Nu har jag väl inga riktiga rövar/värsting historier som vissa andra men lite hyffens och galenskaper har väl skett:
Minns år 2011 när jag och 2 polare reste runt i sydostasien och sista månaden var vi i Thailand,när vi var på Koh tao så råkade ena polarn ut för en mopedolycka med en annan turist nån jävla holländare som var där och var divemaster.
Båda var packade och skadade sig med div skrapsår,värst var det för holländaren vars 3 fingrar på ena handen klämdes och jag tror knäcktes...
Då kunde han ej jobba och dum som han verkar vara så hade han ingen försäkring som täckte detta så det blev ett jävla liv och tillslut kom han och min polare överens om att dem går till polisen och skriver en polisrapport att dem både var fulla på en nattklubb och att min polare råkat klämma hans hand i en dörr.
Polarn lovade att ersätta holländarn men det blev aldrig av,dessutom var ägaren av mopeden på krigsstigen och ville ha ca 30 000 baht vilket är nästan 10 000 kr för skador på mopeden.
Så polarn fick det hett om öronen och tog en nattfärja över till Koh samui dit vi åkte nån dag senare och träffade honom,utan pass som han lämnat ifrån sig till mopeduthyraren.
Han fick ansöka om provisoriskt pass i Bangkok för att kunna komma med flyget sen hem till Sverige
Sedan nummer 2:
När vi var i Vietnam tidigare under samma resa och ute på en bar/klubb och haft det gött med massa käk och alkohol och biljard så drar polarna till hotellet för dem är trötta och fulla,jag däremot hade hittat nåt lokalt fruntimmer som såg bra ut och vi fattade tycke för varran.
Helt plötsligt går hon bananas och börjar beställa massa käk och dyra drinkar.
Tillslut fick jag stoppat kjolstyget,situationen blev mer och mer pressad när massa vakter började närma sig.
Då var det bara att betala notan som landade på ca 2000 i svenska pengar.
Men jag fick till det senare iaf med henne och lägrat henne
Har säkert hänt mer galenskaper