2008-01-11, 20:34
  #1
Medlem
Fråga: Nån som vet vad en stock general lössnus kostar på viking line i dagens läge?
Citera
2008-01-12, 02:36
  #2
Bannlyst
Vet inte om lös och portion har samma pris men en stock portion köpte jag för 202:- veckan innan nyår. Lös borde väl också ligga runt de trakterna.
Citera
2008-01-12, 18:41
  #3
Medlem
K

Okej tack för svaret. Tror dock att lös är något dyrare. Brukar vara i alla fall.
Citera
2008-01-13, 13:33
  #4
Medlem
putteputte88s avatar
Tips: Kolla http://www.vikingline.se lr vad dom nu har för adress.. Brukar stå priser på hemsidan.
Citera
2008-01-13, 13:39
  #5
Medlem
danellishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteputte88
Tips: Kolla http://www.vikingline.se lr vad dom nu har för adress.. Brukar stå priser på hemsidan.


"Tobaksvaror får vi enligt marknadsföringslagen ej informera om."

Citerat från deras hemsida
Citera
2008-01-13, 14:11
  #6
Medlem
putteputte88s avatar
I stand corrected.
Citera
2008-01-30, 01:23
  #7
Medlem
sidyss avatar
Jag köpte en stock general på birka innan nyår för 210 spänn (jag var nöjd i en månad ). det nuvarande priset vettifan men förut kostade ju en dosa 35kr i land, och en stock på färjan 210 ( = 40% off). nu kostar väll en dosa 38? isånna fall blir det 380 - 140 eller något. Alltså så kostar nog en stock runt 240kr på finlandsfärjor. lite hårdraget men det ligger nog därikring.

Edit: det var piortionssnus men lössnus är väll billigare mig veteligt.
Citera
2008-01-30, 18:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Jag köpte en stock general på birka innan nyår för 210 spänn (jag var nöjd i en månad ). det nuvarande priset vettifan men förut kostade ju en dosa 35kr i land, och en stock på färjan 210 ( = 40% off). nu kostar väll en dosa 38? isånna fall blir det 380 - 140 eller något. Alltså så kostar nog en stock runt 240kr på finlandsfärjor. lite hårdraget men det ligger nog därikring.

Edit: det var piortionssnus men lössnus är väll billigare mig veteligt.
Egentligen borde ju inte priset höjts något, eftersom det skall vara tax-free, men kan ju dock vara så att viking line smyghöjt för egen vinning isf.
Citera
2008-02-05, 14:21
  #9
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daviiid
Egentligen borde ju inte priset höjts något, eftersom det skall vara tax-free, men kan ju dock vara så att viking line smyghöjt för egen vinning isf.
det är mycket möjligt, dock så var det väll så att både skatten och det faktiska priset som SM tar för dosorna höjdes.
Citera
2008-03-26, 21:27
  #10
Medlem
Någon som har koll på vad Göteborgs rapé portionsstockarna kostar just nu på Viking Line?


Tack på förhand.
Citera
2008-06-25, 20:47
  #11
Medlem
-jOE!s avatar
Någon som åkt nyligen? Pris på General Portion?
Citera
2008-06-26, 00:50
  #12
Medlem
coshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Någon som åkt nyligen? Pris på General Portion?

Ettan lös kostade 245 kr på Birka Paradise förra veckan. General mini portion kostade 200 kr.

Jag tror det gäller samma regler på Viking som på Birka, nämligen att de bara får sälja snus på hemresan. Det är en ganska ny regel som har med EU-fjanteriet att göra. Det där med svenskt och internationellt vatten är en gammal myt om hur det var för typ 20 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in