Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-11-27, 00:07
Medlem
Tjohildas avatar
Hoppas DU blir bannad snart för KFK, ditt asfula lilla troll..gå och runka eller nåt istället för att sitta på ett forum du ändå inte gillar. Byt till www.jagharingetlivochgnällersomfan.com så ska du se att det passar dig bättre!
Citera
2007-11-27, 00:13
Medlem
jag bor granne med årets svensk masoud, eller a gjorde.

killen är ett psykfall. flera gånger har stora kniven och combat bootsen dragits på och grannar hotats, sen så är det ju lite små skoj när man kommer ut och det sitter en yxa i granndörren. eller bilar exploderar:P

men det tillhör iof. inte ovanligheterna i denna vackra göteborgsförort.
Citera
2007-11-27, 07:51
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Tänkte det kunde...

När jag var liten bodde vi i en lägenhet på tredje våningen i ett stort hyreshus. På våningen under oss hade min bror en kompis som han sprang till ungefär varje dag. Jag hängde med någon gång dit, men jag tyckte inte om att vara där. För min bror's kompis föräldrar var ganska knäppa, och jag har för mig att båda dom var f.d. missbrukare. Så min mor hade träffat den här kompisens föräldrar ett antal gånger och hade blivit bjuden på fika lite då och då.

En gång när vi kom hem; jag, mamma och min bror. Så såg vi att dörren till vår lägenhet hade brutits upp. Mamma sliter upp dörren och väl till vår förvåning såg vi hur alla grejer låg slängda överallt. "Inbrott, yes!" tänkte mamma och blev förtvivlad. Så hon tog med oss ner till den här grannen så ledsen som hon var. Hon fick låna telefonen och ringde snabbt upp polisen som kom efter bara några minuter.

När polisen varit hos oss ett tag så pratar kompisens mamma med polisen. Medan min mamma sitter och gråter i grannarnas kök. Då kommer kompisens pappa och sätter sig bredvid henne och kramar henne, som tröst. Mamma kramar tillbaka varpå han säger; "Du vet... det skulle kunna bli något mellan oss. Jag har alltid kännt mig fäst vid dig. Jag tycker du är såååå snygg... hehe" Och mamma gav honom en örfil. Vi flyttade sedan därifrån.

__________________________________________________ _____________

Nästa granne bor vi mitt emot idag. I hus denna gång. Varje gång man kommer och går så springer de och gömmer sig. Vi har bott i detta hus i 5-6 år och vi har aldrig fått chansen att hälsa på dom. Haha. Och året runt går de omkring i träskor.
__________________________________________________ _____________

Grannen i huset bredvid dom är också skum. Väldigt skum. Han är 35 år, minst, och ser ut som.. va fan heter han nu igen, den där snubben som är med i Scrubs som sjunger, och som Dr. Kelso alltid är otrevlig mot. Alltså, mannen med fliten. Skitsamma, hur som helst.

Grannen har två hundar som han är ute och går med. Varje gång han går med dom så stirrar han upp i luften med öppen mun och går hur sakta som helst. Hans mamma, som han bor nästan granne med, brukar han åka hem till ibland och sova där, tillsammans med henne i hennes dubbelsäng. Hett va?

Sedan skaffade sig den är karlakarlen en brud som sedan blev på smällen. Efter att hon fött sitt barn och gick ut på promenader med honom och hon stötte på någon som t.ex. min mamma, så brukade hon alltid skrika över hela kvarteret: "VILL DU SE MIN BEBIS?!" Fast hon redan har visat min mamma bebisen 23472153532 gånger.
Ibland när hon lockar på katten så ställer hon sig på trappan och sjunger ett solonummer av sin "härliga" kattlåt som ekar ut bland husen: "MJAU MJAU MJAU MJAU MJAUUUU..." Som hon säger själv; hon kan ju sjunga, eftersom hon går i kör.

Citera
2007-11-30, 03:12
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppen
En polare till mig har en ytterst märklig kärring över sig, ibland när man sitter och pratar med normal samtalston bankar hon i golvet och skriker HENRIKSOOON! Vettefan hur hon ens hör oss hon har väll buggat stället med diverse spion saker. En kväll när vi satt och drack lite där stog jag på balkongen och rökte och pratade med folk där inne så hörde jag uppifrån balkongen över TYSTA ANNARS RINGER JAG POLISEN! Då vart jag så förbannad att jag skrek tillbaka JAG FÅR STARTA EN MONSTERTRUCK HÄR UTE TILLS KLOCKAN ÄR 10 SÅ GÅ IN IGEN! Sen dess har hon hållt käften xD

Det där är väl tyvärr ett vanligt missförstånd..
Att man som hyresgäst har nån slags rättighet att väsnas hur mycket man vill till klockan 22.00..

Så är det INTE vill jag påpeka.. Om du kör din monstertruck klockan 14 på en vanlig vardag och stör dina grannar kommer du att drabbas på samma sätt som om det var klockan 03.00 på en fredag natt..

Däremot att få klagomål på normala konversationer, oavsett vilken tid på dygnet, är inte heller OK..

Om jag (man) t.ex, som jobbar sena kvällar, skulle prata i telefon i normal ton kl. 0300 på natten och en granne störs av det ligger troligen inte problemet hos mig, utan i bristande ljudisoleringen i fastigheten?

Mina egna grannar hör jag f.ö ytterst lite av och det är precis så det skall vara! Är säker på att de skulle säga samma sak om mig..
Citera
2007-11-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Nej men, en sån här tråd finns det inte tusen stycken av, tur att du gjorde en.

men de är f*n de roligaste trådarna här på FB. Hoppas på MÅNGA berättelser.
Citera
2007-11-30, 10:05
Medlem
Har ett radhus och i ett sånt område finns ju det alltid "personligheter".
Min favorit och kanske områdets största idiot bor granne med mig, närmare bestämt mitt emot, så jag kan ofta njuta av hans bravader.

Han har en häck som är ca 30m lång, ca 6ggr om året ligger han under den, på trottoaren, varje sån rensning tar ca 1v. Gräsklippningen tar ca 2timmar med motorklippare, jag springer över min fram och baksida med handjagare och trimmer på ca 1/2 timme, gud vet vad han gör. Han har två bilar, en MB180 och en Jetta, tidig -80 talare. MB: kommer ut och använd 2 ggr/år, när han drar ut och hemhusvagnen, annars kör han Jettan. MB:n står i garaget mao1,5 mån om året, utom när han tar ut och tvättar den, ca varannan vecka, tänk nu att den är inte använd mellan gångerna. Jettan parkerar han på områdets gästparkering, vilket lämnar hans garageuppfart tom, blir ju inga hjul märken då. En litenrolig detalj, innan han fick ärva Jettan och han var och handlade i MB:, så ställde han sig så långt bort som möjligt för att ingen skulle repa hans bil.

Han har lyckats skrämma upp områdets barn så att dom inte kommer i närheten av hans tomt. Mina killar lyckades skjuta in någon enstaka boll i hans trädgård 5-6 bollar på 5 år, inget större problem kan man tycka. Tillsist vågade dom inte hämta bollarna längre så jag fick göra det, efter det hälsar han inte på mig, ca 5 år sedan.

När han rör sig ser det ut som en robot, stela kantiga rörelser, tyvärr verkjar hans barn gå samma framtid till mötes, man blir ledsen när man ser hans yngste son, ca 20, bete sig likadant som pappan.
Citera
2007-12-01, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Har väl haft 2 grannar som stått ut.
Förra stället jag bodde på fanns en gubbe 50+ och ryktet gick att han var pedofil.

Där jag bor nu så bor ett fyllo på 3:e våningen.
Trevlig prick och inte påträngande men har under 4år aldrig sett honom ha fönstret stängt bortsett dom gånger han rest bort, sen om det är -20 spelar ingen roll.

"Fyllo på tredje våningen" .. Svårt att tänka sig men jag tror det kan vara jag som avses .. Jag bor på tredje våningen, jag har alltid ett fönster öppet (man kan aldrig få för mycket frisk luft), dricker på tok för mkt och ofta, samt man säger mig även att jag är en trevlig hyvens och varm person. Gillar att spexa med grannarna när tillfälle ges. Reser bort nån vecka i månaden också. Undrar följaktligen om du bor i Östergötland? Hoppas inte.
Citera
2007-12-01, 15:17
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Undrar följaktligen om du bor i Östergötland? Hoppas inte.
Nope, Göteborg.
Citera
2021-09-27, 19:37
Medlem
Minns en granne som sprang ut och in i lägenheten minst 20ggr om dagen, kändes det som ialla fall, tydligen flera i samma trapphus som reagerade, ett jvla spring var det på denna person och slog igen ytterdörren så hela huset skakade varje gång. Märklig människa. Vi flyttade sen, orka inte bo där.
Citera
2021-09-28, 14:05
Medlem
DraconianTimess avatar
Riktigt underhållande läsning som bjuder på många sköna asgarv.
Här är mitt bidrag:

Mitt förra bostadshus i Malmö fanns en familj med tre generationer av retarderade muppar. Mormor, mamma och två döttrar varav en dotter var mongo level professional.
Döttrarna verkade mest efterblivna och mormor verkade mest normal, men snart insåg man att skenet bedrog.
I Malmö finns som bekant en del kriminalitet och lite knark. Denna mupp-mormor får då för sig att hon skall göra en egen utan polisens hjälp oberoende undersökning av vem som är kriminell och dealar med knark.
Detta gör hon genom att smyga på folk och se vad de kör för bilar och hur de var klädda. Tyvärr var mupp-mormor inte så jättebra på bilar, så en tjej som hade en äldre BMW 3-serie cab (inget fancy) blev angiven till hyresvärden.
Jag fick oförklarlig snuthäng med min Opel.
Kul att mupp-mormor råkat missa århundradets knarkbaron som insatsstyrkan hämtade då denna figur gick med mjukisbyxor och körde en äldre Volvo. Därmed gick knarkbaronen under mupp-mormors radar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in