Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-15, 20:55
Medlem
Jag tycker det låter som en mycket bra idé. Det passar in på ett forum som FB. Den stora frågan är bara vad det nya forumet ska heta.
Citera
2007-11-16, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Den stora frågan är bara vad det nya forumet ska heta.

Övervakningssamhället är väl bra? Det är en gängse term och får 144 000 träffar på Google, precis som "surveillance society" är en vanligt använd term på engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av Eccentric
Som vanligt har dock Säpo lyckats få igenom ett undantag, de som buggats av Säpo kommer därför inte att meddelas. De som är mest benägna att både använda medlet och att missbruka det kommer inte att behöva redovisa och därmed stå till svars för sitt maktmissbruk.

Det är skrämmande ja.
Citera
2007-11-17, 12:49
Bannlyst
Flashback måste vara drivande i debatten kring en av vår tids viktigaste frågor: rätten till ett privatliv i en tid när möjligheterna till övervakning och kontroll blir allt fler. Dags att admin får upp ögonen för behovet.

Egentligen är det pinsamt att det inte redan finns ett forum för det här på Flashback. Jag tänker fortsätta skriva i den här tråden tills admin kommenterar det. Övervakningstråden - the tråd that won't go away.
Citera
2007-11-18, 20:17
Medlem
woofers avatar
Om man letar lite så ser man att det numera sitter kameror mer eller mindre överallt. Stockholm närmar sig samma täthet av kameror som tex London.
Citera
2007-11-18, 21:57
Medlem
niklassss avatar
Tycker också det borde finnas ett forum för övervakningssamhället eftersom det är ett begrepp som man stöter på allt oftare, tyvärr.
Citera
2007-11-18, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niklasss
Tycker också det borde finnas ett forum för övervakningssamhället eftersom det är ett begrepp som man stöter på allt oftare, tyvärr.
Jag håller med. Det är ständigt aktuellt.
Citera
2007-11-19, 12:37
Bannlyst
En omröstning kan vi väl få åtminstone?
Citera
2007-11-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eccentric
En omröstning kan vi väl få åtminstone?

Förstår inte vad som är problemet. Det finns ett forum om Knutby(!), och det känns väl ändå som om problematiken kring övervakningssamhället är en "aningen" större fråga än Knutby. Nåväl, vi får helt enkelt fortsätta skriva här tills frågan uppmärksammas.

Låt inte tråden dö!
Citera
2007-11-19, 17:34
Medlem
miklons avatar
Det vore ju trevligt med en kommentar från admin i alla fall.
Citera
2007-11-19, 18:12
Medlem
jaccees avatar
Vill bara säga att även jag tycker att ett sådan här forum skulle vara bra och viktigt. Varför har admin inte gjort ett uttalande än?
Citera
2007-11-20, 01:00
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaccee
Varför har admin inte gjort ett uttalande än?
Kanske skulle ändra frågan till varför han aldrig säger nånting överhuvudtaget....
Citera
2007-11-20, 01:39
Medlem
woofers avatar
Det är en viktigt fråga, men jag har vid ett flertal gånger försökt att diskutera kring ämnet är på FB och det är generellt väldigt få som engagerar sig vilket är tråkigt.

Det kan väl kanske vara en anledning till att detta inte sitter högst på Admins todo-lista.

Jag tror att den bästa övertalningstekniken vore att helt enkelt börja diskutera frågan mer aktivt, förslagsvis i yttrandefrihet och censur tills vidare. Om det börjar dyka upp fler och fler trådar om ämnet där så kan det ju ge Admin en anledning till att starta en egen avdelning i ämnet.

Ser man en disskusion i ämnet som förs i en annan avdelning på FB så kan man ju snällt fråga om Mod för avdelningen kan tänka sig att flytta tråden till "yttrandefrihet & censur" så att trådarna koncentreras till samma ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in