använda "böörkenstochhh" med andra ord inneskor.
och en riktig sula i uteskorna\arbetskor

\\Mr smooth
Citera
2007-11-07, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Detta får mig att tänka på min nu avlidne farfar han tog en morakniv och skalade foten på liktornar och annat 1-2 gånger per år, blödde som fan också gjorde det också.
Eew! Det verkar inte som en mysig syn.
Citera
2007-11-07, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Har det gått så långt måste du mjuka upp fötterna innan du börjar fila. Ta ett långt varmt fotbad med salt eller skum. Fila och smörj in. Bodyshops pepparmintskräm är jättebra. Upprepa regelbundet, ha en fotfil liggande i duschen och skrapa lite varje dag+smörj in. Eventuellt behöver du byta skor också.
Är det inte lika bra att han sätter in en annons i Knullkontakt om att fikus söker stjärtpolare?

Dina råd går inte att använda om man inte är cross dresser. Vem fan har pepparmintskräm och badskum hemma?

// Roger P.
Citera
2007-11-07, 03:31
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Jag har kraftiga förhårdnader under samt vid sidan på bägge mina stortår. Och idag har jag till och med ont när jag åker. Kan bero på att jag var ute och joggade igår så att det blev ökat tryck över den hårda ytan. Och jag testade att fila lite idag. Och då började förhårdnaden att blöda. Hur ska man få bort dessa förhårdnader?

Det hjälper bara att fila bort förhårdnaderna. Att det kan blöda ibland beror på att blodkärl växt ut i förhårdnaden. Inget farligt.
Fila inte för mycket på en gång bara.

Ta ett hett fotbad i några minuter och fila sen ner det värsta. Upprepa i 3-4 dagar, och fila sedan lite ungefär en gång i veckan för att underhålla fötterna.
Citera
2007-11-07, 08:48
Medlem
Förhårdnaden börjar släppa. Men smärtan i tån är fortfarande kvar när jag går. När ska den släppa?
Citera
2007-11-07, 12:52
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Är det inte lika bra att han sätter in en annons i Knullkontakt om att fikus söker stjärtpolare?

Dina råd går inte att använda om man inte är cross dresser. Vem fan har pepparmintskräm och badskum hemma?

// Roger P.
Haha, eftersom fotuppmjukning är ett långtidsprojekt utgår jag ifrån att han kan halta till Body shop och köpa grejorna innan han sätter igång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in