Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-06, 22:32
  #1
Medlem
Rostmannens avatar
Fick ett e-mail med ovanstående rubrik nyss.

Är det vanligt att Blizzard.com skickar ut såna här mail till personer som Aldrig haft eller spelat WoW??

Mailet ser ut så här:

Citat:
Greetings,
We are writing to inform you that, unfortunately, we have had to temporarily suspend your World of Warcraft account and place a final warning on it.

We have had a problem in our database, it is possible that it is an error, in this case enter in the following link and follow the form:

https://www.worldofwarcraft.com/account/

Investigation Concluded: 05/02/2008
Type of Violation: Involvement in online trading activities
Consequences for Account: Account suspended for 72 hours, Password Reset and Final Warning issued.

It is with regret that we take this type of action, but it is in the best interests of the World of Warcraft community as a whole, and for the integrity of the game. After your suspension has expired, you will be able to access the World of Warcraft servers again.

To protect the account security, we have also reset your password and issued you with a computer generated one, which you will receive in a separate e-mail. You will be able to change this password at your leisure, using the Account Management feature on our web site, located at: http://www.wow-europe.com/en/

Your password will be sent from noreplyeu@blizzard.com. If you do not receive it after one hour, please add this address to your email address list so that it is not rejected by any spam filter you are using, and reply to wowaccountrevieweu@blizzard.com informing us that you have not received the password.

Please do not disclose your new password to anyone, including Blizzard staff, or change it back to one of your previous passwords as this could result in your account becoming compromised.

Please note that should any further violations of our Rules and Policies occur, this will almost certainly lead to the permanent closure of your account.

We strongly suggest you review our current Rules and Policies to avoid further action in the future, they can be found at:
http://www.wow-europe.com/en/policy/

Regards,

Account Administration Team
Blizzard Entertainment Europe


Seriöst skumt tycker jag, hur har dom hittat min e-mail, som jag aldrig registrerat där?
Kan någon annan använt min e-mail från tex MSN?
Citera
2008-02-06, 22:35
  #2
Medlem
jaeger-s avatar
QJ¤OJHR¤%J! FLIPPAR ÖVER!!!!
Ursäkta med är ditt acc suspendat och vart kommer mailet från?
Citera
2008-02-06, 22:38
  #3
Medlem
cammos avatar
Det är ett försök att sno ditt konto, om du hade haft ett, kolla länkarna i mailet var dom verkligen går.

Texten på länkarna är rätt, men klickar du på dom kommer du till nån annan sida.
Citera
2008-02-06, 22:40
  #4
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaeger-
QJ¤OJHR¤%J! FLIPPAR ÖVER!!!!
Ursäkta med är ditt acc suspendat och vart kommer mailet från?

Det kom från @blizzard.com (slängde skiten direkt)

Jag skrev i första inlägget att jag ALDRIG varken spelat än mindre haft spelet i min dator. Någongång!!

Låt dom stänga mitt fantasi account som inte finns, jag bryr mig.

Undrar bara Varför Icke Blizzard kunder får mail från dom????
Citera
2008-02-06, 22:42
  #5
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Det är ett försök att sno ditt konto, om du hade haft ett, kolla länkarna i mailet var dom verkligen går.

Texten på länkarna är rätt, men klickar du på dom kommer du till nån annan sida.

Jag kom till en inloggningssida.

Jag har aldrig haft account på WoW
Citera
2008-02-06, 22:44
  #6
Medlem
Ashisogi Jizous avatar
Verkar vara fejk då den första länken går till amerikanska sidan och de två andra till europeiska sidan. Keylogger m.a.o
Citera
2008-02-06, 22:44
  #7
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Jag kom till en inloggningssida.


Japp, en fejksida, där dom ber dig skriva in kontouppgifter sen snor dom kontot.
(om du hade haft ett alltså)
Citera
2008-02-06, 22:47
  #8
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Japp, en fejksida, där dom ber dig skriva in kontouppgifter sen snor dom kontot.
(om du hade haft ett alltså)

Den sidan som dyker upp i länken i mitt första inlägg kommer man till, hade dock en massa siffror oxå i min orginallänk som jag av ren säkerhet tog bort.

Men jag tänkte att det var fejk. Tur man inte är WoW spelare då, hehe.

Frågan är hur och vem som hittat min e-mail bara då?

Snyggt gjord fejksida förvisso, är den lik orginal WoW inloggsidan?
__________________
Senast redigerad av Rostmannen 2008-02-06 kl. 22:51.
Citera
2008-02-06, 23:34
  #9
Medlem
Om den är lik originalsidan vet vi inte eftersom du inte har skrivit med "fusklänken".

Din mail tror jag att de slumpgenererade fram med hjälp av en ordlista eller dylikt.
Citera
2008-02-06, 23:40
  #10
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollee
Om den är lik originalsidan vet vi inte eftersom du inte har skrivit med "fusklänken".

Din mail tror jag att de slumpgenererade fram med hjälp av en ordlista eller dylikt.

Läs Hela första inlägget så finner du följande: https://www.worldofwarcraft.com/account/
Citera
2008-02-06, 23:57
  #11
Medlem
Det ser ut att vara en riktig länk. Kan vara någon som ändrat till fel mail, klantigt.
Citera
2008-02-07, 00:34
  #12
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gheten
Det ser ut att vara en riktig länk. Kan vara någon som ändrat till fel mail, klantigt.
Japp mycket klantigt. helst när jag är den ända med mitt namn och mailadress namn.

Men men Mailet är kastat, ej svarat på. 100% scam och denna tråd kan kastas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in