2008-02-15, 23:21
Bannlyst
tjena, köpte just ett beg xbox, i den trådlösa kontrollen sitter det i vaniga aa batterier, icke trådlösa. jag har fått berättat för mig att man inte ska koppla in handkontrollen för xboxen försöker då ladda upp kontrollen och har man då icke uppladdningsbara batterier kan de smälta ikontrollen. jag undrar då om detta stämmer eller om kontrollen kopplar bort batteripowern när man kopplar in den och kör på ren ström eller kan jag inte alls koppla in kontrollen förrän jag köpt uppladdningsbara batterier?
Citera
2008-02-15, 23:27
Medlem
ernolds avatar
Xboxen i sig laddar inte kontrollen över huvudtaget så att köra med vanliga batterier är inget problem, det följer även med i paketet när man köper nytt. Däremot kanske uppladdningsbara är ett smart drag på så sätt att du slipper byta batterier nu och då, men det finns inget farligt i att använda dem.

EDIT: Ska dock sägas att jag inte riktigt är säker på att jag fattat vad du menar då du skriver som en kratta.
Senast redigerad av ernold 2008-02-15 kl. 23:29.
Citera
2008-02-15, 23:29
Medlem
chaoswithins avatar
Mina batterier har inte hänt något med på över ett år, så av egen erfarenhet så skulle jag vilja påstå att det är lugnt.
Citera
2008-02-15, 23:34
Medlem
Krusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrgrd
tjena, köpte just ett beg xbox, i den trådlösa kontrollen sitter det i vaniga aa batterier, icke trådlösa. jag har fått berättat för mig att man inte ska koppla in handkontrollen för xboxen försöker då ladda upp kontrollen och har man då icke uppladdningsbara batterier kan de smälta ikontrollen. jag undrar då om detta stämmer eller om kontrollen kopplar bort batteripowern när man kopplar in den och kör på ren ström eller kan jag inte alls koppla in kontrollen förrän jag köpt uppladdningsbara batterier?

hahahaha tror inte att batterierna kommer att smälta , du kan simma lungt =)
Citera
2008-02-17, 00:35
Medlem
pjalles avatar
Citat:

Går förhelvete inte att läsa vad du skriver.

"i den trådlösa kontrollen sitter det i vaniga aa batterier, icke trådlösa."

Vill du ha sagt att batterierna inte är trådlösa?
Citera
2008-02-18, 12:21
Medlem
offe_mans avatar
Lånar denna lite.
Jag har hört båda delarna men köper man kontroller i Nordamerika så ska de funka på en SWE konsoll när man kommer hem?
Citera
2008-02-18, 16:08
Medlem
Citat:

Varför skulle du koppla in en TRÅDLÖS handkontroll i en xbox? Jag trodde inte ens det gick...
Citera
2008-02-18, 16:13
Medlem
cannabe²s avatar
Kan tipsa om följande mojjäng om du har en 360.
http://www.dustinhome.se/pd_5010104115.aspx

Trixar om dina kontroller till perfekta gamepads till datorn. Satt igår och ägda 3 polare i bomberman
Citera
2008-02-18, 19:03
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Lånar denna lite.
Jag har hört båda delarna men köper man kontroller i Nordamerika så ska de funka på en SWE konsoll när man kommer hem?

Japp det ska den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in