• 1
  • 2
2008-01-02, 08:57
Bannlyst
Ibland vill jag gråta när jag ser hur folk resonerar. Nu ska snuspriset höjas och bensinskatten med. Då säger alla i gemensam kör "jävla skitallians nästa val blir det S" Hur kan en normalt funtad person låta detta avgöra sin och Sveriges framtid. Varför gnäller vi på allt? Varför är vi så bortskämda och tycker så synd om oss själva hela tiden? jag är så less på detta jävla gnäll.
Citera
2008-01-02, 09:01
Medlem
Neonights avatar
Tycker detta har mer med psykologi alt filosofi än med politik att göra.
Citera
2008-01-02, 09:02
Medlem
Logoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Ibland vill jag gråta när jag ser hur folk resonerar. Nu ska snuspriset höjas och bensinskatten med. Då säger alla i gemensam kör "jävla skitallians nästa val blir det S" Hur kan en normalt funtad person låta detta avgöra sin och Sveriges framtid. Varför gnäller vi på allt? Varför är vi så bortskämda och tycker så synd om oss själva hela tiden? jag är så less på detta jävla gnäll.
Kanske för att staten äger oss och förfogar över över mer än hälften av våra inkomster? Inskränker våra friheter, ägnar sig åt åsikts- och beteendekorrigering?
Citera
2008-01-02, 09:05
Bannlyst
Sant

Citat:
Ursprungligen postat av Logos
Kanske för att staten äger oss och förfogar över över mer än hälften av våra inkomster? Inskränker våra friheter, ägnar sig åt åsikts- och beteendekorrigering?

Det har dock blivit bättre och säljer vi ut Apoteket och dylikt blir det än bättre!
Citera
2008-01-02, 09:17
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Dels så tror jag att vi i Sverige har blivit itutade en massa "gamla sanningar" om att vi bara ÄR världsbäst på allt sedan andra världskriget oavsett insats, att vi inte klarar oss utan en mycket stark statlig styrning där Sossarna står i fokus, att privata lösningar per definition betyder ondska alternativt en lösning på ALLT osv.

Dels så verkar många ha haft en helt orimlig syn på vad Alliansen VILL göra, VILLE göra, och KAN göra? De till vänster om mitten är chockade över att arbetslinjen prioriteras före bidragshöjningar, de till höger om mitten är CHOCKADE över att arbetslinjen prioriteras före att alla skatter inte är borttagna och att systembolaget/apoteket fortfarande (!) är kvar, och de till vänster är chockade över att arbetslinjen gäller även flyktingar (anhörigkraven) och SD-kategorin anser att det är chockade över att vi tar in flyktingar överhuvudtaget trots Alliansens valseger.

Tycker att många synpunkter på Alliansen är helt orimliga. Även om jag själv inte är helt nöjd så kan jag inte begripa hur det resoneras emellanåt?

I denna kollektiva chock så ökar S trots att deras resultat var sämre i konkreta frågor och att de nu inte gör något för närvarande. Vi är delar gnälliga, men mest förundras jag över hur fan vi RESONERAR?
Citera
2008-01-02, 09:20
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Nu ska snuspriset höjas och bensinskatten med. Då säger alla i gemensam kör "jävla skitallians nästa val blir det S" Hur kan en normalt funtad person låta detta avgöra sin och Sveriges framtid.
Vi diskuterar ofta lågprioriterade aspekter av en fråga. EMU-positiva hängde ofta upp att det är enkelt att växla vid semester som ett prio-argument tex. Jag är visserligen starkt FÖR EMU, men grunderna för min del baserades ofta på helt andra saker vad jag kommer ihåg. Önskade mig en helhetssyn vid offentliga debatter i julklapp.
Citera
2008-01-02, 10:18
Medlem
Rocky69s avatar
Visst är vi gnälliga i detta land och har helt fel perspektiv på saker och ting.
Folk kan bli deprimerade och börja böla för att de inte hittar rätt kläder till nyår exempelvis.
Vi har det grymt bra i detta land, inse det folk.
Den dagen vi tvingas leva på 5 kronor om dagen och gå 2 km för att hämta skitigt vatten kan vi klaga.
Klart att vi låg högre (Tror att det var typ trea) på listan över välfärd en bit in på 80-talet, men vi är ju inte direkt i svältläge.

Snus, cigg och bensin SKA vara dyrt.
Citera
2008-01-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Snus, cigg och bensin SKA vara dyrt.

Jaså? Says who?
Citera
2008-01-02, 10:35
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Jaså? Says who?

Jag.

Sverige ligger på 14:e plats på OECDs välståndslista (och det är ju inte heller illa)
Men.
Om man räkna in andra saker som exempelvis medellivslängd och hälsa så ligger vi i topp. Allt behöver ju inte räknas i pengar (Nu kommer väl FB-stormen från alla cyniska högermän med låg EQ att drabba mig )
Citera
2008-01-02, 10:38
Bannlyst
Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jag.

Sverige ligger på 14:e plats på OECDs välståndslista (och det är ju inte heller illa)
Men.
Om man räkna in andra saker som exempelvis medellivslängd och hälsa så ligger vi i topp. Allt behöver ju inte räknas i pengar (Nu kommer väl FB-stormen från alla cyniska högermän med låg EQ att drabba mig )

Låg EQ har du däremot. När landet går bra då blir det bättre för alla även de som har det sämre. är plats 14 bra? Hur är det bra när vi låg på plats nummer 3 1970. vad som gäller är att utveckla företagen och få fler att starta företag. Sverige saknar entrepenörer inte bidragstagare.
Citera
2008-01-02, 10:44
Citat:
Det har dock blivit bättre och säljer vi ut Apoteket och dylikt blir det än bättre!
Så det som redan har det sämst ska få betala mer? Så ~1800krs spärren försvinner som gör att stackars lille Kevin 7år med leukemi dör för hans päron inte har stålarna till piller? Vad har Kevin gjort dig? Hatar du Kevin? robbe74, du vill döda Kevin, fy! Apoteket är ett av de statliga institut jag vill ha kvar, just av den anledningen till att sånna som DU vill döda stackars KEVIN!

Barnamördare!
Citera
2008-01-02, 11:07
Bannlyst
Driver du på mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Så det som redan har det sämst ska få betala mer? Så ~1800krs spärren försvinner som gör att stackars lille Kevin 7år med leukemi dör för hans päron inte har stålarna till piller? Vad har Kevin gjort dig? Hatar du Kevin? robbe74, du vill döda Kevin, fy! Apoteket är ett av de statliga institut jag vill ha kvar, just av den anledningen till att sånna som DU vill döda stackars KEVIN!

Barnamördare!

vem har sagt att den spärren ska försvinna då? sniff sniff det luktar troll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in