2015-03-07, 22:10
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Min brorsas fru jobbar inom 3D-skrivare, på något sätt... Idag berättade hon att de hade någon grunka som kunde scanna av objekt och sedan skriva ut kopior. Givetvis tänkte jag att man borde ju kunna skriva ut WH-figurer och hon visade mig en sida med lite modeller och det fanns en bunt WH.

Är det någon här som har gjort detta tidigare tro? Vilken sida är bäst att hitta modeller på?
Citera
2015-03-09, 00:08
Medlem
Takus avatar
Orks är bäst. WAAAGH!

Mitt färgtema är vit tank-top, blåa jeans och mörkröda detaljer
Meningen att de ska se ut som skinheads och köra Oi! Punk.

Har en Gretchin-Nob för en shoota-squad. Gammal ork-modell med gretchinhuvud, röker cigarr, som är mindre än dagens standard, men större än en grot. Han bär på så mycket Waaagh-energi att han inte behöver en Power Klaw. Knarkar mycket steroid-svamp gör han åxå

Har också en "Neger"Ork-Nob. (Stackars Jamal. Han fick verkligen slita hårt innan han blev uppgraderad) Lirar Hårda Hip-hop beats. En av de bäst presterande i armén för han och hans 12-manna squad, kör Trukk och oftast först med att assaulta. låsa in sig i närstrid tills resten av armén som blir högre prioriterad. Min Warboss dör nästan alltid före Jamal, så hög överlevnadskvot har han.

Har fler intressanta karaktärer. Här är de nämnvärda:

Fayze'gobba -- Cool Nob som gillar att bita av ansiktet på dem han slåss mot. 100% Psykosmongo
Candy Cane-man -- Har en polkagrisfärgat yxskaft. Standard boy.
Kapten -- Först hette han Kapten Krok, men han saknar krok numera så nu heter han bara Kapten, alltså inte kaptéen.
Är bara en värdelös boy med träben, ett fyllo som slarvat bort sin krok-hand. Representerar min åsikt om ork-pirat fluffet som suger balle.
Senast redigerad av Taku 2015-03-09 kl. 00:15.
Citera
2015-03-09, 05:31
Medlem
Takus avatar
Ska tilläggas att jag har inte spelat WH40k sen 5:e och 6:e editionen. Fick nog av GWs fitterier typ att de rövade tillbaka "blisterpacks" utan kompensationer och ständigt höja priset + att sluta med artworken på kartongerna och istället använda sig av riktiga modeller. Ser astöntigt ut med alla påklistrade photoshop-effekter. Och alla fula försök att sälja överprisat lim, penslar, tärningar och skit. Haha. De försöker till och med sälja sand för 70 spänn burken (om inte mer idag)
Silar man sand från en sandlåda blir det nästan samma resultat... fast gratis!

Läser mycket lore ändå, Lirar DoW, kollar på nya modeller osv
Senast redigerad av Taku 2015-03-09 kl. 05:35.
Citera
2015-03-13, 21:45
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Min brorsas fru jobbar inom 3D-skrivare, på något sätt... Idag berättade hon att de hade någon grunka som kunde scanna av objekt och sedan skriva ut kopior. Givetvis tänkte jag att man borde ju kunna skriva ut WH-figurer och hon visade mig en sida med lite modeller och det fanns en bunt WH.

Är det någon här som har gjort detta tidigare tro? Vilken sida är bäst att hitta modeller på?

Förvisso är kombinationen av 3D-scanners och 3D-skrivare ett jättehot. Det är väl vad GW försöker att undvika genom att introducera allt mer avancerade figurer som amatör-skrivare inte klarar av. Jag läste att formen för de senaste och mest avancerade figurerna kostade 1 miljon pund. För det är ju inte som att folk gjort egentillverkade figurer för WH (inkl 40K) tidigare? Faen, jag göt mina egna D&D-figurer (inklusive monster) för rollspelsäventyr i mitten av 80-talet.

Smartare vore att släppa ett 3D-recept i något lägre upplösning än "the real thing" i utbyte mot en licensavgift på 1 pund/figur om man inte vill betala för en "äkta" GW-figur från GW.

Men resebyråbranchen har massakrerats av Internet, sekreterarna av moderna ordbehandlare, bokhandlarna av Amazon - så GW är på intet sätt garanterade att överleva.
Citera
2015-07-22, 13:29
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Vad tror ni, blir det end times i 40k också? Vissa säger att det ser ut som det.

Fantasy grejen var så dåligt gjord, särskilt nu med Age of Sigmar så isåfall hoppas jag att dom kan göra det hela professionellt för 40k. Det var ju rent utav pinsamt hur många fel end times böckerna var fulla av. Men det kan fortfarande bli en kul grej om dom gör det bra den här gången.. När det gäller fantasy får jag inbilla mig själv att GW's fantasy end times bara är en riktigt dålig end times version bland oändligt många andra tidslinjer.
Citera
2015-08-02, 13:01
Medlem
Kakormedsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Vad tror ni, blir det end times i 40k också? Vissa säger att det ser ut som det.

Fantasy grejen var så dåligt gjord, särskilt nu med Age of Sigmar så isåfall hoppas jag att dom kan göra det hela professionellt för 40k. Det var ju rent utav pinsamt hur många fel end times böckerna var fulla av. Men det kan fortfarande bli en kul grej om dom gör det bra den här gången.. När det gäller fantasy får jag inbilla mig själv att GW's fantasy end times bara är en riktigt dålig end times version bland oändligt många andra tidslinjer.

Personligen tror jag inte det. Man måste se hela AOS och end times skiten med bakgrunden att bara Space Marines säljer mer än hela warhammer fantasy. GW tjänar fortfarande pengar på 40k, men sen pratar vi ju om GW så då kan ju vad som helst hända.
Citera
2015-08-18, 20:21
Medlem
area50s avatar
Någon som vet om GW återigen kommer att släppa en ny regelbok?:P
Citera
2025-02-01, 15:38
Medlem
volvo 240s avatar
Men varför har de döpte om Imperial Guard till Astra Militarum. Dvs Stjärn-militären.

Som gammal Guard spelare blir ag förbannad. De tror väl att folk inte förstår enkel latin och tyckte det lät tufft. Trams

Spelet verkar tyvärr inte längre vara lika roligt.

Iaf, angående datorspel så borde de göra en remaster av första Dawn of War i nyaste motorn och lägga till Tyranider. Så har vi alla raser, Space Marines, Chaos Eldar, Orker, Sisters of Battle, Imperial Guard, Dark Eldar, Tau, Necrons och Tyranider. I det bästa Dawn of War spelet.

Ja, basbyggande gör an ju inte tabletopspelet men i "verkligheten" så har de såklart baser. Endel menade ju att det var för likt Starcraft. Men SC var meningen från början att bli ett 40k spel. Terran såklat Space Marines, Protoss, Eldar. Och kan ni gissa vilka Zerg sulle a varit. Just det, tyranider. 21 år nu så en remaster i senaste motorn skulle nog tas emot varmt.
Citera
2025-02-01, 15:45
Medlem
volvo 240s avatar
I tabletopspelet så tycker jag att Guards istället för de värdelösa Storm Troopers skulle kunna ha en squad Space marines om en elit-slot. Det är logiskt då Space Marines går in i situationer Guards inte klarar.

Likadant tycker jag Sisters of Battle borde kunna ha Guardsmen som väldigt billigt infanteri. Känns också logiskt då Sisters ju är lite av ett mellanting av Space Marines och Imperial Guard. Alla tre tillhör ju imperiet med så att de ibland får i n soldater från de andra faktionerna är inte konstigt.

Har man tex Commisar Yarick så borde en perk vara att han i sin command grupp kan ha en space marine officerare förslagsvis en Kapten. Då han faktiskt beordrade runt space marines i slaget om Armageddonn. Respekterad av både Orker oh Space Marines, väldigt tuff karaktär.

Sedan det här med Woke, det finns ju fan en hel faktion med kvinnor, räcker inte det? Angående ras så målade jag endel av mina Guads svarta, el med lite mörkare vit som typ araber el latinos. Tänkte inte ett dugg politiskt utan tyckte bara det var naturligt. Sedan hade jag ju två kvinnor i min Guard-armé. Warrior Woman och Rocket girl från Schaeffers Last Chansers. Självklart funkade ju Warrior woman som en vanlig guardsman och Rocket Girl som en med raketgevär. De bara råkade vara kvinnor.

En annan sak jag gjorde, spelade förr Warzone. Där ser sergeanterna ut precis som M Bison från Street Fighter. Så mmålade en av dm precis som Bison med Metall Shoulder pads, det hhan har run armarna samt stövlarna. Modellen hade verkligne exakt samma som Vison. Målade hans döskalle på mössan med så han fick fungera i 40k som en löjtnant med bolt pistol. Vapnet var enormt likt en Bolt pistl med så.

Tyvärr kunde han ju inte göra en Psycho Crusher och utplåna hela squads
Senast redigerad av volvo 240 2025-02-01 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in