2008-02-22, 22:38
Medlem
Ett litet djurs avatar
...och har support fr Wii.

Citat:
'Crystal Tools' is the new name of Square Enix's company-wide 3-D game development engine, and it'll support Wii.

At Game Developers Conference, Taku Murata, GM of Square Enix's research and development division, announced the new name and more details on the multiplatform development tools, originally called "White Engine."
http://blog.wired.com/games/2008/02/finalfantasy.html

HOLY FUCK! FFXIII Wii version confirmed

(Kanske ska ligga i spelrelaterat detta.... sorry.)
Senast redigerad av Ett litet djur 2008-02-22 kl. 22:46.
Citera
2008-02-22, 22:55
Medlem
Pastor Franzs avatar
Menar du att FFXIII kommer komma till Wii?
Citera
2008-02-22, 22:57
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Menar du att FFXIII kommer komma till Wii?
Allts, det r ju halt p skmt och halvt p allvar. Det komiska r ju att samma motor anvnds fr bde ps3 samt Wii utveckling.

Serist s tror jag Wii lr f en gedigen spinn-off, om jag har tur s kommer FFXIII till Wii men det tycker jag mest fr underhllningsvrdet nr sonyiterna fr total meltdown

+Mer krlek frn SE till Wii, det r alltid hrligt
Citera
2008-02-22, 22:59
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Allts, det r ju halt p skmt och halvt p allvar. Det komiska r ju att samma motor anvnds fr bde ps3 samt Wii utveckling.

Serist s tror jag Wii lr f en gedigen spinn-off, om jag har tur s kommer FFXIII till Wii men det tycker jag mest fr underhllningsvrdet nr sonyiterna fr total meltdown
Ahaa.. Ja nog fan vore det underhllande att se sonyiterna f meltdown nr de frstr att FF inte r exklusivt lngre.

Man fr allt ta o hoppas p att FF kommer till Wii.
Citera
2008-02-22, 23:03
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Ahaa.. Ja nog fan vore det underhllande att se sonyiterna f meltdown nr de frstr att FF inte r exklusivt lngre.

Man fr allt ta o hoppas p att FF kommer till Wii.
+ detta:
Citat:
Although "White Engine" was originally announced in 2006 as a PlayStation 3 game creation platform, it has since become multiplatform, including Xbox 360 and PC capabilities.
Jag vill se trar och hoppls ilska frn sonyiterna och vilda spekulationer frn x-bots nr jag vaknar imorgon.

Gr mig inte Flashback!
Citera
2008-02-23, 00:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
En stor dag fr hela industrin! Jag har alltid velat spela FF7, vilket jag iofs gjorde hos min kusin men kunde aldrig klara av det d han inte hade minneskort. FF7 Remake till Wii!

Om man ska vara seris s betyder detta att antigen;

1. Square-Enix ska gra en spinoff p FFXIII till Wii.
2. Square-Enix ska gra en hela ny franchise till Wii.
3. Square-Enix ska gra ska porta FFXIII till Wii.

Vilket som r troligast lter jag vara osagt, men jag skulle grna vilja se 3an stmma d spinoffen p FF till GC inte var ngot vidare bra och troligtvis blir den inte bra till Wii heller.
Citera
2008-02-23, 00:33
Medlem
Citat:
Some of the "Crystal Tools" features will work on the Wii, Murata said, although "it's a secret." Well, it's certainly not a secret anymore.
Observera "Some".
Det hr r vl ett bevis p att dom har skrivit en bra motor, dvs att det gr att skala ner den s den gr att anvnda ven till Wii.
Sen att White Engine ven fungerar p XBOX har vl varit knt lnge? eller har jag fel?

Men fr att smlta in hr i konsolforumet fr jag vl skriva ett lite mer serist inlgg.
Brlll!!! Min konsoll spar din!!! Min konsoll kommer vinna konsollkriget osv..osv..osv...
Citera
2008-02-23, 00:38
Medlem
Skert den engine som Final Fantasy: Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (Rekord i lng titel?) kommer anvnda sig av.
Citera
2008-02-23, 00:41
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Barbrady
Men fr att smlta in hr i konsolforumet fr jag vl skriva ett lite mer serist inlgg.
Brlll!!! Min konsoll spar din!!! Min konsoll kommer vinna konsollkriget osv..osv..osv...
Du lr dig fort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in