• 6
  • 7
2008-04-20, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Inte alla men många tjejer använder sig av sex för att få bekräftelse, boosta sin självkänsla osv. Otaliga är dom historier om tjejer som i en period av sviktande självförtroende och komplex knullat runt. Eller tjejer som lagt upp lättklädda bilder på Snyggast och liknande sidor. Tjejer som går på nattklubb med extremt djupa urringningar eller brösten upptryckta så de sitter strax undre hakan. Tjejer som strippar och viker ut sig. Tjejer som skaffar silikon och drömmer om en Slitz-karriär. Jag har själv gjort en del av detta när jag haft perioder med ett näst intill omättligt bekräftelsebehov.

Varför blir det ofta så att man som tjej använder sig av sin kropp för att må bättre? Kan man inte få uppskattning och komplimanger utan att anspela på sex? Att få höra att man har en läcker rumpa eller schyssta bröst. Är det så värdefullt? Kan man höja sitt egenvärde genom att låta andra ta för sig av ens kropp? När en strippklubbsgäst säger att han gillade det man gjorde på scen och trycker ner en skrynklig 50-lapp i ens trosor. Känner man sig stolt och åtråvärd då?
Kanske gör man det för att det är ”bättre än inget”? Att det finns i alla fall nån som ser mig, gillar mig etc. Dålig uppmärksamhet är bättre än ingen alls?

Förresten, hur söker killar bekräftelse?

Jag undrar varför killar går på tex strippklubbar och annat. varför låter de tjejerna ha den makten?
Citera
2008-04-20, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Jag knullar runt för att jag vill knulla runt. Att tjejer gör det pga osäkerhet är till en ganska stor del en myt. Det är fortfarande inte okej att jag som tjej är lösaktig och tar för mig, men om jag gjort/gör det i en period då jag är sårbar, osäker eller allmänt krisar säger det ingenting om min karaktär utan om mitt tillstånd. När mänskor mår dåligt har vi överseende med dem. Går någon igenom en depression har vi förståelse för att de inte orkar gå till jobbet, men är de friska är de helt enkelt lata. Har någon blivit dumpad ser vi genom fingrarna med att de festar lite för hårt för att komma över det, men festar folk för hårt utan anledning tycker vi de är oansvariga och borde skärpa sig.

När man träffar en kille/tjej man gillar, som man vill inleda ett förhållande med, är det alltid samma visa. "HUR många har du legat med sa du?", och även om man vet att man inte borde skämmas för det och inte ångrar det, ursäktar man sig med "Jag gick igenom en jobbig period, jag hade sex av helt fel anledningar, jag är inte den personen längre", för att killen/tjejen ska slippa känna sig hotad eller äcklad av ens sexualitet. Det tas för givet att jag som tjej inte kan ha stor sexlust av naturliga skäl, att min sexualitet är emotionellt betingad och att det bara finns två förklaringar: antingen mår jag dåligt, eller så är jag en slampa med svag karaktär som är oförmögen att engagera sig i ett riktigt förhållande om ett sådant blir aktuellt.

Absolut, det finns tjejer som gör det för bekräftelse. Killar också. Även jag har knullat av fel anledningar i mina dagar, men jag tänker inte påstå att det är regel mer än undantag. Och vadå, mänskor är lata? Varför skulle jag, som bara vill få ett skjut, lägga ner min själ på att folk ska lära känna min person? Troligtvis kommer jag aldrig se dem igen, jag är inte intresserad av ett förhållande. Om min sex appeal går hem hos den jag vill ligga med, kan jag anta att hon/han är ute efter samma sak och då är det bara att köra. Familj, vänner och bekanta som känner mig vet redan att jag har ett gott hjärta, att jag är smart och rolig och så vidare. Jag bryr mig inte om att charma hela världen. Jag vill bara knuullaah

Som någon nämnde om tjejer som viker ut sig osv, det är absolut en spegling av samhället och vad media lyfter fram hos betydelsefulla personer. Jag har inga siffror på hur många av de brudarna som söker bekräftelse, men de jag varit i kontakt med har främst velat bli kända. Precis som dem som söker till dokusåpor, eller som maniskt följer efter pojkband i hopp om att få en puss som fångas på foto och kan blåsas upp av kvällstidningarna. Vi matar unga människor med falska fakta om vad som gör en människa värd något, så självklart kommer de sträva efter fel saker. Självklart lyser kändisskapet starkare än en högskoleexamen. De är inte nödvändigtvis osäkra, eller dumma i huvudet, de är bara felinformerade.

Cheers.

Word!
Citera
2008-04-20, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnutten
Väldigt intressant med tanke på den tidigare diskussionen i "Diskutera FB-tjejer". Där har man fastslagit att om mn lägger ut mer än en nakenbild på sig själv är man bekräftelsekåt, en "attention whore" och allmänt slampig på FB. Men "knulla runt" ska man få göra alla gånger i veckan utan att få en stämpel på sig. Hur går det ihop? Jag själv, ser en större fara i att hoppa i säng med många män än att lägga anonyma nakenbilder på sig själv på nätet, men det är väl för att jag aldrig gör det förstnämna men är lite duktig på det sista.

Haha! håller med!
Citera
2008-04-20, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Jag uppförde mig ungefär sådär när jag var i 14-15-årsålder. Jag behövde absolut bekräftelse och jag märkte att det var det enklaste sättet att få det. Jag var väldigt duktig i skolan med MVG i nästan allting, men uppskattningen man fick pga det var liksom "så duktig du är Witticism" klapp på huvudet. Medan uppskattningen man fick av att gå på stan och vicka med rumpan var hurrar-rop, applåder och fyrverkerier i jämförelse. Jag gillade makten jag kände att jag hade över män, ja, det var så jag uppfattade det. Jag tyckte att det var fascinerande att kunna få en vuxen man att helt tappa hakan, stamma och inte kunna sluta stirra på mig, bara med hjälp av några simpla moves, blickar eller andra små trick. Jag förstod hela tiden att det inte var MIG de gillade, utan min kropp och mitt utseende, men ingen verkade ju bry sig om att ta reda på vem jag var innerst inne ändå, så detta fick bli det näst bästa.

Jag mådde väldigt dåligt under denna perioden av mitt liv. Det är verkligen, verkligen synd om fjortisar!!! Jag tycker inte att man ska se ner på dem, eftersom jag själv vet hur det är, jag tycker att man ska försöka hjälpa dem istället. Jag tror att utvikningstjejer och porrskådisar och sånt måste känna sig på ungefär samma sätt, så jag tycker synd om dem också.

Håller med!
Citera
2008-04-20, 19:41
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Nå, så då är det inte så stor skillnad på könen som man ibland kan förvirras att tro då.

Exakt!
Jag tycker att Nemesis1 sammanfattade denna tråd ganska bra.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in