• 3
  • 4
2012-04-25, 18:28
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Folk som vill dölja sitt rökande på enklast möjliga sätt?
Jag får bara röda ögon av riktigt skit hasch, sånt där som typ samkar gummidäck.
Citera
2012-04-26, 15:07
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Jag tror inte att det någonsin har varit olagligt. På forum för vetenskap och folkbildning hittade jag 4 anledningar till varför clear-eyes inte säljs i Sverige;

1. Dropparna innehåller Nafazolin, som klassificeras som läkemedel. Nafazolin anses vara "onödigt" ur ett medicinskt perspektiv.
2. Här tillämpar man en försiktighetsprincip. Om det inte finns starkt vägande skäl att ha ett preparat receptfritt, så blir det nästan alltid receptbelagt.
3. Personer med kontaktlinser kan få skador av Nafazolin.
4. Regelbunden användning kan ge ökad blödningsbenägenhet och i värsta fall bestående men.
( Har själv använt clear-eyes under lång tid utan att märka av några konstigheter eller tecken på blödningar/bestående men )

Jag vill också passa på att påpeka att det minsann inte bara är flummare som använder dessa droppar. Röda ögon kan man ha av olika orsaker.

Finns det några man kan höra av sig till för att ta reda på om detta är lagligt?
Typ livsmedelsverket, eller??
Citera
2012-04-26, 18:16
Medlem
Jahaudus avatar
Jag har köpt på nätet, men också av olika privatpersoner i Sverige, som verkar ha haft laglig försäljning utåt sett iaf. De har framstått som seriösa försäljare och bl.a sålt tandblekning samtidigt...
Jag hade frågat här. De har sålt clear-eyes nyligen, men plötsligt slutade de. De kan kanske förklara ifall det är olagligt eller om produkten bara utgick.

http://kosmetikan.se/clear-eyes/
Citera
2014-06-24, 01:03
Medlem
WangHaos avatar
Vad säger lagen, kan man köpa detta utomlands o ta in i Sverige utan att få trassel?
Citera
2014-06-24, 08:36
Bannlyst
Det säljs på apoteket, bara gå dit och köpa.
Citera
2014-06-24, 10:21
Medlem
WangHaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Det säljs på apoteket, bara gå dit och köpa.
Nej inte orginalet, du syftar på http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=253886 ?
Citera
2014-06-24, 11:27
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Vad säger lagen, kan man köpa detta utomlands o ta in i Sverige utan att få trassel?

Jag köpte i staterna när jag hade landat i sverige, drog tullen in mig sitt kontrollrum och där visade jag min cleareyes som jag hade köpt där. Vill minnas att han till och med sa, "ok cleareyes" eller liknande. Inga problem mao.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in