Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-13, 21:54
  #1
Medlem
Blackwolfs avatar
Hej alla! Jag vill börja med att säga ursäkta för detta konstiga fel det är säkert en idiotisk fråga men jag har nu suttit med det i två dagar och jag börjar bli frustrerad.

Jag använder Eclipse SDK för att koda java och jag är en nybörjare på detta men format har jag använt i tidigare kurser men när jag skall sätta mig med det nu vill det inte fungera. Jag har prövat andras lösningar men det är precis som om Eclipse bara jäklas med mig.

Återigen ursäkta men jag vet inte hur jag skall förklara problemet bättre, kan tillägga att kompisen idag lade in koden på sin dator och hävdar att den fungerar, jag har dock inte sett det så jag kan inte säga nåt om det men ifall någon här orkar titta igenom skulle jag uppskatta det oerhört mycket.


Jag vet inte om det spelar nån roll för er men här anropar jag den iallafall.

Programmet som jag skriver skall helt enkelt läsa från en fil och dela upp dessa i arrayer, sedan skriva över sorterade i en annan fil och sist då formattera om dom... med format VILL verkligen inte med felmeddelandet:

Kod:
The method format(Locale, String, Object[]) in the type String is not applicable for the arguments (Locale, String, String, double, String, double, double, String) 

Detta var mycket konstigt kanske men jag ville ge så mycket information jag kunde... tack till den tappre som läst ända hit
Citera
2008-02-13, 22:13
  #2
Medlem
Kod:
...
varuNamn sc.nextLine();
varuNamn varuNamn.trim(); 
//felvänd måsvinge
public String skrivUt() {
return 
String.format(Locale.UK,"%s %.2f %s %.0f %.0f %s"eanKod
aPrisenhetlagerMgdbestPktvaruNamn);


Är ditt projekt i eclipse inställt på att använda Java 1.5?
Ett annat tips är att du överlagrar metoden skrivUT som "toString" istället.

Då kan du skriva exvis:
Kod:
fut.println(a[f]); 

Jag har inte tittat igenom ditt program, men Java 1.5 krävs nog för att ge String.format en vararg lista.