Citat:
Ursprungligen postat av teoretikern
Vilken överaskning...
Sedan har jag faktiskt arbetat som mentalskötare i några år, så jag känner igen megalomaniska mytomaner när jag träffar på dem
Men du, ifall du nu upplever att jag har fel, vederlägg då mina argument, eller förklara som om jag vore dum? Så kanske vi kan nå en vettig nivå, för diskussionen är intressant, men den blir mindre intressant när du slänger ur dig idel personangrepp och litet citat och tror att folk ska tycka som dig? Lär dig det att folk inte alltid tycker som dig, något jag faktiskt tror att du kan uppskatta på rätt sida nätet... Sedan att du jobbat som mentalskötare meriterar dig knappast för något alls, mer än att torka bajs.
Möbelklister: Jag håller inte med dig om detta, när man tar vanliga definitioner, slänger dem upponed och knullar dem stenhårt bakifrån kan man få fram nya saker, oftast helt briljanta teorier eller kanske något som är helt galet... Historien lär säga vad det är som krävs.
Sedan så använder du väldigt stela och icke-uppdaterade definitioner. Definitioner som knappast häver status quo och skapar debatt!
Min definition av kapitalism är när man utvinner ett mervärde ur arbete. Väldigt enkel och väldigt bra definition. Missförstå mig rätt, jag gillar kapitalism och sympatiserar med kapitalismen. Men den har både negativa och positiva incitament. Att endast se en bild av ett problem/förteelse är knappast en speciell bra utgångspunkt. Det gäller att vara litet nihilist och ta skit där man tycker det verkar vettigast utan att bry sig om deras politics, man lär lära sig saker som är nyttiga på det viset.
Sedan är jag inte extremvänster, hur jävla många gånger måste jag förklara detta? Så ifall man bryr sig om fattiga och inte är rasist + läst marx är man en kommunistfitta då? Nej det är man inte. Det krävs en hel del andra saker för det också. PUNKT.