Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-19, 17:38
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag rökte för mycket en gång. Det var 2016 Mars och jag hade sovit sjukt dåligt i flera dagar och hade det rätt krassligt med dåvarande bruden. Mådde skit och började nästan hallucinera när jag rökte. Bruden tog med mig hem till morsan under ruset också

Så morsan blev ju livrädd och ringde Polisen. Varpå dem körde mig till psykakuten. Blev inlagd i ca 2 veckor och grovt insatt på tunga Anti psykotiska läkemedel.

Tog flera år innan jag tog mig ur psykiatrins klor om mig. Psykiatrin började hålla på och säga att jag blivit Schizofren av mitt cannabis rökande och min läkare jag hade när jag gick på psykiatrin sa att jag skulle behöva tunga antipsykotiska läkemedel av resten av mitt liv.

Insåg ganska snabbt att jag behövde ta mig ur situationen då jag vet att jag bara sneade på haschet av olika anledningar. Ingen mening med att bli lobotomerad och få ett skitliv pågrund av det.

Röker i dagens läge och mår bra av det. Lärde mig en hård läxa att vara försiktig med haschet för det kan leda till år av grövre misär än vad själva haschet skapar.

Svarar gärna på frågor kring detta, antar att det är fler som hamnat på psykiatrin och blivit halvt lobotomerade pågrund av den hårda narkotika lagstiftningen vi har i dagens läge.
Citera
2023-02-19, 19:20
Medlem
Jag röker HHC idag,en laglig variant av cannabis.
Senast rökte jag på alla hjärtans dag med frun. Vi blev rejält puckade båda två.
Satt och skrattade som två idioter och kunde inte sluta.

Men cannabis i allmänhet är inget jag vill använda ofta. Kvällen blir mer eller mindre förstörd och man kan inte göra något annat vettigt med tiden, så det blir något man använder sparsamt
Citera
2023-02-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag röker HHC idag,en laglig variant av cannabis.
Senast rökte jag på alla hjärtans dag med frun. Vi blev rejält puckade båda två.
Satt och skrattade som två idioter och kunde inte sluta.

Men cannabis i allmänhet är inget jag vill använda ofta. Kvällen blir mer eller mindre förstörd och man kan inte göra något annat vettigt med tiden, så det blir något man använder sparsamt

Vilken HHC körde ni? Hur mkt användes?
Citera
2023-02-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Vilken HHC körde ni? Hur mkt användes?

Körde en vape från cannaone med 90% HHC.
Man blir rejält körd av det om man tar några puffar.
Citera
Idag, 04:11
Medlem
taspens avatar
Jag tänkte berätta om mina upplevelser av cannabisrökning.
Jag och kompis Arne besökte Berra uppe i hans vindsvåning i stan för han skulle eventuellt provspela om några dagar i bandet jag lirade med. Han bjöd på te och på lite hash som jag aldrig varit intresserad av tidigare. Det tog inte lång tid tills jag blev lugn och det kändes som jag satt ibland molnen med ett stort flin i facet. Berra skrattade och sa till de andra att jag nu var uppe i molnen. Tid och rum försvann också lite för mig men snart gav vi oss iväg. Jag köpte lite hash och provade några gånger med Arne men han kände aldrig någon effekt av drogen och blev besviken för jag kände desto mer. Man fick passa sig för hur mycket man blossade. En kväll inför veckans biljardmöte på stan rökte jag på och utan att veta om det så slog jag ut de andra gång på gång i pool. Koncentration var min grej, som musiker sen barnsben var det en naturlig grej. Det är min enda förklaring.
Jag diskuterade det med en flummig arbetskamrat och vi gick ut från fabriken på lunchtimmen och rökte på via nån slags tratt han hade med sig. Effekten kom omedelbart och inne på bandet på jobbet blev jag hypereffektiv, fast jag märkte inget själv.
Kvalitén på det här rökat var olika och vi ett tillfälle blev jag bjuden på något som gav mig otäcka hallucinationer. Det kändes som en varning så det var sista gången jag intog hash.
Citera
Idag, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokern
När jag Smokade med en polare så blev han helt vitt i ansiktet och verkade må dåligt , är det nojja elr kan man må dåligt? går det att röka för mkt ?:S

Antingen är du inte någon vane rökare!
Eller så har du kommit över bra röka som igentligen inte finns längre i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in