• 1
  • 2
2008-01-18, 00:14
Medlem
Daltarns avatar
Man kunde idag(17/1) lsa Nabila Abdula Fattha's krnika " Klass avgr hur Paris och Britny gr bort sig " i tidningen metro.
Som vanligt i en krnika s skriver de ven till ngot som r bra och dligt genom att stta ut ett plus och ett minus.
Det som idag fick mig att reagera lite extra var det att hon satt RF (Revolutionra Fronten) och ett plus brevid.

krnikan: http://www.metro.se/se/article/2008/...0-57/index.xml
RF's hemsida: www.revfront.org

RF r en vnsterextrem organisation som har en del speciela medlemmar om man sger s. Att hon d och d har det mysigt med Afa-Sthlm/RF-sthlm r ju ingen direkt hemlighet.

Min frga r, Vad tycker ni om att metro har sdant hr i sin tidning?
Citera
2008-01-18, 01:29
Medlem
Eftersom de ocks har Johan Stal von Holstein s jmnar det ut sig...
Citera
2008-01-18, 01:33
Medlem
headrushs avatar
Jag tycker det r bra, har sllan ngot roligt att lsa p vg till skolan. Men den krnikan gav mig ett gott skratt och det frgyller alltid morgonen, jag vill ha mer av den indoktrinerade tsen, slr ltt seriesidan. Att hon r mentalt kastrerad r inte mycket att gra t. Metro lr inte ha rd med annat n bottenskrap med tanke p marknaden fr papperstidningar just nu. Hon r rtt st och det r absolut inget minus det heller.
Citera
2008-01-18, 21:50
Medlem
E.Erikssons avatar
Var det inte den subban som i Metro i somras hyllade den svenska vnsterns vldsavdelning, AFA, nr de attackerade en jurist som gjort bedmningen att irakier kan skickas tillbaka till Bagdad?

Det r sanslst att Stenbck-gruppen och Metro erbjuder plats t henne. Men de mste vl rtta sig t vnster. Svenska medier fungerar ju s...
Citera
2008-01-18, 21:55
Medlem
Jggernauts avatar
S jvla sknt att Info14 med flera har span p individer som denne.
Citera
2008-01-18, 21:59
Medlem
I en annan tidning sade hon att man inte borde f kritisera Islam, s man kan lugnt avfrda henne som en fullblodsidiot.
Citera
2008-01-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Var det inte den subban som i Metro i somras hyllade den svenska vnsterns vldsavdelning, AFA, nr de attackerade en jurist som gjort bedmningen att irakier kan skickas tillbaka till Bagdad?

Jo. Med frklaringen att juristen nu sjlv fick knna p den oskerhet som rder i Bagdad varje dag. Tydligen s tycker Nabila att Sverige har skyldighet att ta emot varenda civil invnare i hela Irak. Om ngon sger stopp fr det s ska han/hon sjlv smaka p hur det r i Bagdad.

Nabila Abdul Fattha r en okvinnlig svennehatande, kat-tuggande, vattenpipsrkande frortshiphopwannabee som frsker f streetcred genom att med flit frstrka sin utlndska brytning.
Ngon vnlig sjlv borde vldfra sig p henne analt.
Citera
2008-01-19, 10:51
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0sty
Eftersom de ocks har Johan Stal von Holstein s jmnar det ut sig...

S du vill antyda att han skulle vara hgerextrem p ngot stt ?.

Hans krnikor i metro r mycket bra och tnkvrda.
Citera
2008-01-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
S du vill antyda att han skulle vara hgerextrem p ngot stt ?.

Hans krnikor i metro r mycket bra och tnkvrda.

Extrem kanske r att ta i. det tycker jag inte passar bruden heller.

Fast Johan r grymt hger. Tycker bda borde f sparken de r bda vldigt naiva och lever i deras egna lilla ltsasvrld.

Men jag antar det r drfr metro lter dem skriva deras krnikor fr folk reagerar och lser deras tidning.
Citera
2008-01-19, 13:51
Medlem
Jggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0sty
Extrem kanske r att ta i. det tycker jag inte passar bruden heller.

Fast Johan r grymt hger. Tycker bda borde f sparken de r bda vldigt naiva och lever i deras egna lilla ltsasvrld.

Men jag antar det r drfr metro lter dem skriva deras krnikor fr folk reagerar och lser deras tidning.

Skulle sga att han r hlsosamt liberal med en sund instllning till marknaden.
Citera
2008-01-19, 14:41
Medlem
Ingen frvnar mig lngre vad gller frken "Labila". Hon har i tidigare krnikor redovisat en nrmast beundrande instllning till Hizbollah. Det som frvnar mig r att Metros chefredaktr lter henne hllas. Det r vl inte tillrckligt mnga som protesterar antar jag.

Skulle en krnikr hylla IDF och krva lite mer upprensning p Gaza och Vstbanken skulle denne antagligen bli mycket kortlivad hos Metro. Att uppmuntra till folkmord p judar verkar dock vara helt ok i deras gon.
Senast redigerad av IT-man 2008-01-19 kl. 14:45.
Citera
2008-01-23, 17:15
Medlem
Celerons avatar
En krnika som var bra och som hon skrev i metro fr ett halvr sedan minst var den om myten om att tjejer har en mdomshinna som sprcks vid det frsta samlaget och att man drmed skulle kunna kontrollera en flickas oskuld genom att kolla om hinnan sitter kvar.

Frutom att det r bra att denna myt en gng fr alla krossas s r det nog bra att just hon skrev den. Drfr att denna myt lever tror jag nnu starkare bland grupper med samma bakgrund som henne och dr mnga av dem ocks lser hennes kolumn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in