Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-04, 22:39
Medlem
keyboardcowboys avatar
troligen var det för att du tänkte på dessa "psykoser" som föräldrarna prata om innan som det gick snett.

Tar det bara lugnt. var i en TRYGG miljö (inte på bussen eller i public, häldre skogen eller något sånt. (Fast inte för nära hemmet )

Ha också rätt inställning. "Detta kommer bli skit nice!, ingenting kan gå fel!, jag styr hur jag ska må osv"

och glöm inte ha med dig vatten
Citera
2008-09-04, 22:41
Medlem
Chenglis avatar
Låter som om du var bara beng..
Citera
2008-09-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
troligen var det för att du tänkte på dessa "psykoser" som föräldrarna prata om innan som det gick snett.

Tar det bara lugnt. var i en TRYGG miljö (inte på bussen eller i public, häldre skogen eller något sånt. (Fast inte för nära hemmet )

Ha också rätt inställning. "Detta kommer bli skit nice!, ingenting kan gå fel!, jag styr hur jag ska må osv"

och glöm inte ha med dig vatten

Okej tack så mycket!
känns lugnare nu, Ska köra imorgon och återkomma med
resultatet!

Mvh
Citera
2008-09-05, 00:07
Medlem
UZIdoesITs avatar
Rök aldrig mer är mitt tips.

Du har inte psyke för det, thats it.
Citera
2008-09-05, 00:48
Medlem
Vet vad du pratar om. Hur horribelt det än må varit så kommer du om ett par år sakna tiden du ens kunde bli så stenad
Du blev helt enkelt alldeles för stukad, var inte beredd på det och det hela eskelarade i mer och mer negativa tankar.

Det är iaf min teori.
Citera
2008-09-05, 01:29
Medlem
jag vet vad du menar.. tackar att jag är stekt och sitter och smuttar på min blunt annanas smak med superskunk i ^^.

Har hafft så fast i samma stad som jag bor i. en lite stad man kan gå runt det på 2 timmar =/.
och när jag var på väg hem eller när jag väl var hemma så kändess allt så underbart och jag ville värkligen komma hem o.s.v

Har också varit så då jag blev tvungen o ta en 1 timmas buss för att komma hem och då nojjar jag mycket i den andra större staden =/. då det är grisar som åker där helatiden kranen är fett stekt så han vifftar med påsen och pratar högt om att röka bong som jag har gömmt i väskan. och så drar ma n or röker så nåjjar man aset när man sitter o väntarpå bussen och värkligen känner att man hamnar i psykos av sin egna nojja =/.
Citera
2008-09-05, 01:40
Medlem
Collishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT

Exakt, vissa personer ska inte bruka cannabis om man inte klarar det .
Grejen är sitter man och är nervös. För att man röker "dödsdrogen" är rädd mamma ska ringa, eller möta någon kommer det gå åt helvete.

Rök den, var lugn och posetiv, låt bäng känslan smeka fram.
Menar inte man ska springa fram och börja prata med farbror blå.

Men vissa klarar det inte, då ska man inte röka. vart med om något liknande då jag rökte ner mig en dag, och var stressad och skit.

Om det var första gången det hände, testa nästa gång dra till en polare som är ensam någon dag. Så ni kan slappna av dra på lite musik, och ett ritblock och sitt och chilla.

Peace !
Citera
2008-09-05, 01:46
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collish
Exakt, vissa personer ska inte bruka cannabis om man inte klarar det .
Grejen är sitter man och är nervös. För att man röker "dödsdrogen" är rädd mamma ska ringa, eller möta någon kommer det gå åt helvete.

Rök den, var lugn och posetiv, låt bäng känslan smeka fram.
Menar inte man ska springa fram och börja prata med farbror blå.

Men vissa klarar det inte, då ska man inte röka. vart med om något liknande då jag rökte ner mig en dag, och var stressad och skit.

Om det var första gången det hände, testa nästa gång dra till en polare som är ensam någon dag. Så ni kan slappna av dra på lite musik, och ett ritblock och sitt och chilla.

Peace !

Jajamen..

Sen så är ett tips att inte dra monster-bloss (som man ändå alltid gör av nån anledning)..

Börja med några lätta hits, för att känna kvalite'n.

Är det standard så kan du börja kväva lungorna.. =)
Citera
2008-09-05, 02:00
Medlem
De e du som har gått o tänkt på sykoser av cannabis hela tiden så du inbillar daj hjärna att få en sykos....De men inte vet linder men inte av:P (skämt o sido)
Citera
2008-09-05, 02:01
Medlem
Hahaha ursäkta ja e helt väck..stavningen alltså
Citera
2008-09-05, 02:20
Medlem
Ginnys avatar
Det du beskriver är ju ett ganska känt fenomen.
Du fick en "whitey" helt enkelt, eller det är så vi brukar kalla det; När man blir för stukad, helt vit i ansiktet och allting bara snurrar/hackar, man kan få svårt att andas och dödsångest, typ "nu dör jag". Men det är bara att härda ut och så går det över. En bra idé är att bara lägga sig ner och blunda (eller fokusera på en fast punkt om dte känns bättre) och så avtar det så småningom.

Detta beror i regel på blodsockerfall (om man kanske inte har ätit ordentligt innan) -eller att man helt enkelt har puffat i sig lite för mycket.

Ett tips är att ta det lite lugnare nästa gång, röka försiktigare och försöka känna in vad som händer och hur det slår -så att det inte slår över....
Citera
2008-09-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT

För att bli starkare måste man besegra sina rädslor, ait?
När jag snea på syra första gången ( käkade en syra med polarna, inget hände, rökte lite, vart lite seg och hungrig, gick hem och skulle äta, maten var inte klar, la mig på rummet, somnade, vaknade i en annan värld, vart rädd, hamna på sjukan) Detta var inte första gången jag tog syra, men det kanske ni fattade.

Såfort haldol'en gått ur kroppen ( tre dagar senare, fick en spruta på sjukan ) och jag kunde resa mig ur sängen så drog jag ut och festa, drack lite, rökte lite, tog lite ketamin och tog en till syra

Har aldrig snetrippat igen, ( klart jag har, käkat mycket syra, men inget som blivit ens i närheten, behåller alltid lugnet och reder ut mina snetrippar om/när jag får dom ) och är inte rädd för skiten heller.
Man måste möta sina rädslor.

OnT; Som folk sagt innan, för stukad/blodsockerfall.
Rök mindre/ha nått med socker med dig att käka. ( snickers typ )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in