Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-23, 09:44
Medlem
går det att spela brända spel på ochippade konsoler? såg något förut om cloneDVD eller nåt och det verkar ju logiskt att man kan om skivan är nästintill identiskt till original spelen. isf var snälla och ange hur, vilka dvd-skivor och vilken konsol. har inte haft en spel konsol på jätte länge och detta skulle då påverka mitt val av konsol.
Senast redigerad av ColacX 2008-02-23 kl. 09:51.
Citera
2008-02-23, 10:04
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
går det att spela brända spel på ochippade konsoler? såg något förut om cloneDVD eller nåt och det verkar ju logiskt att man kan om skivan är nästintill identiskt till original spelen. isf var snälla och ange hur, vilka dvd-skivor och vilken konsol. har inte haft en spel konsol på jätte länge och detta skulle då påverka mitt val av konsol.

playastation 2 måste chippas.

360 skall man byta firmwire på.

ps3 tror jag inte det finns något ute för ännu.
Citera
2008-02-23, 10:11
Medlem
Awwents avatar
Det var någon som skrev på thepiratebay att han hade testat att bränna ett PS3 spel på en Blu-ray skiva och det fungerade, utan chip.
Kan någon bekräfta?
Citera
2008-02-23, 11:06
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
Fungerar ej. Chippa wii och det går, flasha 360'n och det går, ps3 går inte alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Awwent
Det var någon som skrev på thepiratebay att han hade testat att bränna ett PS3 spel på en Blu-ray skiva och det fungerade, utan chip.
Kan någon bekräfta?
Fungerar absolut inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in