Första gången jag ser en lajvare och inte fylls med förakt. Snacka om bra sminkjobb, lite annat än då man ser en finnig 18-åring springa runt i en grön kappa och en avbruten björkgren utropandes att han är gandalf om vi säger så
Det är så där riktigt lajv ser ut. Iaf de som är lite mer välorganiserade.
Jag har själv varit med om att det kommit upp orcher på vägen mitt inatten när jag har varit ute och traskat. Jag har då spelat som högalv. Och när det kommer orcher/svartfolk så är de ofta inte få.
Vad förvånad man skulle bli om man mötte er i skogen.
Finns det någon chans att det skulle inträffa eller är lajv för välorganiserade för det?
Skulle det inte vara underbart om ett gäng Thailändare på bärplockning blev omkullsprungna av ett gäng svartalver, orcher och annat oknytt långt in i skogen? Speciellt om de hade lika bra kostym och smink som TS, bra jobbat!
eftersom jag själv inte har ngt intresse i detta, men måste ände få fråga var syftet med detta är klankar inte ner på det på någotvis! utan, är det nöje eller vad som sökes ?
eftersom jag själv inte har ngt intresse i detta, men måste ände få fråga var syftet med detta är klankar inte ner på det på någotvis! utan, är det nöje eller vad som sökes ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!