2012-03-28, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag har ett annat försvinnande här som jag tittat på i flera år.
O känslan jag får är att det finns person(er) som vet vad som har hänt AO men som i mitt fall så har det hänt på en liten ort och folk är rädda för att ta bladet ur munnen.
Pratade med en person här online som bodde just i närheten av AO och kände/känner den förmodade gm (vilket jag så klart inte visste om innan) o så fort jag började prata om AO+gm så avslutade hon konversationen.

Som sagt, är helt övertygad om att det finns personer där ute som vet vad som hände AO.

O om du frågar mig så är det inte OK att sitta inne med information som skulle kunna lösa ett olöst försvinnande oavsett boende situation. Om man vill vara anonym gäller det bara att vara lite creative.

Kan det ha varit så att gm misshandlade Annelie och att folk på orten visste om detta? Jag vet ju inte men det kanske kan vara en teori?

Men, som du säger, det finns ingen ursäkt för att tiga.
Citera
2012-04-14, 10:22
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag har ett annat försvinnande här som jag tittat på i flera år.
O känslan jag får är att det finns person(er) som vet vad som har hänt AO men som i mitt fall så har det hänt på en liten ort och folk är rädda för att ta bladet ur munnen.
Pratade med en person här online som bodde just i närheten av AO och kände/känner den förmodade gm (vilket jag så klart inte visste om innan) o så fort jag började prata om AO+gm så avslutade hon konversationen.

Som sagt, är helt övertygad om att det finns personer där ute som vet vad som hände AO.

O om du frågar mig så är det inte OK att sitta inne med information som skulle kunna lösa ett olöst försvinnande oavsett boende situation. Om man vill vara anonym gäller det bara att vara lite creative.

Jag tror faktiskt inte det finns någon som har information om mordet.
Alla indicier visar dock vem GM är.
Tur för honom att han lyckats gömma AO:s kropp och sedan knipa käft om det.
Jag sätter dock 50 spänn på att hon finns inom en radie av några kilometer från bostaden.
T.o.m polisen har ju bekräftat att ärendet är polisiärt uppklarat.
Citera
2012-05-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laymedown
Du är inte ensam om att tro det. I stort sett är väl 99% av de som har lite insyn i det här fallet övertygade om att det är han som är GM, inklusive polisen, men finns det inget bevis finns det inte heller något att göra.

Jag har läst söndagsbilagan, tänkte försöka lägga upp den om jag får tillfälle (eller den kanske dyker upp på expressen?) Mycket intressant info, senaste iakttagelsen (av någon annan än vår misstänkte GM då, såklart) skedde på Robertos Pizzeria i Färjestaden på kvällen och då verkade dom vara som vanligt, tydligen. Hon kanske inte berättat om graviditeten än?

Eller så var sambon väldigt duktig på att hålla masken.
Citera
2012-06-12, 21:54
Medlem
http://www.barometern.se/nyheter/kal...il(3116534).gm

Se sista meningen i artikeln. Vem kan den här Kalmarbon vara då?
Citera
2012-06-12, 22:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin

Lite citat ifall länken går sönder:

Citat:
Den 60-åriga kvinnan från Kalmar är misstänkt för grovt förtal. Åtalet gäller ett stort antal brev som hon har skickat till en mängd myndigheter, tidningar, politiker och andra kända personer mellan 2006 och 2010.
Kvinnan skrev bland annat att Kalmarbon hade begått sexuella övergrepp på barn och vuxna, hotat samt begått mord. Bland annat har Nanne Bergstrand och drottning Silvia fått brev.

Citat:
Kalmarbon berättade om hur han i sitt jobb fick kontakt med kvinnan i början av 2000-talet. Efter ett tag började hon anklaga honom för olika saker. Allt eskalerade med breven.

Citat:
Kvinnan menar att Kalmarbon har erkänt att det var han som mördade Annelie Ojonen.
Citera
2012-08-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat ifall länken går sönder:

Är lite bekymrad över att denna länk avstannat - ska Annelie bli en Johan? Eller en Olle Högbom? Märkligast av allt är att tråden inte fått nåt gehör från BO anhöriga, fast har man levt med detta så länge kanske det är djävligt tungt.

Är den fm gm 40? Är det mannen nedan?

Citera
2012-08-14, 15:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin

Vem är den förmodade kvinnan?
Citera
2012-08-14, 21:21
Medlem
e_peppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Är lite bekymrad över att denna länk avstannat - ska Annelie bli en Johan? Eller en Olle Högbom? Märkligast av allt är att tråden inte fått nåt gehör från BO anhöriga, fast har man levt med detta så länge kanske det är djävligt tungt.

Är den fm gm 40? Är det mannen nedan?

japps, det stämmer bra det.....
Citera
2012-08-18, 16:05
Medlem
Efter att ha sett filmen någon länkade till här och lyssnat på poliserna så känns det verkligen som att de är 100% säkra på att sambon är gärningsmannen. De verkar vara väldigt tjuriga för att de inte satte dit honom.

Men tyvärr tror jag att detta fallet kommer vara ett oavslutat, det är bara så synd att man inte kan sätta dit den jäveln.

Man kan ju undra hurdan han är numera, är han skum och ger en äckliga vibbar när man stöter på honom? Någon kanske har sett honom?
Citera
2012-08-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Efter att ha sett filmen någon länkade till här och lyssnat på poliserna så känns det verkligen som att de är 100% säkra på att sambon är gärningsmannen. De verkar vara väldigt tjuriga för att de inte satte dit honom.

Men tyvärr tror jag att detta fallet kommer vara ett oavslutat, det är bara så synd att man inte kan sätta dit den jäveln.

Man kan ju undra hurdan han är numera, är han skum och ger en äckliga vibbar när man stöter på honom? Någon kanske har sett honom?

Mycket är märkligt i den här historien allra mest märkligt är att han ingen här på tråden verkar sitta på info. Var är tex den omtalade brodern och hans Vänner", såvida de var två om det. OM han nu ÄR GM har han lyckats skapa flera barn och lever med en ung kvinna som han har barn med sedan ganska lång tid hon är dock så pass många år yngre att det skulle kunna antas att hon inte vet. Hennes far är dock en välkänd profil numera avliden så man undrar ju. Är det verkligen möjligt att göra en sån här sak och sedan aldrig mer uppvisa ett liknande beteende? Tyder det på att han är oskyldig, en iskall psykopat som inte "behövt" upprepa sig, eller lever både hans exkvinnor/barn och den nuvarande i skräck?
Vet någon om han har ett jobb - uppenbarligen har han inte ens bytt efternamn vilket mn tycker vore smidigt efter ett sådan misstanke.
NÅGON? Hade snubben en psykos?
Gick han på nåt? Anabola?
Tell me someone...

Kvinnan i 60-årsåldern som nämndes nyligen skulle ju mycket väl kunna vara den försvunnas släkting - att behålla förståndet under dylika omständigheter kan inte vara enkelt.

Här är förövrigt Annelies sida...

http://www.annelieojonen.se/
Citera
2012-08-18, 18:50
Medlem
Citat:
Mycket är märkligt i den här historien allra mest märkligt är att han ingen här på tråden verkar sitta på info. Var är tex den omtalade brodern och hans Vänner", såvida de var två om det. OM han nu ÄR GM har han lyckats skapa flera barn och lever med en ung kvinna som han har barn med sedan ganska lång tid hon är dock så pass många år yngre att det skulle kunna antas att hon inte vet. Hennes far är dock en välkänd profil numera avliden så man undrar ju. Är det verkligen möjligt att göra en sån här sak och sedan aldrig mer uppvisa ett liknande beteende? Tyder det på att han är oskyldig, en iskall psykopat som inte "behövt" upprepa sig, eller lever både hans exkvinnor/barn och den nuvarande i skräck?
Vet någon om han har ett jobb - uppenbarligen har han inte ens bytt efternamn vilket mn tycker vore smidigt efter ett sådan misstanke.
Tell me someone...

Kvinnan i 60-årsåldern som nämndes nyligen skulle ju mycket väl kunna vara den försvunnas släkting - att behålla förståndet under dylika omständigheter kan inte vara enkelt.

Va inne o kolla länken - hittar ingenting alls om brodern till MGM - däre mot en sak under artiklarna - någon skrev tidigare i tråden om att snubben ev va asfaltsläggare - inte riktigt men snudd på...se nedan:

De gräver efter Ojonens kropp.

98.01.28 - KALMAR

Polisen grävde på tisdagen efter den försvunna Annelie Ojonens kropp mitt emot Södercentrum i centrala Kalmar.

Så vad gör han i dag? Och grävde man verkligen överallt där snubben varit med skopan?
Citera
2012-08-18, 19:20
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Tell me someone...

Anneli var bland de första casen som jag intresserade mig för via Flashback.
Har nog läst var enda rad av värde gällande detta mordet.
Jag delar Er och polisens värdering dvs att Andreas är skyldig som synden. Tyvärr hittade man aldrig kroppen och av den anledningen så gick han fri.
Bilen hade bl.a skador efter att ha backat på ena grindstolpen vid huset och när man placerade motsvarande Annelis vikt i bagageluckan så matchade märkena perfekt.
Minns inte exakt på minuten men jag tror att mördaren hade ungefär 45 minuter på sig från det att ett vittne så bilen vid huset. Mördaren skall då ha kommit till huset och tagit sig in och mördat eller kidnappat Anneli. Tagit hennes bil och gjort sig av med kroppen och därefter kört tillbaka bilen till huset. Hur troligt är det på en skala 1-10??
Efter att han blev frisläppt så åkte han till jag tror det var Grekland under en tid och återkom senare.
För några år sedan fick han barn tillsammans med en tjej och senare så skildes de åt.
Det är ganska anmärkningsvärt med tanke på att det ryktades om att Andreas var steril.
Andreas arbetade vid det tillfället som grävmaskinist och man sökte bl.a på hans arbetsplats efter Annelis kropp.
Senast redigerad av KomissarieBeck 2012-08-18 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in