2008-01-07, 16:57
Medlem
ubersantas avatar
http://sydsvenskan.se/malmo/article291628.ece

http://sydsvenskan.se/malmo/article291628.ece

Rättegång i Malmö efter en misshandel mellan rödingar och nazister under Malmöfestivalen.

Inte oväntat så blev det lite stök och som vanligt så är det utomstående som drabbas av den värsta skadegörelsen. Jag undrar vad ägarna av Glassfabriken hade gjort för att förtjäna att få sina rutor sönderslagna.

(I mina ögon får de, liksom fotbollshuliganer, gärna göra upp. Gör det ute på ett fält där ingen förutom de själva kan komma till skada. Sedan skall de heller inte få nyttja vården.)

Samhället (politiker, rättsväsende, journalister, medborgare) måste fan ta mig visa att sånt här beteende inte accepteras. Börja med att klassa liknande brott för terrorbrott för det enda de här grupperingarna vill göra är sätta skräck i samhället.
Citera
2008-01-07, 17:05
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Inte oväntat så blev det lite stök och som vanligt så är det utomstående som drabbas av den värsta skadegörelsen. Jag undrar vad ägarna av Glassfabriken hade gjort för att förtjäna att få sina rutor sönderslagna.
Om jag inte missminner mig så drivs Glassfabriken av personer med kopplingar till AFA.
Jag har för mig att Kafir har skrivit det.
Citera
2008-01-07, 17:09
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
I mina ögon får de, liksom fotbollshuliganer, gärna göra upp. Gör det ute på ett fält där ingen förutom de själva kan komma till skada. Sedan skall de heller inte få nyttja vården.
Precis så borde man göra!!!

Sen tycker jag att man borde kunna döma dom för våldsamt upplopp, för det kan väl ge sisådär tio år.
Citera
2008-01-07, 17:18
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Om jag inte missminner mig så drivs Glassfabriken av personer med kopplingar till AFA.

Är det lilla glassfabriken på Holmgatan 9?
Citera
2008-01-07, 17:47
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk

Ok, då ser jag kopplingen - tycker dock fortfarande skadegörelse är förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in