Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-19, 02:26
Medlem
andweass avatar
Fick tag i lite fint pollenhasch på chriss i förrgår. Mådde helt okej efter första jollen. Ungefär som jag mått de senaste gångerna jag rökt hemma (rökt nästan i en månads tid dagligen). Inga skrattattacker eller något, bara jävligt stekt. Väntade nästan tills hela ruset försvunnit innan jag tände den andra. Och efter en 15 min sitter jag och känner hur jag blir orolig som fan i kroppen. Tankarna bara flyger iväg och jag kan inte riktigt kontrollera någonting. Så jag tänker, 'shit börjar nog bli snedtänd' så jag gick därifrån med min flickvän. Paniken var nära. Sätter oss på en bänk precis innan en av utgångarna med min flickvän. Riktigt jävla väck och bara försöker tänka på annat än att jag mår dåligt. Efter att tankebanorna blivit lite mer kontrollerbara åker vi till centrum och äter som fan.
Vad säger ni? Dags att ta en paus kanske?
Har även nojjat lite de senaste gångerna att jag får svårt att svälja och det känns precis som om jag har en klump i halsen även i normalt tillstånd.
Citera
2008-07-19, 03:44
Medlem
Juörgens avatar
Rök mindre åt gången man måste lära sig cannabis. Veta att när du snear så ska du veta vad du gör och vad du ska göra åt de och att det inte är så farligt överallt alls. Tänk på hur du skulle bete dig nykter.
Citera
2008-07-19, 17:23
Medlem
andweass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juörgen
Rök mindre åt gången man måste lära sig cannabis. Veta att när du snear så ska du veta vad du gör och vad du ska göra åt de och att det inte är så farligt överallt alls. Tänk på hur du skulle bete dig nykter.

Har byggt upp en riktig tolerans den senaste månaden. Blandade till sist Afghan med marockanskt röka i rätt stora spliffar för att det skulle slå överhuvudtaget. Så jag måste påstå att jag lärt mig hur jag fungerar med cannabis. Men på chris var det helt sjukt vilket rus jag fick. Fick tag i lite grönt nu som ska jag prova och se om det funkar bättre, annars får det nog bli ett litet upphåll
Någon mer som fått nojja över att inte kunna svälja och känna precis som om det sitter en klump i halsen?
Citera
2008-07-19, 20:39
Bannlyst
Hur länge kan man må dåligt efter man rökt? Erfarenheter?
Citera
2008-07-19, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiemFC
Hur länge kan man må dåligt efter man rökt? Erfarenheter?

Fysiskt illamående går över när det akuta ruset minskar.
Psykiskt illamående kan pågå till o från i 1-2 veckor, det är högst personligt.
Citera
2008-07-27, 22:28
Medlem
Spår av nötters avatar
Jag mådde jävligt dåligt efter att jag rökt idag. Första gången på CB det blivit såhär. Men jag har väl mig själv att skylla.

Vaknade, tände en morgonholk, sen åt jag en hel del godis.

Sen när vi gick ner på byn för att äta mat så blev jag jävligt illamående. Struntade i att beställa burgare och satte mig i skuggan på en stol istället.

Pang! Sen försvann min hörsel i stort sett. Allt lät så tyst, ungefär som om man hade hörselskydd på sig. Sen kunde jag inte se heller, allt blinkade ungefär som när man reser sig för snabbt, men hela tiden. Trodde jag skulle spy och måsta sitta och blunda där.

1. Extrem värme. Så varmt att jag mådde dåligt av bara det.
2. Nojig. Farsans bil stog på parkeringen mitt emot så jag var orolig.
3. Massa folk och tjat gjorde allt bara värre.

Jag gissar på blodsockerfall, och det var det enda jag tänkte på också. Lite psykotisk upplevelse, men var hela tiden medveten om att det var blodsockret.

Det läskiga var att det slog så jävla snabbt och hårt. Kunde liksom inte höra vad någon sa, extrem tinnitus fick jag där ett tag också. Bara pep i öronen.

Det gick över efter jag hade fått smaka lite coke och blundat ett tag.
Citera
2008-08-13, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
Fick tag i lite fint pollenhasch på chriss i förrgår. Mådde helt okej efter första jollen. Ungefär som jag mått de senaste gångerna jag rökt hemma (rökt nästan i en månads tid dagligen). Inga skrattattacker eller något, bara jävligt stekt. Väntade nästan tills hela ruset försvunnit innan jag tände den andra. Och efter en 15 min sitter jag och känner hur jag blir orolig som fan i kroppen. Tankarna bara flyger iväg och jag kan inte riktigt kontrollera någonting. Så jag tänker, 'shit börjar nog bli snedtänd' så jag gick därifrån med min flickvän. Paniken var nära. Sätter oss på en bänk precis innan en av utgångarna med min flickvän. Riktigt jävla väck och bara försöker tänka på annat än att jag mår dåligt. Efter att tankebanorna blivit lite mer kontrollerbara åker vi till centrum och äter som fan.
Vad säger ni? Dags att ta en paus kanske?
Har även nojjat lite de senaste gångerna att jag får svårt att svälja och det känns precis som om jag har en klump i halsen även i normalt tillstånd.

Vet vad du menar, det suger.

Trodde att jag skulle kvävas till döds, hemsk känsla.
Citera
2008-08-13, 14:15
Medlem
andweass avatar
Försvann det för dig?
Jag tänker ju på det varje gång innan jag tänder upp, så nojjan försvinner aldrig.
Har därför tagit en paus nu och se om jag kan komma på bättre tankar, fast jag har haft den här känslan till och från i 2 veckor nu även om jag inte rökt.
Citera
2008-09-04, 22:26
Medlem
Värsta jag vart med om!

Hejhej!

Ska börja med att berätta att jag är en kille på, 18år som väger ca 60kgoch är 170 lång Dvs är ganska liten!

För ca 2 veckor sedan rökte jag Brunt Ca 0,3g på en secrete!

Och det blev så extremt horribelt, Kan inte ens
förklara med ord vilken mardröm det var. jag och min polare
som har rökt ca 6 ggr innan meckade, satte oss på bussen
och när vi var framme tände vi upp!

Innan jag rökte kände jag bara välbefinnande, ungefär som ett litet
barn på julafton, dvs hade extrema förhoppningar! men har alltid varit
sjukt anti mot alla former utav droger, Känner lixom en liten skräck innerst
inne mot Psykoserna som folk fastnat i första gångerna ''det snacket föräldrarna har proppat i en sen man var liten,) men det kändes bra då!

När vi körde så tog det MAX 5 minuter innan jag vart heelt seg , allmänt trött och kände lixom att kroppen somnade sakta men säkert, sen började det horribla som ja ska försöka förklara i text!

Allt började hacka, jag kände mig tung som bly och hörde inte mig själv!
Ja vart Genast panikslagen och fylld av ångest, ångest ångest, varför fan
hade jag gjort detta, Jag la mig ner och det ända jag kände var mitt hjärta som slog hur fort som helst, jag hörde och kände hur det pumpade i hela hjärtat

Nu ca 30 minuter efter ligger jag på en busshållsplatts me min polare och jag har förklarat att jag inte riktigt vet att jag är i rätt värd, jag kände helt änkelt att jag åkte Helvetteskarusell mellan 2 värdar och det gick värkligen helt upp/ner. Då började jag fokusera på olika objekt för att det kändes lugnande på nåt sätt!

Jag förstod inte att jag var i våran värld längre, jag trode tex aldrig jag skulle kunna prata med min syster / familj igen för att jag hade fastnat i nån form utav psykos! Och jag var helt seriöst näst intill redo för att ta livet av mig!

Vi blev tvungna att dra hem igen och när vi åkt ca 1 timma i bussen kände jag ett extremt lugn, allt började kännas braa som bara den, skönt och allt var helt plötsligt posetivt! Tog senare på kvällen nåt bloss till och då var det bara bra lixom!

---------------------------------------------------------

nu till frågan!

Är det nån som kan svara på vad jag råkade ut för?
har fixat lite nytt och funderar på om ja ska köra eller inte imorgon,
funderar på om det bara var att jag ''Snea'' eller om ja kanske inte tål skiten?

Stavfel bjuder jag på!

Mvh!
Citera
2008-09-04, 22:29
Bannlyst
Låter ju helt absurt haha!

Säker att det inte var nån som smusslade ner lite LSD i din mat?

Synd att jag inte får sådana trippar
Citera
2008-09-04, 22:34
Medlem
amenvissts avatar
Det du råkade ut för kallas för nojja. Känner igen det där du beskriver om att allt börja "hacka" i brist på bättre ord just som ruset börjar komma. Istället för att le och börja småfnittra som jag bland många gör så blev du istället av någon anledning rädd. När nojjan väl är igång är det svårt att kontrollera den, och allting blir lite läskigare och man blir som ett litet barn som inte riktigt vet vart det ska ta vägen. Du byggde helt enkelt på din nojja och rädlsa hela tiden, därav blev det bara värre.

Och Cuddle, har du aldrig aldrig haft en vanlig nojja på cb? Det verkar inte så. Det verkar inte heller som om du någon gång har sneat på LSD, i min mening är det 100 gånger värre.

Ta denna upplevelse i bagaget och försök bara att vända tanken såfort du råkar ut för den nästa gång
Citera
2008-09-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Det du råkade ut för kallas för nojja. Känner igen det där du beskriver om att allt börja "hacka" i brist på bättre ord just som ruset börjar komma. Istället för att le och börja småfnittra som jag bland många gör så blev du istället av någon anledning rädd. När nojjan väl är igång är det svårt att kontrollera den, och allting blir lite läskigare och man blir som ett litet barn som inte riktigt vet vart det ska ta vägen. Du byggde helt enkelt på din nojja och rädlsa hela tiden, därav blev det bara värre.

Och Cuddle, har du aldrig aldrig haft en vanlig nojja på cb? Det verkar inte så. Det verkar inte heller som om du någon gång har sneat på LSD, i min mening är det 100 gånger värre.

Ta denna upplevelse i bagaget och försök bara att vända tanken såfort du råkar ut för den nästa gång

Precis, ja vet inte riktigt hur ja skulle beskriva det men (hacka) blev det närmsta ja kunde komma! juste ja levde hela tiden i 3 sekunder sen kändes allt som att det startade om! hah^^

Men okej nojja måste det vart! villa bara kolla med nån lite mer
insatt än mig själv! Imorn ska jag köra lite lugnt och hoppas
på att det blir bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in