Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-08, 20:46
  #1
Medlem
white_rabbit_s avatar
Minns när jag var mindre så fick vi någon skiva någonstans ifrån, tror det var pc för alla. Iaf så fick man med en skiva med 117 spel på, på skivan fanns spel som då var mycket underhållande och jag skulle älska att få spela dom igen.

Är det någon som kommer ihåg den här skivan eller råkar ha den hemma? Skulle vara grymt tacksam om den personen kunde höra av sig och eventuellt ladda upp spelen.

Jag har gjort sökningar på google utan resultat
Citera
2008-02-08, 21:54
  #2
Medlem
http://www.tradera.com/117_av_varlde...n-56188510#pic

Är det den du menar? (Avslutad aktion)
Citera
2008-02-08, 21:58
  #3
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
http://www.tradera.com/117_av_varlde...n-56188510#pic

Är det den du menar? (Avslutad aktion)

Ja det är ju den synd att auktionen är avslutad
Citera
2008-02-08, 22:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Ja det är ju den synd att auktionen är avslutad
Tydligen är det, som det står på omslaget, spel som är freeware och shareware. Om du kommer ihåg vad spelen du gillade heter så kan du troligtvis komma åt dem med google.

CD:n kom från komputer (för alla).
__________________
Senast redigerad av IngenFantasi123 2008-02-08 kl. 22:03.
Citera
2008-02-08, 22:11
  #5
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Tydligen är det, som det står på omslaget, spel som är freeware och shareware. Om du kommer ihåg vad spelen du gillade heter så kan du troligtvis komma åt dem med google.

CD:n kom från komputer (för alla).

Tack för hjälpen känner du till cd:n eller är du bara en utav dom där hjälpsamma personerna man hittar på internet ibland?

http://thepiratebay.org/tor/3708927/117_Spel

Fanns mirakulöst nog på TPB
__________________
Senast redigerad av white_rabbit_ 2008-02-08 kl. 22:13.
Citera
2008-02-08, 22:35
  #6
Avstängd
virtozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Minns när jag var mindre så fick vi någon skiva någonstans ifrån, tror det var pc för alla. Iaf så fick man med en skiva med 117 spel på, på skivan fanns spel som då var mycket underhållande och jag skulle älska att få spela dom igen.

Är det någon som kommer ihåg den här skivan eller råkar ha den hemma? Skulle vara grymt tacksam om den personen kunde höra av sig och eventuellt ladda upp spelen.

Jag har gjort sökningar på google utan resultat
minnen första gången jag spelade ett fps spel tack vare 117 spill och indiana jones lock a like finns det med
Citera
2008-02-08, 22:39
  #7
Medlem
OneUps avatar
Kommer också ihåg det! Många timmar spenderades med den skivan. Kommer särskilt ihåg ett pilbågsspel, och ett äventyrs-/RPGspel med Indiana Jones.
Citera
2008-02-08, 22:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Tack för hjälpen känner du till cd:n eller är du bara en utav dom där hjälpsamma personerna man hittar på internet ibland?
Jag har bemästrat google.

Bra seed på torrent'en, vilket är tämligen unikt för PB.
Citera
2008-02-09, 00:07
  #9
Medlem
]CraP}s avatar
Åhh nostalgi
Citera
2008-02-09, 12:59
  #10
Medlem
white_rabbit_s avatar
Space Empires II

Någon som vet vart man kan få tag på space empires 2? Finns en shareware version på skivan men skulle verkligen vilja ha hela spelet.

Satt för övrigt hela natten igår och spelade
Citera
2008-02-21, 01:05
  #11
Medlem
Jag tror att jag ska ha en sån skiva liggandes i någon av mina flyttlådor
Citera
2008-02-21, 10:30
  #12
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Någon som vet vart man kan få tag på space empires 2? Finns en shareware version på skivan men skulle verkligen vilja ha hela spelet.

Satt för övrigt hela natten igår och spelade

Letade runt lite men hittade inte tvåan. Däremot är det inte allt för svårt att hitta Space Empires V. Det spelet verkar dessutom ha ett ganska levande moddar-community.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback