2009-11-29, 18:52
Medlem
final_cuts avatar
Tackar fr den utfrliga beskrivningen!
Citera
2009-12-27, 04:23
Bannlyst
Enkla kurser

Hej, jag sker ngra enkla kurser att lsa nu infr hsterminen, har ni ngra goda rd ?
Citera
2010-02-01, 20:49
Bannlyst
Hej, jag har brjar lsa p distans och tycker att det r skitsvrt p distans.
Hur kan man lsa typ samhlle, svenska och andra krnmnen som inte r p distans ?
Citera
2010-02-02, 05:20
Medlem
Lt sga att man r rtt osocial och helst vill slippa telefonsamtal och liknande nr man pluggar p distans. Gr det att gra ALLT via email? Dom kurser jag skulle behva f betyg p r vl Engelska A samt Historia A. Kanske ngot annat, vet inte ens vad jag har fr betyg egentligen. Hoppade fr vrigt av gymnasiet i 3an med smst betyg, om det spelar ngon roll.
Citera
2010-02-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Lt sga att man r rtt osocial och helst vill slippa telefonsamtal och liknande nr man pluggar p distans. Gr det att gra ALLT via email? Dom kurser jag skulle behva f betyg p r vl Engelska A samt Historia A. Kanske ngot annat, vet inte ens vad jag har fr betyg egentligen. Hoppade fr vrigt av gymnasiet i 3an med smst betyg, om det spelar ngon roll.

P NTI vux kan du kra allt via mejl, med undantag fr betygssamtalet i slutet av kursen dr du samtalar med lraren.
Citera
2010-02-02, 14:14
Medlem
Jag lser just nu svenska b via NTI och r vldigt nra slutet, och sledes nra slutprovet. r det ngon hr som har ngon pejl p hur det r utformat? Alternativt skulle kunna pm'a mig ett gammalt prov? Min lrare r vldigt vag nr jag pratar om det och som jag frsttt nr jag lst den hr trden tidigare s krvs det VLDIGT mycket av en fr att f MVG, som jag siktar p.

Nn som har ftt MVG i distanskursen via NTI fr grna hra av sig till mig!
Senast redigerad av h0meros 2010-02-02 kl. 14:17.
Citera
2010-02-02, 17:20
Bannlyst
Nn som vet om samhllskunskap a r ltt eller svr p nti ?
Citera
2010-02-02, 17:29
Bannlyst
Citera
2010-02-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER

Jag brjade med den kursen den hr veckan, s man kanske inte borde ropa hej innań man r ver n men den knns jtteltt. P mndag o tisdag har jag lagt ner totalt tre timmar, och jag rknar med kanske en timme i morgon s r jag klar med den hr veckans uppgifter. Nu lser jag iofs hyffsat snabbt och jag r lite ldre s jag har mycket gratis genom livserfarenhet, men jag kan inte se att man skulle behva lgga ner mycket mer n 2 timmar om dan om man inte lser ovanligt lngsamt.
Citera
2010-02-02, 19:10
Medlem
UtopiaNovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER

Jag har lst samhllskunskap a p NTI med MVG i betyg. Delproven r inte srskilt knepiga, svaren finns i boken och man har gott om tid p sig.

Sedan ska man skriva ngra uppsatser, hr hjlper livserfarenhet till. Rent generellt en ganska enkel kurs att lsa p NTI. Annars s r samhllskunskap ett bra mne att inte lsa p distans d det r ngot av ett diskussions/tycka till mne.

Nu sg jag att det var fem insndningsuppgifter dr man ska resonera kring en hel del s kursen kanske inte r ngon dans p rosor. Well well
Senast redigerad av UtopiaNova 2010-02-02 kl. 19:16.
Citera
2010-02-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
P NTI vux kan du kra allt via mejl, med undantag fr betygssamtalet i slutet av kursen dr du samtalar med lraren.
Okej... Vad pratar man om under ett snt samtal? Hur gr det till? Jag njer mig med ett G s om jag fr det s knns det inte som om det finns s mycket att prata om egentligen.

Jag ska frska f fram mina nuvarande betyg frn gymnasiet, s att jag sen vet ungefr vad jag ska ska fr mnen.

Nn som vet om Engelska A r svrt? Behver man prata engelska p telefon eller s? Jag r vldigt bra p att skriva och lsa engelska, men har ingen lust att st och snacka engelska med ngon frmling i telefon...

Och Historia A, vad handlar det om? Om jag minns rtt s handlade Historia A p gymnasiet om WW2, och det skulle jag nog kunna bli godknd p.
Citera
2010-02-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Okej... Vad pratar man om under ett snt samtal? Hur gr det till? Jag njer mig med ett G s om jag fr det s knns det inte som om det finns s mycket att prata om egentligen.

Jag ska frska f fram mina nuvarande betyg frn gymnasiet, s att jag sen vet ungefr vad jag ska ska fr mnen.

Nn som vet om Engelska A r svrt? Behver man prata engelska p telefon eller s? Jag r vldigt bra p att skriva och lsa engelska, men har ingen lust att st och snacka engelska med ngon frmling i telefon...

Och Historia A, vad handlar det om? Om jag minns rtt s handlade Historia A p gymnasiet om WW2, och det skulle jag nog kunna bli godknd p.

Det beror vl p vad man lser fr kurs skulle jag tro. Jag lste Folkhlsokunskap dr fr ngra veckor sen och mitt betygssamtal bestod av tre frgor totalt p lite grejer jag hade lst om, dr kunde jag bara rabbla upp lite grejer och sen fick jag mitt G, som jag "strvade" efter.

Nr det gller Engelska A s ja, det r nog mer troligt att du kommer behva prata med din lrare i telefon ven om det frmodligen inte blir i varje uppgift du ska gra. En del prov kan jag dock tnka mig.

Historia A var simpelt ifall fr mig som r intresserad av det. Jag lste visserligen Historia A p gymnasiet men det vi tog upp var i stort sett allt ang. Kalla kriget-tiden och en del svensk historia, ingenting om WW2 som tur var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in