• 1
  • 2
2002-07-22, 23:53
Bannlyst
Jag och någon kompis tänkte åka över till Kristiania för att röka Cannabis för första gången. Skulle behöva lite tips i fall man kan köpa färdigrullade ciggar, hur mycket bör man betala, är det lämpligt att dricka någon alkohol till, all info är välkommen så att man inte blir blåst?

Ingen av oss har som sagt tagit några droger förr, förutom alkohol!
Citera
2002-07-23, 12:00
Medlem
Du blir nog blåst hur du än gör, men ta det lugnt och köp inte av första bästa där inne. Köp inte färdigrullade.
Citera
2002-07-24, 07:23
Medlem
Ehmn....ta det lungt med alkoholen första gången.....om du röker plus dricker så kommer du garanterat få ett skönt stuk....men du bör vänta ett tag med alkoholen så att du inte blir nojjig etc....
Citera
2002-07-25, 02:42
Medlem
det spelar ingen roll vart du ska men när du röker drick inte!! det förstör hela ruset säger jag iaf men det är min mening
Citera
2002-07-25, 12:17
Bannlyst
Inget svar på hur mycket man bör betala?

Tänkte på det, om man är påverkad och kommer tillbaka till sverige men har inget med sig, kan/kommer dom stoppa en här vid gränsen då. Vad händer då så fall?
Citera
2002-07-25, 13:08
Medlem
De flesta bra sorterna ligger nog runt 70dkr per gram... mindre om du köper mer

Och jag har för mig att jag hört att någon bevisade att det var utomlands han rökt så slapp han straff... se med andra ord till att ha bevis på att du besökt christiania...
Citera
2002-07-26, 14:06
Medlem
Bevis! Ett kvitto på gräset man köpt eller.
Citera
2002-07-26, 19:55
Medlem
Köpa marijuana (gräs) och rök lite i taget med 20 minuters mellanrum och tänk på att det kan slå till rätt bra första gångerna och att det kan ta ett tag innan ruset kommer,det kommer inte alltid omedelbart.

Om man röker massor första gången så kan man börja må illa och känna sej seg och sjuk,i så fall kan man sätta sej i skuggan och ta något riktigt sött att äta typ choklad så brukar man bli bättre om en stund.

Vet inte riktigt priserna men från 30 kronor grammet går det nog att hitta,ett elle två gram räcker nog åt er första gången,köp kanske ett gram av en kille och ett gram av en annan.
Citera
2002-07-26, 21:35
Awaiting Email Confirmation
Jag ør i cris just nu!!!..allt ær skit soft..du blir liksom inte blåst..hær det finns ingen orsak till det ALLA røker..vilken jævla trevlig stæmning..
Citera
2002-07-30, 13:00
Medlem
ahhh...chris va där i helgen och de finns ju så mycket att välja på så de slutar varje gångn med att man köper lite av varje och kör igenon äve om man har sin favorit så vill man ju hitta en ny...

MecK
Citera
2002-08-10, 16:01
Medlem
Pirayans avatar
Det finns färdigrullade, dom är oftast väldigt bra och man orkar knappt röka upp dom. Rekomenderar ändå att rulla själv då man vet exakt vad man stoppar i.

Priserna är dyra. Tom dyrare än Sverige i vissa stånd. Beror iof på att man köper bättre grejer oxå. Man kan säga att det standard röka vi har här kostar 40 dkr istället för 60 sek.Sist jag var där köpte jag en sort för 100 dkr. Det är väldigt dyrt men ojoj vad bra det var. Sen finns det en sort för 300dkr, kallas ice, har ej provat. Efterlyser nån som gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter, tex Vart man för flummig?
Citera
2002-08-13, 20:49
Medlem
Pirayan: jag+3 vanerökare till som vanligtvis blossar i oss mellan 2-10g om dagen delade på en 0,5:a extreme ice i en holk. Det snurrade på sjukt bra i 3-4 timmar. Så var försiktig med doseringen om du ska testa=)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in