Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
I c, verkar som alla fr MVG p distanskurserna, hur noga kontrollerar dom att man inte fuskar? Tnkte inte p plagiat utan dom hr proven man laddar ner och gr.
Ja, ska du f MVG i Svenska B p distans utan att plugga fr du fan vara duktig. Med tanke p att det r din analytiska frmga som testas non-stop i varenda jvla uppgift s r det svrt att fuska.
Men vad menar du med fusk egentligen? Man fr ju ha bcker och ska p ntet nr man gr provet. Det r allts inte riktigt samma lga niv p frgorna som det var p gymnasiet nr man var tvungen att skriva av allt frn minnet...
Jag kan tnka mig att Historia och Geografi r tv mnen som dremot r rena faktamnen dr det mer eller mindre bara r att citera frn boken, men jag vet inte - s lita inte p mig
Sen fr du ju tnka p att om du exempelvis haft mailkontakt med din lrare och skickat in uppgifter tidigare och sedan lter ngon annan hjlpa dig med provet s mrks det ju i skriften.
Min erfarenhet r att det r sjukt mycket enklare att f MVG p lrarledda kurser n distanskurser, utan tvekan. Det r inte ens roligt hur mycket enklare det r med lrarledda lektioner dr lraren ser dig och hr dig deltaga istllet fr att bara lsa ett A4 du skrivit varannan vecka... Du mste helt enkelt ha mycket mer kunskap p distanskurser och dessutom veta hur du ska visa den p begrnsat antal ord n du mste p lrarledda lektioner...