Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Ibland vill jag gråta när jag ser hur folk resonerar. Nu ska snuspriset höjas och bensinskatten med. Då säger alla i gemensam kör "jävla skitallians nästa val blir det S" Hur kan en normalt funtad person låta detta avgöra sin och Sveriges framtid. Varför gnäller vi på allt? Varför är vi så bortskämda och tycker så synd om oss själva hela tiden? jag är så less på detta jävla gnäll.
Dels så tror jag att vi i Sverige har blivit itutade en massa "gamla sanningar" om att vi bara ÄR världsbäst på allt sedan andra världskriget oavsett insats, att vi inte klarar oss utan en mycket stark statlig styrning där Sossarna står i fokus, att privata lösningar per definition betyder ondska alternativt en lösning på ALLT osv.
Dels så verkar många ha haft en helt orimlig syn på vad Alliansen VILL göra, VILLE göra, och KAN göra? De till vänster om mitten är chockade över att arbetslinjen prioriteras före bidragshöjningar, de till höger om mitten är CHOCKADE över att arbetslinjen prioriteras före att alla skatter inte är borttagna och att systembolaget/apoteket fortfarande (!) är kvar, och de till vänster är chockade över att arbetslinjen gäller även flyktingar (anhörigkraven) och SD-kategorin anser att det är chockade över att vi tar in flyktingar överhuvudtaget trots Alliansens valseger.
Tycker att många synpunkter på Alliansen är helt orimliga. Även om jag själv inte är helt nöjd så kan jag inte begripa hur det resoneras emellanåt?
I denna kollektiva chock så ökar S trots att deras resultat var sämre i konkreta frågor och att de nu inte gör något för närvarande. Vi är delar gnälliga, men mest förundras jag över hur fan vi RESONERAR?