Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-30, 12:35
  #1
Medlem
bestofs avatar
JAg har börjat spela det igen, ganska kul. men drygt i början.
vilka pokemon brukar ni satsa på? jag valde iaf bulbasaur i början, han e ballast.

jag vet att jag låter osm en 11 åring men jag orkar inte skriva med sofistikerade ord för jag spelar just nu och tänkte bara skapa tråden lite snabbt
Citera
2008-01-30, 13:16
  #2
Medlem
Cum*s avatar
Första gången jag lirade så blev det nog med squirtle. Tror nog jag körde med honom i stort sett hela tiden så han blev rätt kraftig. Klarade dessa gräspokémons som var 2x starkare mot honom eller hur det nu var.

Men när jag kollade på en speedrun för ett tag sedan så valde han Nidoran så den kanske är den bästa?

Har också varit lite sugen på att spela om det men har slutat rätt snabt för början var så seg
Citera
2008-01-30, 13:21
  #3
Medlem
ViikkeEs avatar
själv hade man (har) gul så det var ju picatch(stavning?) man spelade med hela tiden
Citera
2008-01-30, 13:39
  #4
Medlem
Bäckahästs avatar
Jag hade blå. Fantastiskt jäkla spel, lite för enkelt kanske, men sjukt beroendeframkallande hur fjolligt det än verkar. Tyckte de senare spelen har blivit sämre, då man ser att skaparnas fantasi börjar ta slut, monsterdesignen blir bara tråkigare och tråkigare för varje färg de gör. Men de första tre, de var grejer det! Alla spelade det på mellanstadiet, så tog någon med en kabel till skolan så vi kunde köra versus och byta pokémons och få de där muterade monsterna.

Jag körde med charmander, fast jag ångrade mig eftersom jag senare började tycka bulbasaur var häftigare. Plus att spelar man med charmander så fick man aldrig se blastoise, om man inte mötte någon i versus som hade en.
Citera
2008-01-30, 14:35
  #5
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag hade gul så jag använde mest Pikachu, men även Bulbasaur, Charmander och Squirtle. Fixade en gång Pikachu upp till level 100 innan jag gick mot Elite 4 och vann mot dom med endast Pikachu.

Brukade även spela Röd/Blå på datorn och där valde jag Bulbasaur, bara för att han är grymmast. Har faktiskt funderat på att börja spela det igen på NDS nu.

Btw, början är ju det som är det roligaste!
Citera
2008-01-30, 16:23
  #6
Medlem
Var kul när de första kom.

Idag tycker jag att pokémon är skittrist. Var hyfsat kul att köra igenom, även om det är en aning enformigt. När man spelat klart kunde man allt och där tog det slut. När nästa spel kom [gold?] var det inte roligt längre med massa nya pokes och samma jävla skit igen.

Hur var det? Blå och Röd var väl i princip samma spel? Gul var bara störande med en pika springandes efter en hela tiden.
Citera
2008-01-30, 16:39
  #7
Medlem
Andes avatar
Äger både röd och blå, men min sparning på röd innehåller alla 150 så den spelade jag mest på. Blå fick jag gratis i efterhand av en kompis som inte ville ha kvar sitt.

Brukar välja bulbasaur i början mest för att han så småningom lär sig "Sleep Powder" som underlättar enorm när man ska fånga de små kräken.
Citera
2008-01-30, 22:03
  #8
Medlem
leg0s avatar
Om jag minns rätt så valde jag eld snubben, charmander(?). Hur som helst, för att vara ett Game Boy spel så var det rätt kul faktiskt, men inte tillräckligt för att orka hitta alla 150 monster.
Citera
2008-01-30, 23:58
  #9
Medlem
Sockerbits avatar
Charmander är ju lätt bäst. Menar vad är squirtle och bulbasaur? Den ena är en sköldpadda, sure det funkar ju men konceptet är ju helt löjligt! Han sprutar ju ut många liter mer vatten än som kan rymmas i honom! Bulbasaur, en vandrande LÖK!

Charmander, en liten drake som sedan växer och blir en riktig drake! HUR COOLT SOM HELST!

Fast ang. spelbarheten. Man gillade ju att hitta pokemons och sånt fast hela poängen med spelet är ju att spela mot andra människor. På min skola så hade vi turneringar på rasterna och massa mysigt.
Citera
2008-01-31, 00:45
  #10
Medlem
Jag hade röd när jag var yngre och jag spelade oftast med Charmander, trots att man hade så knivigt emot första stadens gymtränare "Brock". Han körde ju med pokemons av sten och alla vet ju att eld inte biter på sten. Hade mest problem med den där jävla onix som körde rock throw.

Och fan vad jag hatade den där sjungande jigglypuff! He he, blev alltid arg när jag somnade av attacken "sing".
__________________
Senast redigerad av mysen 2008-01-31 kl. 00:51.
Citera
2008-01-31, 00:49
  #11
Medlem
Fan jag var hyfsat inne på Pokémon ett tag i början där. Fast i och för sig så hamnade jag i alla jävla trender som kom. Pogs, hockeybilder, spela kula you name it. Körde faktiskt alla spel på mitt fina Gameboy-colour med gott resultat. I slutskedet på Pokémon-eran avslöjade en kompis ett fusk så att man fick någon Pokémon vid namn Misingo samt att man fick 100 masters ball (?) och rare candys (?). Då var det nemas problemas. Kommer ihåg att min Charizard ägde allt.
Citera
2008-01-31, 01:54
  #12
Medlem
roccs avatar
När jag spelade det började jag först med draken och tröttnade,
sen testade jag sköldpaddan och tröttnade, till sist testade jag
den feta ödlan men kom fram till att det inte var figurerna som
var tröttsamma utan hela spelet. Tog för lång tid att träna upp
sina äckliga jävla djur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback