• 1
  • 2
2007-11-13, 16:37
Medlem
barkeepers avatar
Tankte att vi kanske kunde diskutera Bloody Mary i alla dess former. Jag ar ingen konservativ sjal, sa jag ar inte ute efter en diskussion om vad som ar den "enda ratta", utan mer vilka ingredienser ni anvander, pepparrot istallet for svartpeppar, till exempel. Anvander ni Sherry i den, vilken vodka foredrar ni till denna drink, olika tomatjuicer, fabrikat...sellerins vara eller inte vara...
Citera
2007-11-13, 17:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Tankte att vi kanske kunde diskutera Bloody Mary i alla dess former. Jag ar ingen konservativ sjal, sa jag ar inte ute efter en diskussion om vad som ar den "enda ratta", utan mer vilka ingredienser ni anvander, pepparrot istallet for svartpeppar, till exempel. Anvander ni Sherry i den, vilken vodka foredrar ni till denna drink, olika tomatjuicer, fabrikat...sellerins vara eller inte vara...
Kr nog vldigt traditionellt men har i lite mer Tabasco. Gillar nmligen hetta .

~Paul~
Citera
2007-11-13, 17:15
Medlem
barkeepers avatar
Dar haller...

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kr nog vldigt traditionellt men har i lite mer Tabasco. Gillar nmligen hetta .

~Paul~
..jag helt med.Forutom att jag hittat flera stycket "traditionella" recept, och nastan alla har en liten egen twist.
Citera
2007-11-13, 17:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
..jag helt med.Forutom att jag hittat flera stycket "traditionella" recept, och nastan alla har en liten egen twist.
Frstr. Sjlv gillar jag bde W-ss och HP-ss samtidigt (man r ju lite knpp).

~Paul~
Citera
2007-11-13, 17:25
Medlem
barkeepers avatar
HP sas....

....den ar ny for mig. Se, jag visste jag skulle fa ut nagot av den har traden! Har du provat pepparrot istallet for svartpepparn?
Citera
2007-11-13, 17:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
....den ar ny for mig. Se, jag visste jag skulle fa ut nagot av den har traden! Har du provat pepparrot istallet for svartpepparn?
Det har jag inte, men kan tnka mig att det kan vara kanongott. Liksom Wasabe?

~Paul~
Citera
2007-11-13, 17:33
Medlem
barkeepers avatar
Sant...

Citat:
Det har jag inte, men kan tnka mig att det kan vara kanongott. Liksom Wasabe?

~Paul~
..Wasabe borde fungera alldeles utmarkt..bra ide.
Citera
2007-11-13, 17:37
Medlem
dePauls avatar
Undrar hur det skulle smaka med vitlk, frsk ingefra och citrongrs samt en skvtt Royal soy.

~Paul~
Citera
2007-11-13, 17:41
Medlem
barkeepers avatar
Personligen tycker...

...jag inte om vitlok och sprit i kombination. tycker spriten lyfter fram en massa konstigt ur vitloken.

Daremot skulle jag kunna tanka mig att experimentera med stark farsk chili, t.ex thai red, och lite honung...
Citera
2007-11-13, 17:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
...jag inte om vitlok och sprit i kombination. tycker spriten lyfter fram en massa konstigt ur vitloken.

Daremot skulle jag kunna tanka mig att experimentera med stark farsk chili, t.ex thai red, och lite honung...
Du har rtt. Vitlkssmaken brukar bli rtt frndrad. Dock har jag endast testat den pressade varianten.

Chili kan nog aldrig bli fel . Vad tror du om kolgrillad och pressad aubergine?

~Paul~
Citera
2007-11-13, 17:52
Medlem
barkeepers avatar
Har personligen...

Citat:
Du har rtt. Vitlkssmaken brukar bli rtt frndrad. Dock har jag endast testat den pressade varianten.

Chili kan nog aldrig bli fel . Vad tror du om kolgrillad och pressad aubergine?

~Paul~
....aldrig gillat aggplanta...vilken smak skulle du mena tillfors av denna i drinken?

Jag skulle kunna tanka mig att ersatta selerin med en rostad morot med honungglace och kumminfron...?
Citera
2007-11-13, 17:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
....aldrig gillat aggplanta...vilken smak skulle du mena tillfors av denna i drinken?

Jag skulle kunna tanka mig att ersatta selerin med en rostad morot med honungglace och kumminfron...?
ggplanta kan ge en viss rksmak. Det betyder dock inte att den behver mrkas speciellt mycket. Tnkte mer som en slt krm. Morot borde funka men ger en betydande stma! Kumminfrn kommer pga sin starka framtoning att helt frndra smaken.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in