Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-01, 18:16
Medlem
Bajsfacistens avatar
Är väl kanske inte någon genetisk fråga direkt. Men jag undrar vilken man som är biologisk far till flest barn, både nu levande och historiska, svenska och utländska.. Det finns ju knappt någon begränsning till hur många barn en man kan få till skillnad från honorna.

Det hade ju varit kul att vara biologisk far till 1000-tals barn runt i världen, problemet är väl då risken för könssjukdomar och juridiskt tjaffs och underhåll, och barn rätt till sin biologiska far och liknande kulturellt tjaffs.
Citera
2007-12-01, 18:20
Medlem
Jag har läst någonstans att Djingis Khan ska ha haft sjukt många barn. Han kanske knullade runt i hela Mongolriket, då blir det några ungar.
Citera
2007-12-01, 18:22
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckaround
Jag har läst någonstans att Djingis Khan ska ha haft sjukt många barn. Han kanske knullade runt i hela Mongolriket, då blir det några ungar.

Ja det skall jag också ha hört. Men inte fått reda på om det var han personligen eller hans soldater?
Citera
2007-12-01, 18:29
Medlem
Det finns givetvis inga exakta siffror på hur mycket han ynglade av sig. Men det står lite om det på wikipedia iallafall.
Citera
2007-12-01, 18:43
Bannlyst
Citat:
The most prolific parent in world history is credited with 888 children. This was Moulay Ismail the Bloodthirsty [1672-1727], the Sharifian emperor of Morocco (Wright 1994, p. 247). Boy, just what you want - a guy whose nickname is ''the Bloodthirsty'' passing along his genes to nearly 900 children.

http://www.nd.edu/~kkrisciu/genetics.html
Citera
2007-12-01, 19:03
Bannlyst
Ju längre tillbaka vi går i tiden desto färre människor ...

Läs om "Mitochondrial Eve" och "Y-chromosomal Adam" så finner ni svaren ...
Citera
2007-12-01, 19:55
Medlem
Flus avatar
Det finns exempel på läkare som arbetat på infertilitetskliniker och spridit sina egna gener istället för att använda anonyma donatorer eller kvinnans make.
Dr Jacobson i Virginia misstänktes ha befruktat ca 75 kvinnor med sina simmare. Det är en bit kvar till 888, men starkt jobbat ändå får man säga.

Citat:
Ursprungligen postat av NY Times
Another couple said they were shocked by their daughter's first baby pictures.

"We pulled them out of the envelope and we both went, 'Whoa, who does she look like?' " the mother testified. "And we both had the same feeling -- she looked a lot like Dr. Jacobson."

http://query.nytimes.com/gst/fullpag...pagewanted=all
Citera
2007-12-02, 18:00
Medlem
suetoniuss avatar
Vad var det jag sa om fertilitetskliniker och narcissister! Hellre Ingvar Kamprad än mr Jacobsen (även om han nu var doktor vilket ju säkert är betydligt bättre än vad den genomsnittlige spermadonatorn har som yrke). Å andra sidan kommer säkert mr Jacobsens barn att vara duktiga på att föra sina gener vidare så det blir nog många barnbarn för hans klientmödrar.
Citera
2007-12-15, 16:53
Medlem
zoobits avatar
Tomten är far till alla barn
Citera
2007-12-22, 23:28
Medlem
Camberwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Dr Jacobson i Virginia misstänktes ha befruktat ca 75 kvinnor med sina simmare. Det är en bit kvar till 888, men starkt jobbat ändå får man säga.

Screamin Jay Hawkins skall enligt uppskattningar blivit far åtminstone 57 ggr – inte så illa, då man väl får anta att han använde mer gammaldags metoder än Dr Jacobson.
http://www.enquirer.com/editions/200...y_hawkins.html
http://www.villagevoice.com/news/004...s,19820,1.html
Citera
2007-12-22, 23:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
För en tid sedan såg jag en dokumentär om Djingis Khan och där berättades att han blev far till vansinnigt många barn runtom i hela hans rike.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad de sade, men det var något om att 10% av hela världens befolkning bär spår av hans DNA.
Är inte säker på siffran, men det var i alla fall så stor andel att jag tappade hakan...
Citera
2007-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
För en tid sedan såg jag en dokumentär om Djingis Khan och där berättades att han blev far till vansinnigt många barn runtom i hela hans rike.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad de sade, men det var något om att 10% av hela världens befolkning bär spår av hans DNA.
Är inte säker på siffran, men det var i alla fall så stor andel att jag tappade hakan...

Det var banne i mig en kåt jävel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in