2005-12-29, 16:04
Medlem
hEikis avatar
Ja som rubriken lyder, är det värt att köpa en mp3-spelare i Kina?
Mina föräldrar ska dit senare i vår och jag behöver en ny mp3-spelare.
Jag har fått tips om att leta reda på en mp3-spelare jag vill ha, ta reda på artikel nr. osv och skicka med dom det och så köper dom den i Kina.

Hur mycket billigare blir det? är det värt det med tanke på att OM det skulle strula det minsta med den är det helt kört?
Nu pratar jag inte om att de ska köpa någon kopia utan samma pryl till billigare pris.
Nån som har egna erfarenheter av andra produkter?
2005-12-30, 01:25
Medlem
hehehs avatar
En liten varning bara. Mycket av det som säljs i Kina är piratkopior.
Har några bekanta som var där nyligen och som köpte USB-minnen som enligt förpackningen skulle vara på 8gb(börjar lukta redan här, finns det ens 8gb flashminnen? brukar de säljas för en billig penning?). Visst, det funkar att lägga in lite grejer på den, men när man når en viss gräns, kanske några 100mb, så blir det datakorruption.

Och det är fan svårt att se skillnad också. "Sony Micro Vault USB 2.0" står det på den, den har ett band som det står Sony på, och förpackningen såg genuin ut, iaf för mig som inte har sett originalet. För övrigt var den inte ens USB 2.0...

Visst går det säkert att fynda, men lita aldrig på "märkesprodukterna" i Kina.
2005-12-30, 15:35
Medlem
On fires avatar
Köpte en mp4 i kina som havererade halft efter två dagar. Men den var billig så det var skit samma.
Det mesta är kopior och funkar kasst men det finns några märken som inte är kopierade och som alla kineser köper ett ska vara BenQ och det andra har jag glömt. Nu såg jag att du inte menade kopior. Kollade på ipod när jag var där och kostade lika mycket som här hos varenda kines. Tror det är ganska kört om den pajar men testa.
2005-12-30, 21:44
Medlem
hEikis avatar
okej.. tror jag skiter i det isf.. Låter som att det inte är så stor chans att det blir bra grejer.
Dessutom vet jag inte om jag orkar vänta i 4 månader på att få köpt mp3-spelaren..

Tack ändå för svaren!
2006-04-28, 19:55
Medlem
mp4 från Kina?

jag fick en mp4 från kina med märket alo elle aio eller nått sånt, märket är nå konstig skrivstil med tre bokstäver så det är lite svårt att se vad det är,

hur som helst, nu vet jag inte hur man spelar upp video. asså hur man skickar video från datorn till spelaren. för när jag skickar den som jag skickar låtar (alltså i med usb kabeln o in på "den här datorn" sen flyttbar disk ( E: ) och sen drar jag filer dit) funkar det inte. i spelaren står det inga filer. det går även bra med bilder men inte med videos, min spelare är på 1G så det får plats o just nu provar jag me videos som ligger på 50 Mb så....

sen kan det ju va att den inte kan spela upp det video formatet. tror faktiskt att den spelar upp mtv och AMV. men vart får man program som man gör om filer från t.ex. WMV till AMV

nån som kan hjälpa?
2006-04-28, 20:09
Medlem
Stockos avatar
Flyttad från programmering till hemelektronik.

/Mod
2006-04-29, 09:34
Bannlyst
Google är din vän.

http://www.auhe30.dsl.pipex.com/home.htm

btw. vart köpte du spelaren? ebay?
2006-04-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meduza999
Google är din vän.

http://www.auhe30.dsl.pipex.com/home.htm

btw. vart köpte du spelaren? ebay?

det är en present från kina men vad ska jag klicka på på sidan?
2006-04-29, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EssAyy
det är en present från kina men vad ska jag klicka på på sidan?

Utility download
sen tanka codecs och välj hyper i installationen.
sen skall du ha MP3 player utility 3.06 tror jag, testa
2007-11-20, 23:01
Medlem
Hemelektronik-inköp på nätet ["Kinaimport-tråden": DealExtreme, eBay och liknande]

Vettefan vars tråden ska vara, men går det bra här?

DealExtreme är en jävligt billig sida där man kan beställa hem allt möjligt, men hur pålitlig är sidan?, det står freeshipment, betyder det gratis frakt? vad är baksidan av det hela?
2007-11-20, 23:30
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0m1x

DealExtreme är en jävligt billig sida där man kan beställa hem allt möjligt, men hur pålitlig är sidan?, det står freeshipment, betyder det gratis frakt? vad är baksidan av det hela?

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=54878
några folk som skriver att dom är att lita på.
och free shipment betyder gratis frakt, hur fan kan dom gå plus?
2007-11-21, 01:34
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0m1x

yes, har beställt massor där,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in