Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-30, 10:17
  #1
Medlem
Jag har flera vänner som brukar samlas och spela rollspel och de pratar ofta om sina spel och karaktärer i min närhet och jag kan inte annat än tycka att de är fruktansvärt löjliga. De hittar på den ena mer bisarra historien efter den andra och är stolta över att de har skapat en ond karaktär som de spelar bla bla bla...

Det är klart att alla ska få syssla med det de tycker är roligt men visst är det fruktansvärt töntigt när vuxna människor håller på med sådant?
Citera
2007-11-30, 10:18
  #2
Medlem
Ad Astras avatar
Nej!
Citera
2007-11-30, 10:21
  #3
Medlem
PaintSpots avatar
Rollspel anses ju som något geekigt, och jag har ingen erfarenhet av det, men jag har inget emot personer som har det som intresse om de är någorlunda sociala varelser i övrigt.
Citera
2007-11-30, 10:51
  #4
Medlem
Dan-Banans avatar
Jag skulle nästan säga att de flesta vuxna män är nördar inom något område. För mig så är det absolut inte töntigare med vuxna män som springer runt i skogen och kör teater eller spelar brädspel än de som varje vinter låser in sig i garaget och skruvar på en bil i 4 månader i sträck.
Citera
2007-11-30, 13:18
  #5
Awaiting Email Confirmation
Jag kan hålla med om att folk som diskuterar in-game situationer IRL är ganska... Ja, töntiga. "Ah, och när Dink Smallwood bara hoppade upp och satte sin yxa i huvet på den där tiraken, och Akhulion ba, Yä! Jag tar den här! o3t6, bah, perfekt! Så höjde jag svärd till 15" <- Sånna diskutioner undanbeder jag mig att delta i. Även om jag själv gärna lirar lite EON om jag har tid över.
Citera
2007-11-30, 13:26
  #6
Medlem
Carl Serungs avatar
Fast meka med en bil och leka fantasilekar är väl ändå rätt olika?
Citera
2007-11-30, 13:48
  #7
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fast meka med en bil och leka fantasilekar är väl ändå rätt olika?

Är det? Det är ett intresse som får personerna att må bra och förhoppningsvis utvecklas. Sportfans är ganska "töntiga" de med egentigen.
Citera
2007-11-30, 13:53
  #8
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fast meka med en bil och leka fantasilekar är väl ändå rätt olika?

Ja det är det. Rollspel är töntigt och väldigt nördigt, men de skall väl för göra det om de vill det. Jag slår inte ner dem för det, de får bara några nedvärderande pikar. Man måste inte vara PK och tycka att rollspel och lajv är en kreativ och socialt utvecklande umgängesform för fantasy, medeltids, vampysintresserade etc etc, man får faktiskt tycka det är nördigt.
Citera
2007-11-30, 13:54
  #9
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag håller inte på med det själv, men jag tycker nog det är töntigt, osäkert och omoget att tycka att det är töntigt. Finns säkert en liten del i dig (även om du aldrig skulle våga erkänna det) som skulle vilja vara med där på ett hörn.
Citera
2007-11-30, 13:54
  #10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Är det? Det är ett intresse som får personerna att må bra och förhoppningsvis utvecklas. Sportfans är ganska "töntiga" de med egentigen.


Tycker det är stor skillnad. Vuxna männsikor som springer runt å leker med träsvärd.. Att meka med en bil eller bygga en båt ser jag mer som passion för något..
Citera
2007-11-30, 14:16
  #11
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tycker det är stor skillnad. Vuxna männsikor som springer runt å leker med träsvärd.. Att meka med en bil eller bygga en båt ser jag mer som passion för något..
Jag har spelar mycket rollspel i mina dagar, men något sådant har jag aldrig ägnat mig åt.
Citera
2007-11-30, 14:18
  #12
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tycker det är stor skillnad. Vuxna männsikor som springer runt å leker med träsvärd.. Att meka med en bil eller bygga en båt ser jag mer som passion för något..

En passion för vad?

Sen har du en underlig bild av vad rollspel är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback