• 1
  • 2
2008-03-16, 08:30
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad är det roligaste/tråkigaste ni varit med om i D&D? Vilken är den roligaste karaktären ni spelat?

Den roligaste karaktären jag har spelat / spelar är nog min stavmagiker. Jag har ju som mål att bli extremt kraftig och nästintill oövervinnlig men det får jag ju aldrig bli
Sen kommer jag ihåg för många år sen, på tiden då jag läste Fantomen. Då ville jag ha en gubbe som liknande han i D&D världen så jag skapade en rollfigur som var precis som Fantomen. Det var en ganska rolig idé men gubben jag skapade blev ganska mesig har jag för mig.
Citera
2008-03-16, 13:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Den roligaste karaktären jag har spelat / spelar är nog min stavmagiker. Jag har ju som mål att bli extremt kraftig och nästintill oövervinnlig men det får jag ju aldrig bli
Sen kommer jag ihåg för många år sen, på tiden då jag läste Fantomen. Då ville jag ha en gubbe som liknande han i D&D världen så jag skapade en rollfigur som var precis som Fantomen. Det var en ganska rolig idé men gubben jag skapade blev ganska mesig har jag för mig.

Låter som när jag gjorde Predator häromdagen för Vampire. Det finns iofs regler för det och han blev hiskeligt farlig.
Citera
2008-03-16, 18:20
Medlem
TGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Reglerna är inte svåra. Ta bara en sak i taget. Lär hur man gör karaktärerna ordentligt. Efter det lär ni er hur man använder sig av skills och hur man slåss. The basic facts, D20 är inte avancerat som man först tror.

Tack för tipset, får se till att göra så. Tack förresten till _christoffer, din hemsida kan säkert vara till hjälp!

Nu återstår bara problemet att hitta en tid där alla polarna är lediga Tack för er hjälpsamhet iallafall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in