Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-24, 22:07
Medlem
godsandmonsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Jag tror att det beror på att de förra gångerna så har du rökt alldeles för mycket, denna gången rökte du med inställningen "fan det kommer gå åt helvete idag" och så blev det

Hade en ganska posetiv inställning då jag var säker på att det var alkoholen innan jag rökte förra gången som gjorde att jag "sneade" och trodde därför att det skulle vara lugnt... Men lite nojig var jag nog

Citat:
Ursprungligen postat av datz
ja vafan , snus , cigg , alkohol osv tar ett tid innan det kan njutas fullt ut

Ja så tänkte jag! Men nu blir det nog inte igen för mig..

Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Det kanske inte är "din" drog helt enkelt. Jag tycker själv inte att ruset är så jävla fantastiskt så jag röker inte alls nuförtiden. (bara om jag vill somna riktigt hårt, då är det skitbra) Välkommen i klubben.

Alla säger att jag inte borde hålla på med droger då jag inte klarar av det.. så ska nog lyssna på dem nu

Citat:
Ursprungligen postat av Flexfit
Din reaktion låter riktigt märklig. Säker att det bara var cannabis? Ångestattacker förekommer väl ganska frekvent bland nybörjare som röker för mycket. Men hallucinationer är ju något helt annat. Minst sagt konstigt.

Yes är säker, kollade och luktade på det innan vid båda tillfällena och litar på de som gav mig då de är vana. Första gången hade jag ingen aning om att man kunde få hallucinationer så jag blev riktigt rädd! Andra gången blev jag inte lika chockad så jag kunde "njuta" av det jag såg lite men det var fortfarande läskigt.. Kan det vara så att jag är allergisk eller något sådant?

Citat:
Ursprungligen postat av Flexfit
Tror ovanstående har en poäng. Som färsking bör du inte röka så starka joints. Testa med en mindre mängd, och rök sedan en till om det känns stabilt och lungt. Att vara i en trygg miljö kan också spela roll för hur du tacklar ruset. Lycka till

Jag visste inte att det var mycket med 4a bloss... men jag är iofs ganska liten så det kan ju vara därför.. men kommer nog aldrig våga testa igen
Citera
2014-12-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Har hamnat i ett väldigt märkligt tillstånd. Har inte rökt särskilt mycket i mitt liv. Fick mitt första riktiga rus i somras (19 år) efter en bong. Tyckte det var lite småläskigt för jag snedkickade lite, men ville testa igen. Som sagt, tog en bong till någon vecka efter och fick ett härligt rus. Har rökt lite till några gånger, men max 20 gånger har jag rökt. Vi brukar mecka en rizla med runt 0,8-1 g i varje utblandat med tobak.

Förrförrförra gången jag körde blev det väldigt annorlunda. Jag blev HELT borta, satt i en soffa i 2-3 timmar och försökte komma tillbaka till verkligheten. Har aldrig känt mig så konstig. Delvis så var gräset sjukt potent, sen är mitt psyke ganska klent märker jag. Blir ofta rädd för saker när jag rökt, blir orolig och så vidare. Har däckat några gånger, inte alls varit sugen på munchies eller något sådant. Förrförrförra gången började jag muncha efter 3 timmar. Under denna tid har de andra jag rökte med tagit 9 joints totalt, dansat, haft en jävligt kul kväll. Det jag tyckte var mest obehagligt var att min puls ökade ganska markant. Vet att det fungerar så rent fysikaliskt, men det är ingen jag reflekterat över innan.

Senaste gången jag körde (i onsdags) så var det väldigt spontant. Min kompis hade runt 0,7 g som vi meckade två jollar med. Kände mig lugn och det skulle bli mysigt. När vi gick tillbaka från skogen in till huset så var pulsen hög naturligt, men det gick inte över. Fick lite panik, fick svårt att andas, kunde inte fokusera på något annat än hjärtklappningen. Åkte hem, somnade, hade samma känsla dagen efter. Gick och tränade, fick upp pulsen naturligt men känslan av att känna hjärtats slag går inte över. Nu i dag sitter jag här och skriver detta med samma känsla. Hjärtat slår inte fortare än vanligt, har runt 70 bpm, men jag känner hela tiden att något pumpar i vänstra delen av bröstkorgen.

Har svårt att sova på grund av detta, känns som att det ligger ett tryck över bröstkorgen på grund av tröjan. Mitt vänstra öra är varmare än det högra, jag är nervös och sprallig samtidigt som jag knappt orkar anstränga mig till att göra någonting. Ganska svårt att andas, tar ofta små andetag och måste anstränga mig för att ta djupare. Känns skönt att typ massera, röra vid hjärtat och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Vill hela tiden göra något så jag slipper tänka på hjärtat.

Är väl ganska självklart en ångestattack jag har fått. Går detta över naturligt när knarket försvinner från kroppen? Är det bra att träna? Vad ska man tänka på? Det är som att det gör lite ont i hjärtat hela tiden. Kommer inte röka cannabis inom de närmsta åren, det är en sak som är säker. Fy fan vad jobbigt detta är.

Försök att få tag på ångestdämpande och/eller muskelavslappnande (någon form av bensodiazepin). Du behöver recept på detta men din kran kanske säljer annars gå till din läkare och hävda svår ångestproblematik (kanske för att din hund dog) och be om en låg dos Stesolid utskrivet.

Har varit i en liknande situation som dig och det gick över men tog ett tag för mig. Benson tror jag kan kickstarta ett lugn som du kan hålla i och på det sättet bli av med det. Alltså att du bara tar benso i några dagar.

Sedan tror jag att du kanske i övrigt känner en viss ångest över olika saker nu och kanske inte är inne i din "gladaste" period? Droger som gräs bör man enligt mig enbart konsumera när man är på topp psykiskt, eller när man är dyngrak då.
Citera
2014-12-01, 11:23
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraknoz
Försök att få tag på ångestdämpande och/eller muskelavslappnande (någon form av bensodiazepin). Du behöver recept på detta men din kran kanske säljer annars gå till din läkare och hävda svår ångestproblematik (kanske för att din hund dog) och be om en låg dos Stesolid utskrivet.

Har varit i en liknande situation som dig och det gick över men tog ett tag för mig. Benson tror jag kan kickstarta ett lugn som du kan hålla i och på det sättet bli av med det. Alltså att du bara tar benso i några dagar.

Sedan tror jag att du kanske i övrigt känner en viss ångest över olika saker nu och kanske inte är inne i din "gladaste" period? Droger som gräs bör man enligt mig enbart konsumera när man är på topp psykiskt, eller när man är dyngrak då.
Att ge råd om att ta benso för att röka kan vara de dummaste rådet nånsin,kille röker antagligen för mycket och de räcker med att röka mindre,4-5 bloss,vänta 20 min,Inte nöjd?Upprepa.
Gå till farbror doktor och be om stesolid är inte heller någon höjdare,vad fan ger du för slags "råd" ???
Röka när man är dyngrak???
Citera
2014-12-14, 18:27
Medlem
Sneade jag? Eller vad hände egentligen??

Har valt att skriva om en väldigt udda händelse som ägde rum för ca 7 månader sedan.
Under denna perioden hade jag så att säga börjat "torska" på grönt. Jag hade sedan en månad tillbaka börjat röka någon gång varje vecka.

Hur som helst, jag fick ett sms från en person som vi kan kalla för x där han fråga om jag ville köpa en halva idag, jag svarade visst, och mötte upp x och några andra personer. De började att rulla en och jag tog väl runt 4-5 bloss. Än så länge var det inga konstigheter som försiggick. Jag skulle möta några polare lite senare ikväll så efter ett tag så drog jag vidare. Jag bestämde mig för att röka en till ensam (kan tillägga att detta var första gången jag rökte ensam). Jag tog kanske 6 bloss och klev sedan på en spårvagn, väl inne i spårvagnen började jag känna mig jävligt påverkad. När jag tex satte på en låt så kändes det som att jag blev låten och alla känslor förstärktes extremt mycket. Hade aldrig upplevt något sådant innan vilket fick mig att börja känna mig lite obekväm.
Kommer ihåg att det var en liten kille som satt mittemot mig som log brett och kollade underligt på mig hela tiden, så jag måste verkligen ha sätt jävligt bäng ut.

Nu börjar det spåra ut lite då jag får en vääääldigt konstig upplevelse av världen, allt känns extremt befängt. Jag kliver av bussen och bestämmer mig för att gå raka vägen hem istället. Medans jag går så får jag extremt äckliga känslor, kändes som om något tog över mig och ville hoppa ut mitt på vägen och bli överkörd av en bil.
Jag hade dock som tur var fortfarande kontroll över ruset och fortsatte gå.
Plötsligt ropar några killar "är inte det där D..(mitt namn)" jag hade absolut ingen lust stanna och snacka med någon i detta tillståndet, så jag låtsades inte som att jag hörde dem och gick snabbt vidare.

Hade gått en bra bit och var nästan hemma när det började kännas som att allt saliv i munnen hade försvunnit och jag kunde knappt svälja längre. Trodde jag skulle dö om jag inte fick tag på vatten snart. Jag började jogga sista biten vilket fick mig att bli obeskrivligt törstig blev nu också helt torr i munnen. Smällde upp dörren till hemmet och sprang till köket och drack vatten som aldrig förr. Var nära på att ringa till 112 då jag trodde jag hade överdoserat eller något. Trots allt detta så håller jag mig fortfarande lugn, anser att jag har ett väldigt starkt psyke som ska klara av detta.

Jag går till soffan i vardagsrummet och sätter på tvn för att tiden ska gå snabbare, tar upp mobilen och smsar x och frågar vad fan det är han har sålt till mig och att jag blivit helt fucked up av detta (jag har erfarenheter av trippiga grejer och de kommer inte i närheten av detta tillstånd). Han svarar något i stil med "hahahah vanligt grönt mannen" jag svarar att det känns typ Schizofrent och när jag skrev ordet "schizofrent" så stannade tiden och ordet flög ur ut mobilen och jag flög in i mig själv och såg mitt liv ifrån en tv skärm och får världens deja-vu känsla om att jag upplevt detta innan och kommer uppleva detta igen under all evighet. Detta varade kanske i någon sekund men kändes betydligt längre. Benen började nu också skaka/darra vilket de aldrig någonsin gjort tidigare och jag började nojja om att jag skulle bli Schizofren.

Jag går iväg från vardagsrummet och upp till datorn som lyser i mitt rum och får en sån där äcklig känsla om att jag tillbringar mycket tid här vid datorn, gick till tvn på övervåningen som också lyser och får även här en äcklig känsla att man tillbringar mycket tid här. Samtidigt så har jag fortfarande den där extremt konstiga upplevelsen av världen (När ni tex var ett litet barn så upplevde ni världen annorlunda jämfört med nu right?) det är detta jag menar med upplevelse fast 100 gånger så konstigt.
Jag lyckades hålla mig lugn under hela ruset och kunde därmed undvika att snea ut totalt.
Den kvällen satte även sina spår, det är först nu 7 månader senare som jag börjar känna mig normal igen.

Skulle kunna skriva en hel bibel om detta tillstånd men får runda av här. Finns det någon här på fb som vet vad fan det var som hände med mig den kvällen? Är helt säker på att det var vanligt grönt jag använde då vi gjorde en analys på detta efteråt och flera andra har använt detta och de fick bara en vanlig "high". Så det måste varit något som hände med mig, är det så en snetripp är på grönt? Någon annan som upplevt något liknande?
Citera
2014-12-14, 18:42
Medlem
Knivhorans avatar
Du blev....bäng?
Citera
2014-12-14, 19:14
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyyman
Trots allt detta så håller jag mig fortfarande lugn, anser att jag har ett väldigt starkt psyke som ska klara av detta.

Svaret är nej i alla fall
Citera
2014-12-14, 19:16
Medlem
Låter som du rökte alldeles för mycket, och i fel miljö. Känns som situationen på spårvagnen nojjade upp dig, och sen eskalerade allt bara.. Har du rökt samma strain efteråt, och hur upplevde du det då? Kan ju vara att sorten du köpte var mer potent än det du fått innan och att du därför rökte för mycket.
Citera
2014-12-14, 19:16
Medlem
Låter som en riktig haschpsykos det där
Citera
2014-12-14, 19:22
Medlem
tuben86s avatar
Du blev super bäng med lite nojja låter det som.

I like that feeling
Citera
2014-12-14, 21:23
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyyman
Trots allt detta så håller jag mig fortfarande lugn, anser att jag har ett väldigt starkt psyke som ska klara av detta.
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Svaret är nej i alla fall
"Ett väldigt starkt psyke" för att man med nöd och näppe kan hålla sig ifrån att ringa 112 när man har rökt gräs? Jag är nog benägen att hålla med TraeHitler här...

Svaret på rubrikens frågeställning torde vara ganska uppenbart. Rök mindre nästa gång.
Citera
2014-12-14, 22:05
Medlem
lah-mis avatar
Ja, du rökte för mycket och började noja. Upplevde liknande ofta en period när jag börjat röka mer regelbundet, det var för övrigt en väldigt stressig period i mitt liv. Tog ett kortare uppehåll och ordnade tillvaron och efter det är det sällan jag "sneat". Fundera inte för mycket på saken och rök lugnare i framtiden!
Citera
2014-12-14, 23:05
Medlem
Det var inte så att du fått dåligt weed som din langare besprutat med spice? Har ju varit en del om det i tidningarna nu. Folk som försöker tjäna en hacka på att göra fakehasch eller spruta spice på dåligt grönt för att pusha det som potenta grejor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in