Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-19, 11:15
Medlem
H.J.Ss avatar
Vem faan skall jag rösta på…
• Minska bidragsberoendet
• Minska invandringen av individer som inte kan bidra.
• Utvisning av kriminella invandrare
• Hårdare kontroller av sjukskrivna
• Större skillnad på att jobba och vara sjuk
• Hårdare straff för våldsdåd

Har tidigare bekänt mig som liberal, men inser mer och mer att det globala tänket att alla ska kunna bo där man vill inte funkar..Sverige är ett exempel på det..
Inga kriminella Albaner eller Somailer i Sverige tack...hjälp dom på plats i stället.
Citera
2008-02-19, 11:19
Medlem
Det finns inget annat val än SD för dig verkar det som.
Citera
2008-02-19, 11:24
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det finns inget annat val än SD för dig verkar det som.
Men de vill ju faan öka bidragen..det är ju sossar fast med en mer negativ/realisitisk bild av invandringen..
Citera
2008-02-19, 11:32
Medlem
fastigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Vem faan skall jag rösta på…
• Minska bidragsberoendet
• Minska invandringen av individer som inte kan bidra.
• Utvisning av kriminella invandrare
• Hårdare kontroller av sjukskrivna
• Större skillnad på att jobba och vara sjuk
• Hårdare straff för våldsdåd

Har tidigare bekänt mig som liberal, men inser mer och mer att det globala tänket att alla ska kunna bo där man vill inte funkar..Sverige är ett exempel på det..
Inga kriminella Albaner eller Somailer i Sverige tack...hjälp dom på plats i stället.

Det är trots allt moderaterna som bäst förespråkar de klassiskt liberala tankarna som du efterfrågar. SD är vad jag förstår invandringskritiska sossar. Möjligen kan centern vara ett alternativ, den sk stureplanscentern är kanske det mest liberala vi har i landet, men frågan är vilket inflytande de kommer att ha bland åsa-nisse marxisterna som utgör kärnan i centern.
Citera
2008-02-19, 12:03
Medlem
Bara en punkt har karaktär av liberalism. Den om att minska bidragsberoendet.
Det verkar som det lutar mer åt konservativa högern.
Moderaterna mao.
Citera
2008-02-19, 12:10
Medlem
Hr.Johanssons avatar
SD

..och det vet du.
Citera
2008-02-19, 12:17
Medlem
JackBlacks avatar
Tyvärr finns det inget sådant parti i Sverige längre. Alla är kontrollfreaks verkar det som.
Citera
2008-02-19, 12:31
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman
Bara en punkt har karaktär av liberalism. Den om att minska bidragsberoendet.
Det verkar som det lutar mer åt konservativa högern.
Moderaterna mao.
Som sagt hade ngn sagt att jag skulle skriva dessa punkter för ngra år sedan hade jag skrattat....
Jag gillar de liberala ideèrna men har sakta men säkert insett att framför allt invandringssituationen i sverige idag gör att jag tvingas revidera och inse att vissa ideér kanske är bäst på papperet
Senast redigerad av H.J.S 2008-02-19 kl. 12:33.
Citera
2008-02-19, 12:33
Medlem
ChristianXs avatar
Punkterna låter väldigt likt Moderaterna, och inte speciellt liberalt. Dock är det nog punkter som de flesta svenskar skulle skriva under på, ändå röstar de annorlunda.
Citera
2008-02-19, 12:34
Medlem
Citat:
Som sagt hade ngn sagt att jag skulle skriva dessa punkter för ngra år sedan hade jag skrattat....
Jag gillar de liberala ideèrna men har sakta men säkert insett att framför allt invandringssituationen i sverige idag gör att jag tvingas revidera och inse att vissa ideér kanske är bäst på papperet

Jag missade att du ändrat åskådning. Jag ber om ursäkt. Men moderaterna låter som det närmaste alternativet.
Citera
2008-02-19, 12:39
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman
Jag missade att du ändrat åskådning. Jag ber om ursäkt. Men moderaterna låter som det närmaste alternativet.
Så jag har blivit en konservativ stöt alltså
Visst men när det gäller invandringspolitiken är de ju lika mesiga som resten av gänget

NEJ
Dax att engagera sig i politiken själv istället...

skall fundera.......
Citera
2008-02-19, 12:43
Medlem
Citat:
Visst men när det gäller invandringspolitiken är de ju lika mesiga som resten av gänget

Nu vill jag inte propagera för moderaterna. Det är ett parti jag verkligen avskyr

Men vad jag förstår är åsikterna inom partiet att man vill ha en begränsad invandring och många andra punkter på din lista. Sen att man går ut i media med helt andra saker som är politiskt korrekta är en naturlig del av spelet.

Politiken i Sverige, och säkerligen i resten av världen, går ut på att säga vad folket vill höra och sen göra vad man själv vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in