2007-11-22, 02:06
Medlem
Proclaimers avatar
I spelvärlden finns det ju många oförglömliga godingar som vi alltid kommer att minnas och spela om igen och igen. Då man inte kunde göra så värst mycket på den grafiska fronten, så kunde man ägna mer tid åt storyn och åt spelglädjen, något som får gå mer och mer i andra hand nuförtiden.

Men om man, som jag, är lite av en grafik-bög och även uppskattar det visuella i ett spel så inser man hur underbart det skulle vara om man kunde kombinera dessa tre egenskaper.

Vilket spel skulle ni vilja se en remake på? Och varför? Kanske skulle ni vilja uppleva en mysig SNES-värld i 3D, eller så är det någon viss detalj i ett spel ni är mindre nöjd med eller så vill ni bara återuppleva gamla minnen med ny teknik?

Med risk för att häda...

Zelda - A link to the past
Om det hade uppdaterats med samma grafik som användes i Wind Waker så skulle inget kunna slita mig ur spelfåtöljen. Lite mer detaljer och sidostories hade gärna fått tilläggas, men annars... mums!

Half-Life
Revolutionerande för sin tid, men ganska föråldrat idag. Fin story där med och underbar spelglädje. Till min stora glädje så har en HL2-mod påbörjats, där man ska försöka göra om spelet. Hoppas att de fullföljer det hela. Xen-avsnitten får gärna justeras lite och bli mer... öh... trovärdigt?

Harvest Moon 64
Enorm mysfaktor! Inte nödvändigtvis i 3D, men gärna förbättrad grafik och större spelvärld och något längre story. Samt ett mer GTA-liknande upplägg, nu när man blivit så bortskämd med frihet i spel.

Några fler önskemål?
Citera
2007-11-22, 02:09
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Gothic. Fantastiskt spel som idag ofta dissas pga den äldre, och för sin tid mindre uppskattade, grafiken.

Metal Gear 1 och 2. Grymma spel med starka band till de övriga MGS spelen.

Myst. Modern grafik och med panorama, som Myst 3 och 4, inte 3d som i Real Myst, hade gjort susen.

Shadow of the Colossus. Hade velat se det här spelet med next-gen grafik. Kommer dock aldrig att hända, är jag rädd.
Citera
2007-11-22, 02:27
Medlem
Dr. Wilys avatar
En remake på Final Fantasy VII med uppdaterad grafik och äkta symfoniskt soundtrack skulle inte vara så tokigt.
Håller f.ö. med den gode doktorn att en (vettig) remake på Myst skulle vara riktigt intressant.
Citera
2007-11-22, 02:31
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
En remake på Final Fantasy VII med uppdaterad grafik och äkta symfoniskt soundtrack skulle inte vara så tokigt.
Hehe, i min mening borde Sqare(enix) låta Final Fantasy 7 vara ifred. Själva spelet var ju grymt, men nu utnyttjas det ju sönder och samman genom dåliga speluppföljare, dåliga filmer som snyltar på handlingen, mobilspel och fan vet vad. En remake hade kanske inte varit så tokigt, men i min mening borde det spelet i allmänhet lämnas åt sitt öde.
Citera
2007-11-22, 02:38
Medlem
Flytande_argots avatar
Spel som Jackal, Commando, Druid, Gauntlet och andra klassiska spel där man hade rakt-ovanifrån-perspektiv (och gärna kunde spela två stycken samtidigt).

Men mest av allt bland dessa spel så skulle jag vilja se en remake av det klassiska Amiga-spelet "Firepower 100%" där man gled runt i en stridsvagn och härjade (också rakt ovanifrån samt möjlighet att spela mot varandra).

Tror och hoppas att det är dags för en revival av den här genren snart och Firepower 100% skulle ju vara en utmärkt kandidat. Tänk att kunna spela det mot varandra över nätet med 20-50 stridsvagnar, gubbar, helikoptrar i varje lag. Skulle säkert vara skitroligt!

http://amigareviews.classicgaming.ga...m/firepowe.htm
Citera
2007-11-22, 03:19
Medlem
timpakays avatar
Dune 2 eller möjligtvis Planescape Torment. Rädd för att det kan förstöra båda spelen på nåt sätt dock. Men om det bara är grafik och sånt som finslipas lite så ska det väl inte vara någon fara. Fast iof är Dune 2 bra med den grafiken som det har.......
Citera
2007-11-22, 04:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Master Of Magic
One Must Fall 2097
Wacky Wheels
Aliens Versus Predator

Fyra namn som poppar upp... Fast jag vill inte ha några uppföljare som är som moderna spel med en massa tid nedlagt på grafiken... Det som borde moderniseras är stödet för spelen på moderna datorer och eventuella små buggfixar och förbättringar (som man kan stänga av om man inte tycker att man behöver dem)...

ZDoom och Skulltag är i min definition på bra remakes!
Citera
2007-11-22, 06:05
Medlem
Starcontrol 2: Bästa spelet någonsin. Skulle vara härligt att få uppleva det universumet med dagens grafik och teknik.

Jones in the fast lane: Kanske inte en remake utan en utökning.

Moon... nånting.. man är riddare och ska gå runt att slåss. Fanns på amiga. Man kunde lira flera stycken. Alla hade en riddare. Hursomhelst.. jävligt bra lir. Önskar det gjordes in remake på det.
Citera
2007-11-22, 06:37
Medlem
Defender of the Crown - Fan vad jag älskade det spelet.
Planescape:Torment - Lite skraj för att de ska förstöra känslan dock.
The Last Ninja - Både för musiken och själva spelet.

Sen skulle jag inte ha ngt emot upphottade versioner av BG, Icewind Dale heller.
Till sist skulle jag vilja ha "Super Tape Turbo by Elgar" som bakgrund på alla mina loadingscreens i alla spel
Citera
2007-11-22, 06:57
Medlem
En ny version av speedball skulle kunna bli riktigt bra om någon la ner rejält med energi på det.
Citera
2007-11-22, 07:45
Medlem
M.A.X.2 Fortsätta med samma stil, dom kunde bara uppdatera grafiken lite.
Heavy Metal FAKK.2 Dom borde igentligen göra en tvåa då den första blev en cliffhanger.
Citera
2007-11-22, 08:02
Medlem
mogs avatar
Alone in the dark

Samatha Fox Strip Poker

The Last Ninja 1, The Last Ninja 2, The Last Ninja 3 (Underbara spel med underbar musik i)

IK+

Pandora

Stunt Car Racer

Kickstart II (Sååå bra musik!! Riktig nostalgi tripp här)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in