2025-02-08, 11:32
Medlem
Flundran90s avatar
Kommer sakna slund och Borells bollande, srskillt om italiensk fotboll. Knns som de p ngot stt var p samma vglngd.
Citera
2025-02-08, 12:04
Medlem
Barbus avatar
Tragiskt, Borell var en fantastisk fotbollsprofil och vgade vara sig sjlv och st upp fr sin nisch och entusiasmera andra. Vila i frid.
Citera
2025-02-08, 12:17
Medlem
Sjukt trkigt att vi frlorat Borell, Kristian.
Han kommer vara vldigt saknad.
Vila i frid Kristian! ♥️
Citera
2025-02-08, 14:13
Medlem
Vila i frid Kristian Borell.
Citera
2025-02-08, 14:40
Medlem
crapfaces avatar
Inte skrivit p Flashback p ett vldigt lngt tag, men mste skriva av mig nu nr en gigant gtt ur tiden. Oerhrt sorgligt. EuroTalk har hjlpt mig igenom mnga mrka mndagskvllar genom ren och fr det r jag oerhrt tacksam.

En toscano p kajen fr Borell, Kristian. Vila i frid, fina man.
Citera
2025-02-08, 14:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ett chockartat besked. Borell var en stor del av min ungdom.

Frsta upplevelsen var genom listorna i GOAL som lstes p religist vis under de formbara ren, dr hans Italienlutning och Englandsfrakt s hr i efterhand var komiskt uppenbara. Topp tio bsta mittbackar? Du visste att det var italienare eller i smsta fall Serie A-spelare som etta, tva och trea. Topp tio offensiva mittfltare? Givetvis skohornade Borell in en Serie A-dominans, och formade p s vis min vrldsbild.

Under Eurotalk-ren blev det som tidigare var en lutning nu en ppen krleksfrklaring till den italienska fotbollen, och helst den svrare delen. Det var underground som egenvrde, och Kristian riktigt ms av att hlla utlggningar om det som ingen annan var intresserad av. Lex Dock Sud (argentinsk division tre-klubb), Lecce, insnande p specifika sportchefer i Serie B. Och s vidare.

En fullstndigt briljant och medvetet kufisk offentlig persona och ett sprk kryddat med otroliga uttryck som kopierades och skapade en internhumor bland mig och mina vnner. Samt ven bland ett par anvndare hr p FB. Ju.

Mitt i detta visste Kristian som sagt exakt vad han gjorde - han kryddade sin persona ordentligt fr att skapa underhllning. Vilket han lyckades med bttre n ngon annan i fotbollsmedia. Nr Borell tog ordet s spetsade man ronen. Bakom den kufiska komiken fanns en otrolig intelligens och ett stort hjrta. Och en stor yrkesskicklighet, vilket rollerna som chefredaktr p Eurosport, GOAL, etc visar p.

Vila i frid, underbara Kristian. Tack fr alla minnen under uppvxten.
Citera
2025-02-08, 15:49
Medlem
SeanAverys avatar
Verkar rra sig om ett hjrtstopp

https://www.expressen.se/sport/fotbo...en-blev-55-ar/
Citera
2025-02-08, 19:55
Medlem
hobokens avatar
Rrande att lsa hur mycket fint som skrivs om Borell av vnner och kollegor. Jag hoppas att han visste hur uppskattad och omtyckt han var medan han levde. En otroligt beundransvrd person som det verkar som att alla fotbollsintresserade i Sverige haft ngon slags relation till.
Citera
2025-02-08, 23:45
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giuseppe Tomasi di Lampedusa
If we want things to stay as they are, things will have to change.

Jag lste boken p engelska, s drfr kr jag det p engelska. Men ett citat jag har tnkt mycket p genom ren. En bok som Borell alltid rekommenderade, sportcheferi.

Jag uppskattade alltid att han krvde engagemang av sina lyssnare, en var tvungen att ska information, att lra sig.

Outro Cosang som sig br.

https://www.youtube.com/watch?v=Y__0CQ-C9Vk
Citera
2025-02-08, 23:56
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ett chockartat besked. Borell var en stor del av min ungdom.

Frsta upplevelsen var genom listorna i GOAL som lstes p religist vis under de formbara ren, dr hans Italienlutning och Englandsfrakt s hr i efterhand var komiskt uppenbara. Topp tio bsta mittbackar? Du visste att det var italienare eller i smsta fall Serie A-spelare som etta, tva och trea. Topp tio offensiva mittfltare? Givetvis skohornade Borell in en Serie A-dominans, och formade p s vis min vrldsbild.

Under Eurotalk-ren blev det som tidigare var en lutning nu en ppen krleksfrklaring till den italienska fotbollen, och helst den svrare delen. Det var underground som egenvrde, och Kristian riktigt ms av att hlla utlggningar om det som ingen annan var intresserad av. Lex Dock Sud (argentinsk division tre-klubb), Lecce, insnande p specifika sportchefer i Serie B. Och s vidare.

En fullstndigt briljant och medvetet kufisk offentlig persona och ett sprk kryddat med otroliga uttryck som kopierades och skapade en internhumor bland mig och mina vnner. Samt ven bland ett par anvndare hr p FB. Ju.

Mitt i detta visste Kristian som sagt exakt vad han gjorde - han kryddade sin persona ordentligt fr att skapa underhllning. Vilket han lyckades med bttre n ngon annan i fotbollsmedia. Nr Borell tog ordet s spetsade man ronen. Bakom den kufiska komiken fanns en otrolig intelligens och ett stort hjrta. Och en stor yrkesskicklighet, vilket rollerna som chefredaktr p Eurosport, GOAL, etc visar p.

Vila i frid, underbara Kristian. Tack fr alla minnen under uppvxten.

Fint skrivet!
Citera
2025-02-09, 00:19
Medlem
TKD_1337s avatar
S trkigt, Kristian Borell var en sann fotbollsfilosof! Jag mttes av beskedet efter Madrid-derbyt spelade klart p TV4. Inte bara var han en stor tnkare (med en frmga att tnka sjlvstndigt, inte minst hans kommentarer nr El Clsico var som hetast 2011-2012 och alla hans deltaganden i Eurotalk dyker upp direkt i mitt minne) men helt klart en fin mnniska baserat p alla hans nrmsta som uttalat sig och berttat fina grejer om honom.
Citera
2025-02-10, 11:21
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Vilken jvla kftsmll. Varfr r det alltid de goda som gr bort fr tidigt?

Borell var en sn dr en-p-miljonen typer av mnniskor, en riktig karaktr och livsnjutare. Alla skna citat han bjudit p. Tonali, Serie B...

RIP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in