2007-11-26, 20:27
Medlem
Panzerbat.s avatar
Ja, eftersom att Warhammr 40k och WH fantasy skiljer sg något så otroligt mycket så är det passande att ha två separata trådar där vi kan diskutera de olika armerna, strategier och så vidare.

Själv så har jag spelat WH 40k i ungefär 4 år. Började med Eldars men jag fastnade aldrig riktigt för dem. Gick ganska snabbt över till Space Marines (stenhårda, genmanipulerade badasses, kan man låta bli att älska dem?).
Efter att ha inhandlat en massa mariens som jag målat i regnbågens alla färger och några helt nya färger så kom jag att tänka på att jag borde ju låta alla mina mariens vara ifrån samma chapter.

Läste en artikel om Dark Angels i en gammal White Dwarf och bestämde mig direkt för att DA var mitt chapter!
Nu ungefär en 7 år senare så har ja en hel Dark Angels arme på ca 3000 poäng.
Har även en Deathwing (Dark Angels First Company) arme och en Ravenwing (Dark angels Second Company) arme.

Efter ett tag så blev jag sugen på att spela med någon annan arme. Några utav armerna jag provade på var Imperial Guards, Dark Eldar och Space Orcs men jag gillade inte deras spelstilar så jag letade vidare.
Tillslut så blev det en Chaos Mariens arme. Emperors Children för att vara exakt.
Anledningen till att det blev en chaos arme var förmodligen att de är väldigt lika de lojala marinsen i spelstil och till utseendet. Och jag gillade att spela för "båda sidorna" så att säga.

Ja nu kommer jag inte på mer att skriva, men fyll gärna på med mera! Vad spelar ni med och varför, vad är eran favorittaktik och vilken är eran mest fruktade fiendearme?

Mods får väll slänga/flytta om de tyckr att det räcker med en tråd om WH.
Citera
2007-11-26, 20:49
Medlem
Varulvs avatar
Själv har jag alltid spelat Space Marines, och nu på senare tid konverterat mina modiga Marines till Black Templars (tack vare den nya boken bland annat, men spelade på Armagedon-reglerna förut).

Gillar färgerna till Chaptret, gillar även specielreglerna och hur udda Black Templars är jämtemot andra Chapters i Space Marines.
Citera
2007-11-26, 21:35
Medlem
Monkeymanns avatar
Började spela med Imperial Guard. Om jag inte misminner mej helt, Varulv kommer nog ihåg bättre :P

Nu har jag iaf en Tyranids armé, Skaffade den med den senast regeluppdateringen. Bra Armé tycker jag. Men den är nog lite obalanserad mot vissa Arméer. :P
Citera
2007-11-26, 22:02
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymann
Började spela med Imperial Guard. Om jag inte misminner mej helt, Varulv kommer nog ihåg bättre :P

Nu har jag iaf en Tyranids armé, Skaffade den med den senast regeluppdateringen. Bra Armé tycker jag. Men den är nog lite obalanserad mot vissa Arméer. :P

Yes, Imperial Guard.

och "lite" obalanserad.Men den är kul att spela mot i alla fall, alltid kul att veta hur mycket jag hinner skjuta av era små äckel innan jag dör i total masslakt ^^
Citera
2007-11-26, 22:43
Bannlyst
Någon som har testat den gamla powergamingstrategin med Imperial Guard?
Förr i världen kunde man sätta Ogryns i en tank med ablative armour supercharged enginge och bulldozerblade. Sedan heavy bolter på taket. Det blir typ 18 sustained fire dice inne i motståndarens deployment zone i runda 2.
De gamla Ogryn Ripper guns träffade automatiskt inom 6 inches eller så.
Killen som lanserade strategin i White Dwarf 18x? Sade att han aldrig hade förlorat med den strategin.

Någon som spelat med eller mot denna strategi?
Citera
2007-11-26, 22:47
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Förr i världen kunde man sätta Ogryns i en tank med ablative armour supercharged enginge och bulldozerblade. Sedan heavy bolter på taket. Det blir typ 18 sustained fire dice inne i motståndarens deployment zone i runda 2.
Killen som lanserade strategin i White Dwarf 18x? Sade att han aldrig hade förlorat med den strategin.

Har inte spelat mot eller med den taktiken. Däremot har jag alltid fått spö av Imperial Guards eftersom det är svårt att komma fram i närstrid, däremot ska jag testa en ny taktik med mina Black Templars nästa gång som går ut på att man i princip skiter i Heavy Support och satsar på många Initiates istället med Close Combat Weapons och Bolt Pistols så man snabbt kommer fram. Kanske tar hjälp av en Land Raider Crusader, men troligen lägger jag dom poängen på en Marine Assualt Squad istället.
Citera
2007-11-26, 23:00
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer

Nej, aldrig hört talas om den.
Får dock rejält med spö för det mesta av Imperial Guards då det är svårt att ta sig in i close quarters (precis samma problems som varulv).
Min ravenwing armé funkar dock ganska bra mot ImpG, speed is the key mer eller mindre
Citera
2007-11-27, 08:38
Medlem
Monkeymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Har inte spelat mot eller med den taktiken. Däremot har jag alltid fått spö av Imperial Guards eftersom det är svårt att komma fram i närstrid, däremot ska jag testa en ny taktik med mina Black Templars nästa gång som går ut på att man i princip skiter i Heavy Support och satsar på många Initiates istället med Close Combat Weapons och Bolt Pistols så man snabbt kommer fram. Kanske tar hjälp av en Land Raider Crusader, men troligen lägger jag dom poängen på en Marine Assualt Squad istället.

Sen så har det ju lite med att göra vem det är som spelar Imps.
Men jag tror på din taktik, Testa den !

Vi får ta en match snart
Citera
2007-11-27, 11:34
Medlem
The Shapes avatar
Är 40K spelare jag med. För tillfället håller jag på med en Death Korps of Krieg (från Forgeworld) styrka samt bygger sakta ett par kompanier med Salamanders.
Citera
2007-11-27, 16:23
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymann
Sen så har det ju lite med att göra vem det är som spelar Imps.
Men jag tror på din taktik, Testa den !

Vi får ta en match snart

Givetvis beror det på, men om man utrustar sina Assualt Squads med Meltabombs bör inte ens tanksen vara ett jättehot när vi väl är framme i frontledet.

Citat:
Ursprungligen postat av The Shape
Är 40K spelare jag med. För tillfället håller jag på med en Death Korps of Krieg (från Forgeworld) styrka samt bygger sakta ett par kompanier med Salamanders.

Låter intressant. Har själv målat DKoK-modeller, jobbigt färgschema.
Citera
2007-11-27, 18:18
Medlem
Panzerbat.s avatar
Fan vad mycket jag har missat...Lucius the ethernal finns som modell nu!
Order direkt!
Citera
2007-11-27, 18:36
Medlem
TZAAs avatar
Intressant att de bästa fiktiva världana skapats som bakgrund till spel. Man kan fråga sig hur det kommer sig att i stort sätt inga sf författare någonsin lyckas lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in