2012-08-19, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Anneli var bland de första casen som jag intresserade mig för via Flashback.
Har nog läst var enda rad av värde gällande detta mordet.
Jag delar Er och polisens värdering dvs att Andreas är skyldig som synden. Tyvärr hittade man aldrig kroppen och av den anledningen så gick han fri.
Bilen hade bl.a skador efter att ha backat på ena grindstolpen vid huset och när man placerade motsvarande Annelis vikt i bagageluckan så matchade märkena perfekt.
Minns inte exakt på minuten men jag tror att mördaren hade ungefär 45 minuter på sig från det att ett vittne så bilen vid huset. Mördaren skall då ha kommit till huset och tagit sig in och mördat eller kidnappat Anneli. Tagit hennes bil och gjort sig av med kroppen och därefter kört tillbaka bilen till huset. Hur troligt är det på en skala 1-10??
Efter att han blev frisläppt så åkte han till jag tror det var Grekland under en tid och återkom senare.
För några år sedan fick han barn tillsammans med en tjej och senare så skildes de åt.
Det är ganska anmärkningsvärt med tanke på att det ryktades om att Andreas var steril.
Andreas arbetade vid det tillfället som grävmaskinist och man sökte bl.a på hans arbetsplats efter Annelis kropp.
Har nog läst var enda rad av värde gällande detta mordet.
Jag delar Er och polisens värdering dvs att Andreas är skyldig som synden. Tyvärr hittade man aldrig kroppen och av den anledningen så gick han fri.
Bilen hade bl.a skador efter att ha backat på ena grindstolpen vid huset och när man placerade motsvarande Annelis vikt i bagageluckan så matchade märkena perfekt.
Minns inte exakt på minuten men jag tror att mördaren hade ungefär 45 minuter på sig från det att ett vittne så bilen vid huset. Mördaren skall då ha kommit till huset och tagit sig in och mördat eller kidnappat Anneli. Tagit hennes bil och gjort sig av med kroppen och därefter kört tillbaka bilen till huset. Hur troligt är det på en skala 1-10??
Efter att han blev frisläppt så åkte han till jag tror det var Grekland under en tid och återkom senare.
För några år sedan fick han barn tillsammans med en tjej och senare så skildes de åt.
Det är ganska anmärkningsvärt med tanke på att det ryktades om att Andreas var steril.
Andreas arbetade vid det tillfället som grävmaskinist och man sökte bl.a på hans arbetsplats efter Annelis kropp.
När jag kollade på ratsit igår så var det en kvinna skriven på samma adress som honom, eller är det kanske en ny tjej?
Men seriöst om man sätter sig i mördarens skor. Skulle man ta offrets bil?? Jag menar de bodde mitt ute i ingenstans i princip, då hade den personen gått dit, otroligt.se
Nej sambon var bara grym på att gömma kroppen vilket han säkert gjorde någonstans i närheten.
Jag vet inte hur man citerar flera inlägg så jag svarar på Janne.Giljotin här. Han kanske gick på anabola vem vet? Jag har inga kunskaper om anabola men brukar man inte se lite mullig ut också? Kanske tappar hår? Han såg ju helt slätrakad ut eller har han tappat håret? Sen kan man väl ha lite problem med just att kunna få barn?
Jag tror att killen fick en snedflipp mördade Anneli och that's it. Jag tror inte han skulle begå ett till mord såvida han inte kanske fick känslan att någon kommer avslöja honom. Det är kanske därför folk håller käften, för att de är rädda.
Men någon i hans omkrets måste ju finnas här på Flashback. Jag menar gamla arbetskamrater, släkt, gamla skolvänner. OCH finns de på FB så har de säkert sett denna tråden. Frågan är då, är de rädda?
När blir fallet preskriberat?