2007-12-18, 12:22
Medlem
Hej! Jag har just gått ut gymnasiet och har börjat intressera mig mer och mer för datorer. Jag är sugen på att försöka lära mig både photoshop och hur man bygger en egen hemsida. Att lära sig via internet kanske också går bra men jag tänkte att det kunde vara bra med en eller annan bok också. Jag har ingen erfarenhet alls av detta förrutom att jag suttit några gånger och klippt in mig själv tillsammans med någon pangbrud Men vem har inte det.

Jag skulle gärna ta emot tips om både litteratur och hemsidor i dessa ämnen. Svenska är att föredra

Tack på förhand!
Citera
2007-12-18, 15:10
Medlem
Jag hittade http://www.webdesignskolan.com/ där det fanns mycket tips. Man kan även beställa deras CD-skivor för 399kr. Är detta värt eller kan jag klara mig lika bra på att lära mig via internet? Jag vill lära mig grunderna.
Citera
2007-12-21, 22:12
Medlem
crazzys avatar
cdskivan kan du tanka via diverse torrent-sidor om du känner för det.
annars så är det bara att gå till biblioteket och plocka diverse böcker om ps, html, css och sådant...
Citera
2007-12-25, 23:44
Medlem
Då får du gärna ta och tipsa om någon eller några bra böcker. Svenska är ett krav =)
Citera
2007-12-26, 09:15
Medlem
Maninthemidles avatar
Det du bör lära dig inom webbprogrammering är HTML (eller DHTML/XHTML), JavaScript och CSS. När du kan detta så kan du sätta igång med PHP.
Några direkta böcker kan jag inte tipsa om, men Pagina har endel bra och Jesper Ek är en bra författare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in