Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Mycket är märkligt i den här historien allra mest märkligt är att han ingen här på tråden verkar sitta på info. Var är tex den omtalade brodern och hans Vänner", såvida de var två om det. OM han nu ÄR GM har han lyckats skapa flera barn och lever med en ung kvinna som han har barn med sedan ganska lång tid hon är dock så pass många år yngre att det skulle kunna antas att hon inte vet. Hennes far är dock en välkänd profil numera avliden så man undrar ju. Är det verkligen möjligt att göra en sån här sak och sedan aldrig mer uppvisa ett liknande beteende? Tyder det på att han är oskyldig, en iskall psykopat som inte "behövt" upprepa sig, eller lever både hans exkvinnor/barn och den nuvarande i skräck?
Vet någon om han har ett jobb - uppenbarligen har han inte ens bytt efternamn vilket mn tycker vore smidigt efter ett sådan misstanke.
NÅGON? Hade snubben en psykos?
Gick han på nåt? Anabola?
Tell me someone...
Kvinnan i 60-årsåldern som nämndes nyligen skulle ju mycket väl kunna vara den försvunnas släkting - att behålla förståndet under dylika omständigheter kan inte vara enkelt.
Här är förövrigt Annelies sida...
http://www.annelieojonen.se/
Anneli var bland de första casen som jag intresserade mig för via Flashback.
Har nog läst var enda rad av värde gällande detta mordet.
Jag delar Er och polisens värdering dvs att Andreas är skyldig som synden. Tyvärr hittade man aldrig kroppen och av den anledningen så gick han fri.
Bilen hade bl.a skador efter att ha backat på ena grindstolpen vid huset och när man placerade motsvarande Annelis vikt i bagageluckan så matchade märkena perfekt.
Minns inte exakt på minuten men jag tror att mördaren hade ungefär 45 minuter på sig från det att ett vittne så bilen vid huset. Mördaren skall då ha kommit till huset och tagit sig in och mördat eller kidnappat Anneli. Tagit hennes bil och gjort sig av med kroppen och därefter kört tillbaka bilen till huset. Hur troligt är det på en skala 1-10??
Efter att han blev frisläppt så åkte han till jag tror det var Grekland under en tid och återkom senare.
För några år sedan fick han barn tillsammans med en tjej och senare så skildes de åt.
Det är ganska anmärkningsvärt med tanke på att det ryktades om att Andreas var steril.
Andreas arbetade vid det tillfället som grävmaskinist och man sökte bl.a på hans arbetsplats efter Annelis kropp.