2008-02-12, 23:10
Medlem
Hej
jag har sökt och sökt men inte riktigt hittat en någorlunda fräsch tråd om detta, så nu skapar jag en sådan och håller tummarna på att det är ok för mod.

Jag vill med denna tråd försöka samla in så mkt information om carding på svenska för oss som vill veta mera och som inte kommer in på dom bästa cardin siterna pga att vi inte känner nån som kan invita oss.

Jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan bidra med inrtessant info om hur carding går till, då förståss i rent underhållnings syfte(det är ju ganska kul att kunna ha nån att diskutera detta med som då förhoppningsvis kan detta någorlunda bra)

Skulle oxå vara väldigt kul med info om MSR-206 eller om det finns en bättre maskin?? progg till den?? osv osv
blanka vinyl cc m m ??

Naturligtvis så går det bra att pm:a mig oxå.....
Citera
2008-02-13, 07:16
Medlem
Carding

ok, nu när ni har skällt lite på varandra fram o tillbaka, tror ni att vi skullr kunna diskutera lite topic istället???

Är det nån som är duktig på caRDING O MSR-206 så skulle jag vara tacksam om vi kunde hålla oss till det istället

till alla som inte vet carding är alltså inte piratkort och har alltså inte ett smack med tv att göra.....
Citera
2008-02-13, 09:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badboysftp
till alla som inte vet carding är alltså inte piratkort och har alltså inte ett smack med tv att göra.....
Exakt. Carding är fullt tillåtet här, och är det IT-säkerhetsaspekterna i det hela man vill diskutera är detta forum utmärkt.

OT kommer att resultera i tillsägelser.

/Mod
Citera
2008-02-13, 13:23
Medlem
Tormandys avatar
Citat:
massa text.... MSR-206 massa text...

Det är i princip min dröm att äga en sån, men just nu är det ont om pengar i kassan
Finns det några svenska sidor som säljer liknande apparater (Läs/Skriv) ?
Citera
2008-02-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tormandy
Det är i princip min dröm att äga en sån, men just nu är det ont om pengar i kassan
Finns det några svenska sidor som säljer liknande apparater (Läs/Skriv) ?

inte vad jag vet, men det finns att köpa på ebay, för ca 300-350$
Citera
2008-02-13, 14:48
Bannlyst
finns det någon ännu billigare som kan både skriva och läsa men inte samma sort bara?
Citera
2008-02-13, 14:50
Medlem
Tormandys avatar
Citat:
inte vad jag vet, men det finns att köpa på ebay, för ca 300-350$

Det var där jag hade sett det, det är ju så att jag inte riktigt litar på E-bay.. Call me old fashioned..

Men det får nog bli en sådan som en slags födelsedagspresent till mig själv

F.ö Vet någon vad de kör för kryptering (om de ens gör det) på Västtrafiks(eller swebus) busskort?
Exempelvis Hallandskortet
Gymnasiekortet etc

Det kan ju alltid vara soft att sälja detta till de behövande
Citera
2008-02-13, 16:06
Bannlyst
För att skriva ut CC's behövs väl track 1 & 2, och dessa är 99% omöjliga att få tag på i cardingscenen (Som att sälja pengar för pengar) så fattar inte vad ni ska med de till?

Kopiera busskort?

Eller?

Edit: jag har en Msr-206, kopplar den till dator och lägger den i affär. Kund går in och drar kortet på Msr:n, det funkar inte så säger åt kunden att dra i den i den riktiga maskinen och han går därifrån.. pinkoden fångas av kamera.

Med infon jag har fått nu kan man skriva ut det på ett kort och dra till en bankomat och casha pengarna med pinkoden?

Och för att skriva ut, behöver man tomma Loco eller Hico kort?
Senast redigerad av Commotion 2008-02-13 kl. 16:26.
Citera
2008-02-13, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion
Edit: jag har en Msr-206, kopplar den till dator och lägger den i affär. Kund går in och drar kortet på Msr:n, det funkar inte så säger åt kunden att dra i den i den riktiga maskinen och han går därifrån.. pinkoden fångas av kamera.

Med infon jag har fått nu kan man skriva ut det på ett kort och dra till en bankomat och casha pengarna med pinkoden?
Det är fullt möjligt. Vet dock inte hur det ligger till med den nya typen av bankkort, de med chip:
https://www.kristianstadssparbank.se...ort%20Visa.jpg.
Någon med lite mer info/erfarenhet som kan rycka in och berätta hur det ligger till?
Senast redigerad av Insulin 2008-02-13 kl. 16:33.
Citera
2008-02-13, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Det är fullt möjligt. Vet dock inte hur det ligger till med den nya typen av bankkort, de med chip:
https://www.kristianstadssparbank.se...ort%20Visa.jpg.
Någon med lite mer info/erfarenhet som kan rycka in och berätta hur det ligger till?

Yes, men det finns fortfarande en magnetremsa på dem.. Man kan antigen anvnda chippen eller magnetremsan vid betalning, så det är inga problem, eller?

Sen är det inte många kort som har detta, gamla kort allså
Citera
2008-02-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion
Yes, men det finns fortfarande en magnetremsa på dem.. Man kan antigen anvnda chippen eller magnetremsan vid betalning, så det är inga problem, eller?

Sen är det inte många kort som har detta, gamla kort allså
Givetvis har jag förstått att magnetremsan sitter kvar, äger själv ett sådant kort. Frågan är bara hur bankomaterna agerar när man stoppar i dem? Kollar de både remsan och chippet eller hur fungerar det? Vet att det är olika beroende på affär men remsa är nog det som är vanligast idag. Men det skulle helt klart vara betydligt effektivare om man kunde casha ut via automat istället.
Citera
2008-02-13, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Givetvis har jag förstått att magnetremsan sitter kvar, äger själv ett sådant kort. Frågan är bara hur bankomaterna agerar när man stoppar i dem? Kollar de både remsan och chippet eller hur fungerar det? Vet att det är olika beroende på affär men remsa är nog det som är vanligast idag. Men det skulle helt klart vara betydligt effektivare om man kunde casha ut via automat istället.

Vi får gå med att bankomaterna läser det magnetremsa eftersom inte alla har chippet än, eller kanske så läser den det som finns på kortet, har den chip så läser den chip.. sen finns det bankomater från 1945 i området som jag är 100% på att de läser magnetremsa only.

Men det går alltså att kopiera ett kort och sen printa ut på tomma kort med hjälp av msr-206 maskinen utan problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in